2025-05-29, 17:45
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag minns att jag lyssnade på Linnéa Claesons berättelser. Jag tyckte alltid de verkade helt orimliga och det visade sig sedan att hon var en feministisk mytoman, precis som många feminister i tråden: https://www.dn.se/asikt/linnea-claeson-forminskar-offer-for-sexuella-overgrepp/

En snabb titt på vad som har skrivits i tråden så kan man se tydligt att trådskaparen har presenterat siffror och en egen uträkning där hon menar på att det är farligare att möta en man än en björn. En slutsats som inte gick att dra ifrån hennes uträkning.

Att bli upprörd över att män påpekar detta och börja gaslighta män genom att säga: ''Ni förstår inte ens syftet med frågeställningen'' är en härskarteknik för att försöka att flytta fokus.

Det blir också väldigt latjo att Lupac växlar mellan att förlita sig på det ChatGPT säger och inte förlita sig på det som ChatGPT säger. Detta är oerhört inkonsekvent.

Såhär ser ChatGPT på saken (men nu kommer ju givetvis ChatGPT:s svar avfärdas av många feminister):

https://postimg.cc/5jZtNfNG
Vad var din fråga till ChatGPT? Jag anar varför du inte tog med den i din skärmdump?

Ställ nu exakt samma fråga och ta en ny skärmdump med både din fråga och ChatGPT:s svar inräknade. Sedan skickar du den hit.
Citera
2025-05-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad var din fråga till ChatGPT? Jag anar varför du inte tog med den i din skärmdump?

Ställ nu exakt samma fråga och ta en ny skärmdump med både din fråga och ChatGPT:s svar inräknade. Sedan skickar du den hit.

Jag minns inte vad jag frågade exakt. Att jag glömde att ta med frågan är ingenting som reducerar min trovärdighet nämnvärt på det här forumet för alla kan se att jag är ärlig när jag diskuterar. Du däremot, är extremt oärlig eftersom du bryr dig bara om ChatGPT:s svar när ChatGPT säger något som stödjer det du säger.

Du har ju avfärdat tidigare bilder som jag har tagit ifrån ChatGPT där du kunde ta del av både frågorna som jag frågade till ChatGPT+ svaren som ChatGPT gav. Du bryr dig bara selektivt om ChatGPT:s svar.

Min poäng var dock:
Att bemöta en felaktig uträkning av trådskaparen där hon även insinuerar att det är farligare att möta en man än en björn är ju inte orimligt på något sätt.

Den här sammanfattningen summerar det hela väldigt väl:

Citat:
Summering:

1) Trådskaparen drog igång en diskussion och presenterade en uträkning och hävdade att det är farligare att möta en man än en björn.

2) Trådskaparen blev snabbt rättad och intellektuellt överkörd.

3) När trådskaparen blev intellektuellt överkörd så bytte trådskaparen och andra feminister fokus genom att helt plötsligt enbart fokusera på den emotionella aspekten och hävdade att män är de som inte förstår. En klassisk härskarteknik.

Min syn på det emotionella perspektivet:

OK, vissa kvinnor är mer rädda för män än björnar för det är mer ovanligt med björnattacker än attacker ifrån män. Toppen! Men innebär detta att det är korrekt att säga att det är farligare att möta en man än en björn? Nej, vanligare och farligare är två olika saker.

Diskussionen är avslutad. Förlorarna är - feministerna. Eftersom feministerna inte kan erkänna när de har fel så är det bättre att bara ignorera dem. Folk som har läst igenom hela tråden kan snabbt se vilka de dåliga förlorarna är.

Deras oärlighet göder bara hat mot kvinnor och feminism.

/Pelle
Citera
2025-05-29, 17:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som sagt, många av männens reaktioner och attityder här i tråden och andra liknande trådar visar med all tydlighet varför många kvinnor svarar 'björnen".

Många män verkar hellre håna och förlöjliga kvinnor än att lyssna på dem och försöka förstå.

Förstå vaddå?
Citera
2025-05-29, 18:10
Medlem
Citat:
Som sagt, många av männens reaktioner och attityder här i tråden och andra liknande trådar visar med all tydlighet varför många kvinnor svarar 'björnen".

Många män verkar hellre håna och förlöjliga kvinnor än att lyssna på dem och försöka förstå.

