2024-09-04, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
De facto att Berit släppte av Eva i Limstakorsningen ca kl. 22:45 - 22:50 och att ungdomarna i bilen sen vid 23.15 ser Laban - helt ensam - springa runt bilen och skälla uppe vid föräldrahemmet talar starkt för att Eva mördades nångång mellan kl. 23.00 - 23.15.

Varför ens ifrågasätta det och krångla till det i onödan? Tidsspannet för när mordet skedde är en av dom säkraste tidsangivelsarna.

Ja det vore inte så bra om Laban sprang runt vid föräldrahemmet, än mindre bra om AS var mördaren och Eva skulle ta hunden sista biten hem. PAJ hade ju inte behövt mörda Laban men för Anneli var det nödvändigt.
Citera
2024-09-04, 16:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Jag är mer och mer säker på att Anneli var ensam när hon mördade Eva.
Kollade på Svenska Fall avsnittet nyss och studerade intervjun med Pia noggrant. Som jag ser det spelar hon inte teater, hon säger dom saker som Anneli har berättat för henne, i stort sett inget självupplevt.

Min känsla är att hon har inte varit med och mördat Eva.

Intressant från Svenska Fall-avsnittet:
I slutet listar dom 4 punkter som dom anser är avgörande och som visar att Mr P är skyldig.

1. Mr P hade motiv.
* Anneli hade ett starkare motiv!

2. Mr P hade både tillfälle och möjlighet att ta sig till Långbacken före Eva.
* Anneli lämnade Mr P's lägenhet först av alla och hade därmed god tid på sig att förbereda mordet.

3. Mr P kände Laban och hade kunnat locka honom till sig.
* Anneli kände Laban bäst eftersom hon var hans matte. Kompisen Berit berättade i intervjun med Bo Åström att: Laban was a "one-mans dog".
Åström frågade då: And who was "the one-man"?
Berit svarade: Anneli!

4. Mr P var den enda personen som kände till den röda damcykeln, kunde använda den och sen ställa tillbaka den tidigt på morgonen vid föräldrahemmet.
* Nej, det var Anneli's cykel, hon cyklade ner för att möta upp Eva och döda henne, sen hämtade hon sin cykel i gryningen och ställde tillbaka den vid hemmet, innan hon började jobbet kl. 06.00.

När man istället applicerar Mark och Bosses 4 avgörande punkter på Anneli så blir det ännu starkare och ännu mer GLASKLART vem som mördade Eva!

Hon undkom närmare gransknkng för att hon var lillasystern!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-04 kl. 17:34.
Citera
2024-09-04, 17:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Anneli lurade sin kompis PG som sedan lyckades lura Svenska fall. Anneli är för dålig på att ljuga så hon skickade PG till TV rutan, PG ljög antagligen inte men fick historien berättad. Anneli har för dåligt pokerface och bröt ihop i en intervju med SVT.

Anneli applicerade händelseförloppet på Mr P.
Citera
2024-09-04, 19:11
Avslutad
Citat:
Jag är mer och mer säker på att Anneli var ensam när hon mördade Eva.
Kollade på Svenska Fall avsnittet nyss och studerade intervjun med Pia noggrant. Som jag ser det spelar hon inte teater, hon säger dom saker som Anneli har berättat för henne, i stort sett inget självupplevt.

Min känsla är att hon har inte varit med och mördat Eva.

Intressant från Svenska Fall-avsnittet:
I slutet listar dom 4 punkter som dom anser är avgörande och som visar att Mr P är skyldig.

1. Mr P hade motiv.
* Anneli hade ett starkare motiv!

2. Mr P hade både tillfälle och möjlighet att ta sig till Långbacken före Eva.
* Anneli lämnade Mr P's lägenhet först av alla och hade därmed god tid på sig att förbereda mordet.

3. Mr P kände Laban och hade kunnat locka honom till sig.
* Anneli kände Laban bäst eftersom hon var hans matte. Kompisen Berit berättade i intervjun med Bo Åström att: Laban was a "one-mans dog".
Åström frågade då: And who was "the one-man"?
Berit svarade: Anneli!

4. Mr P var den enda personen som kände till den röda damcykeln, kunde använda den och sen ställa tillbaka den tidigt på morgonen vid föräldrahemmet.
* Nej, det var Anneli's cykel, hon cyklade ner för att möta upp Eva och döda henne, sen hämtade hon sin cykel i gryningen och ställde tillbaka den vid hemmet, innan hon började jobbet kl. 06.00.

