Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Så den väldigt tydliga statistiken (från FN) hade blivit annorlunda om kvinnor verkligen hade ansträngt sig att förstå män?
Eller hur menar du?
Har ingen aning om det. Men jag menar nog att hatet mot kvinnor på internet, skulle varit mindre i väst och kanske ni skulle vara mindre rädda att möta en man i skogen.
Menar du att frågan om att möta en man eller björn i skogen, har förändrat FN:s statistik eller gjort att färre män är hatiska mot kvinnor på nätet? Sen måste man förstås skilja på feminister och kvinnor som sådana. Jag menar även att ni skulle försöka få män att förstå er. Inte tro att män och kvinnor är samma sak. Det är här jag menar att feminismens stora problem är.
Sen vet jag inte hur man definierar sexuellt våld eller hur det ser ut om man fördelar det över olika länder. Men det är inte den undersökningen vi diskuterar här egentligen.
Edit: Menar du att statistiken skulle bli värre om ni försökte förstå hur män fungerar eller om ni försökte förklara för män hur ni känner? För det verkar vara din åsikt.