Och din 1/3 siffra slår fortfarande inte fast att det är farligare att möta en man än en björn. Jag är ledsen. Det spelar ingen roll vad du säger. Hade det här varit en debatt i verkligheten så hade du blivit utskrattad för du fattar ingenting.
Citera
2025-05-29, 18:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och din 1/3 siffra slår fortfarande inte fast att det är farligare att möta en man än en björn. Jag är ledsen. Det spelar ingen roll vad du säger. Hade det här varit en debatt i verkligheten så hade du blivit utskrattad för du fattar ingenting.

Det är en hypotetisk fråga som highlightar att hundratals miljoner kvinnor världen över har erfarenheter av att ha blivit utsatta för våld/sexuellt våld av män minst en gång i sina liv.
Citera
2025-05-29, 18:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Förstå vaddå?

Varför så många kvinnor svarar 'björnen'.

Alltså ni män här är måste vara totala jävla invalider. Är det era assistenter som skriver åt er? Själva sitter ni bara och dreglar och grymtar och pekar.
Citera
2025-05-29, 18:16
Medlem
Citat:
Det är en hypotetisk fråga som highlightar att hundratals miljoner kvinnor världen över har erfarenheter av att ha blivit utsatta för våld/sexuellt våld av män minst en gång i sina liv.

Som sagt, källan ger fortfarande inget stöd för ditt påstående tidigare i tråden. Vi vet redan att det du beskriver är rätt så vanligt. Det ger dig inte rätt att sitta och hitta på saker förstår du? Lägg ner fokusförflyttningen. Folk är inte idioter. Folk ser igenom dig.
Citera
2025-05-29, 18:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som sagt, källan ger fortfarande inget stöd för ditt påstående tidigare i tråden. Vi vet redan att det du beskriver är rätt så vanligt. Det ger dig inte rätt att sitta och hitta på saker förstår du? Lägg ner fokusförflyttningen. Folk är inte idioter. Folk ser igenom dig.

Vilket påstående?

Jag har inte hittat på något? Har du?
Citera
2025-05-29, 18:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så den väldigt tydliga statistiken (från FN) hade blivit annorlunda om kvinnor verkligen hade ansträngt sig att förstå män?

Eller hur menar du?
Har ingen aning om det. Men jag menar nog att hatet mot kvinnor på internet, skulle varit mindre i väst och kanske ni skulle vara mindre rädda att möta en man i skogen.
Menar du att frågan om att möta en man eller björn i skogen, har förändrat FN:s statistik eller gjort att färre män är hatiska mot kvinnor på nätet? Sen måste man förstås skilja på feminister och kvinnor som sådana. Jag menar även att ni skulle försöka få män att förstå er. Inte tro att män och kvinnor är samma sak. Det är här jag menar att feminismens stora problem är.

Sen vet jag inte hur man definierar sexuellt våld eller hur det ser ut om man fördelar det över olika länder. Men det är inte den undersökningen vi diskuterar här egentligen.

Edit: Menar du att statistiken skulle bli värre om ni försökte förstå hur män fungerar eller om ni försökte förklara för män hur ni känner? För det verkar vara din åsikt.
Senast redigerad av EnCarte 2025-05-29 kl. 18:33.
Citera
2025-05-29, 18:27
Medlem
Citat:
Vilket påstående?

Jag har inte hittat på något? Har du?

du är en vuxen tjafshöna. Att du inte har något bättre för dig än att bara sitta här och tramsa är helt ofattbart.
Citera
2025-05-29, 19:02
Medlem
Citat:

Och du verkar hellre håna och förlöjliga män än att lyssna på dem och försöka förstå.

Din och många andra kvinnors attityder visar med all tydlighet varför många män blir antifeminister och söker sig till manosfären.
Citera
2025-05-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Och du verkar hellre håna och förlöjliga män än att lyssna på dem och försöka förstå.

Din och många andra kvinnors attityder visar med all tydlighet varför många män blir antifeminister och söker sig till manosfären.

Inga väcker så mycket kvinnohat som kärringmaffian här på forumet. Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta åt eländet. De är sååå smarta och ändå fattar de inte att de kastar bensin på lågorna. De framställer ju sig själva som dryga besserwissrar som skall läxa upp män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in