När man istället applicerar Mark och Bosses 4 avgörande punkter på Anneli så blir det ännu starkare och ännu mer GLASKLART vem som mördade Eva!

Hon undkom närmare gransknkng för att hon var lillasystern!

1. Hade Mr P ens ett motiv ?
Om deras förhållande skulle fortsätta, om än på distans ?
Eller så var han inte så jätteintresserad då han var ihop med Berith.

2. Mr P visste inte ens att Laban skulle rastas, förvisso kan ha skuggat Eva och Berith ändå i hopp om att hunden skulle rastas.

3. Hunden sprang hem i första läget, det säger väl allt ?

4. Det kanske var en andra cyklist som förvillade utredningen så att den riktiga mördaren kom undan ?
Och som av uppenbara skäl inte ville tillkännage sig.

Så kan det vara.
Men det är klart även Mr P har en del frågetecken kring sitt beteende.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-04 kl. 19:17.
Citera
2024-09-04, 19:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
1. Hade Mr P ens ett motiv ?
Om deras förhållande skulle fortsätta, om än på distans ?
Eller så var han inte så jätteintresserad då han var ihop med Berith.

2. Mr P visste inte ens att Laban skulle rastas, förvisso kan ha skuggat Eva och Berith ändå i hopp om att hunden skulle rastas.

3. Hunden sprang hem i första läget, det säger väl allt ?

4. Det kanske var en andra cyklist som förvillade utredningen så att den riktiga mördaren kom undan ?
Och som av uppenbara skäl inte ville tillkännage sig.

Så kan det vara.
Men det är klart även Mr P har en del frågetecken kring sitt beteende.

Jag tror på Börje Öhman nu idagsläget, han har sagt att "pojkvännen" är väldigt noga utredd, att dom har vänt ut och in på honom.

* PAJ har även lämnat DNA-prov.

Svenska Fall var så vinklat att man trodde på lögnen om att PAJ inte var utredd.
Det var bara skitsnack från Bo Åström eftersom han var helt säker på att dom hade löst Eva-mordet - MEN, här hade Åström (Mr 22-0) fel! Han gick fet bet och är nu Mr 22-1

Tanken slog mig nu att polisen kanske ändå är inne på Anneli som GM sen en längre tid tillbaka? Inte alls omöjligt, men att man från polisens sida ligger jäkligt lågt med det, inte ett ord yppas, det får under inga omständigheter komma ut.

Har tänkt på det här uttalandet från polisen, att det finns "personer som vet".
Läste nyligen ett mer precist uttalande från Börje Öhman där han sa bl.a. att: "Det finns EN person som vi misstänker vet mer än vederbörande tidigare har berättat", samt:
"Vi har förhört den här personen vid ett flertal tillfällen under årens lopp angående just detta, utan att få fram något, men vi hoppas att lojaliteter släpper med tiden och att sanningen då ska komma fram".

Låter väldigt intressant...
Det här bör vara en nyare arbetshypotes som polisen har jobbat utifrån/ jobbat med, dvs efter att Sture helt avskrevs.
Är polisen något på spåren här, trots allt?
Det verkar så.

* Kan det vara PG som polisen har hört vid flera tillfällen?

* Kan det vara så att dom trots allt har misstankar mot Anneli?

Det vore inte alls konstigt eftersom allt, precis ALLT pekar mot Anneli.
Vi kan ev. ha underskattat polisen tror och hoppas jag

Att det hudavskrap som hittades under Eva's naglar
vid den rättsmedicinska undersökningen innehåller Anneli's DNA är jag i nuläget helt övertygad om!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-04 kl. 20:42.
Citera
2024-09-04, 21:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Polisen är inga idioter!

Det är Anneli och PG som framställer polisen som idioter, tråden är manipulerad att TRO att polisen är Kling och Klang "för att dom ännu inte har fattat att PAJ är skyldig"

Polisen VET att det finns två helt olika berättelser, två helt olika vittnesmål, två "storys".
Den ena är PAJ's och den andra är Anneli's och polisen VET att endast EN av dom kan vara rätt.
Det betyder att polisen även VET att EN av dom ljuger och DEN personen mördade Eva, annars finns det ingen anledning att ljuga.

PAJ har berättat sanningen, dvs att han och Eva nyss hade ett inlett förhållande medans Anneli i efterhand påstår att PAJ och Eva inte hade ett förhållande, att PAJ var en "självutnämnd pojkvän", att Eva var helt ointresserad av honom, att PAJ var manipulativ och sjukligt svartsjuk (klockren projecering), att PAJ inte kunde ta ett nej, osv.

