Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Just statistiken jag postade kommer från FN.
Var skrev jag att jag tänker gå fram till en björn i skogen om jag ser en?
Det är inte hat mot män att var 3e kvinna världen över utsätts för våld/sexuellt våld av män minst en gång i livet.
Jag umgås med män.
Du hånar kvinnor för deras svar som grundas i deras erfarenheter. Troligen svarar så många kvinnor 'björnen' pga män som du.
Fast det beror hur man definierat statistiken också. I Sverige kan en puss vara ett övergrepp. Hur många gånger har inte jag då och majoriteten av alla barn, utsatts för övergrepp av kvinnor?
Men vad jag anser att du inte fattar, är att du är en kvinna och tror att män fungerar likadant. Så istället för att leka den här charaden, "Gissa vad jag vill säga?", skulle man kunna vara mer rakt på sak och förklara hur kvinnor känner det och be om förståelse för det.
Men som jag sagt tidigare, ni söker inte förståelse utan konflikt. Ni försöker inte förstå män, utan tror att män känner och tänker som er. När man försöker förklara det, vill ni inte ta till er det och går till motattack istället. För i eran inskränkta jakt på jämställdhet, ska män och kvinnor vara likadana. För är det inte så, faller feminismens påhittade teorier.
För som moderna feminister, ska ni vara som män och inte visa er sårbara, utan starka och tuffa. Feminister gråter inte.