Polisen VET mer än vi tror.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-04 kl. 21:31.
Citera
2024-09-04, 23:07
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Att det hudavskrap som hittades under Eva's naglar
vid den rättsmedicinska undersökningen innehåller Anneli's DNA är jag i nuläget helt övertygad om!

Nja, övertygad vet jag inte, snarare förhoppningsfull.

2019-12-09, 21:50
Ja Eva kämpade in i det sista, klöste och rev GM, hudavskrapen kanske leder till en fällande dom en dag.

"Allt tyder att han med våld dragit in Eva i det täta buskaget. Gräset är ordentligt nedtryckt fram till gärningsplatsen. Det finns också djupa spår efter klackar i marken och andra märken i terrängen som tyder på strid"

https://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Scan%20296%20Page%2052_zpsehmcvt6v.jpg.html?sort=3 &o=136

Det blev echoesofglory sista inlägg på Flashback.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2024-09-04 kl. 23:43.
Citera
2024-09-04, 23:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
DNA Enligt obduktionen och polisens uppfattning utsattes sannolikt Eva för sexuella övergrepp, men varken rättsläkare eller polisens tekniker fann spår efter sperma eller hårstrån från gärningsmannen på Evas kropp eller vid brottsplatsen. Däremot kunde rättsläkare säkra hudavskrap under Evas naglar, tekniken var dock inte tillräckligt avancerad för att få fram en DNA-profil ur det lilla materialet.
varken rättsläkare eller polisens tekniker fann spår efter sperma eller hårstrån från gärningsmannen på Evas kropp eller vid brottsplatsen
Däremot kunde rättsläkare säkra hudavskrap under Evas naglar
När och hur hamnade GärningsMannens hudavskrap under Evas naglar?

Troligtvis under själva huggprocessen!

Föreställ er att GärningsMannen sitter grensle över Evas kropp och hugger ...

... där och då hamnade GärningsMannens hudavskrap under Evas naglar.

Eva sträckte upp sina armar i förtvivlan i sina försök att värja sig från huggen, hennes ena hands fingrar når GärningsMannens ansikte, och hon klöser till.

Ansiktets hudavskrap hamnade då under Evas naglar.

På webbsidan vardhandboken.se står det bl.a. om tre sårläkningsfaser.

* inflammationsfasen
* nybildningsfasen
* mognadsfasen

Mognadsfasen
Omformningsfasen eller mognadsfasen startar cirka 1-3 veckor efter skadans uppkomst och kan pågå längre än ett år beroende på sårskadans storlek. Kollagenet under denna tid mer blir tänjbart och starkt. Ett i början rött och svullet ärr blir med tiden ljusare och tunnare.
kan pågå längre än ett år beroende på sårskadans storlek
Ett i början rött och svullet ärr blir med tiden ljusare och tunnare.
Intressant!

Du har själv tagit upp hudavskrapet som hittades under Eva's naglar

Om det inte är Anneli's hudavskrap så är det PAJ's, det finns inga andra potentiella GM.

Huruvida det räcker för att få fram en DNA-profil eller inte låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-04 kl. 23:30.
Citera
2024-09-04, 23:50
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Om det inte är Anneli's hudavskrap så är det PAJ's, det finns inga andra potentiella GM.

Jag har GN kvar som potentiell GM

bra att ha utifall att
Citera
2024-09-05, 00:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

bra att ha utifall att

Ok, ja GN är så pass udda att han också kan få vara med på ett hörn.
Citera
2024-09-05, 09:04
Avslutad
Citat:

bra att ha utifall att

Jag tror han vet vem eller vilka som mördade Eva med tanke på tatueringen. Om PAB står för Pia, Anneli och Berith vill mina kusiner Mats och Mikael minnas. Rosornas ö var väl Gotland där han mor kom från?
Eva mördas på GNs mors namnsdag.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-05 kl. 09:08.
Citera
2024-09-05, 09:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Jag tror han vet vem eller vilka som mördade Eva med tanke på tatueringen. Om PAB står för Pia, Anneli och Berith vill mina kusiner Mats och Mikael minnas. Rosornas ö var väl Gotland där han mor kom från?
Eva mördas på GNs mors namnsdag.

Näe det känns osannolikt att GN's tatuering skulle ha något med Eva-mordet att göra.
Tror inte ens han vet vilka Pia och Berit är.
Berit flyttade -89, varför skulle GN - över 20 år senare - tatuera in hennes första bokstav B?
Berit skjutsade bara Eva, hon har inget med mordet att göra - makes no sense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in