2025-05-29, 17:35
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Att företag anordnar tillställningar där det serveras alkohol är inget ovanligt och att det helt eller delvis betalas av skattepengar är heller inget ovanligt då många företag har kommun, stat eller region som en del eller alla sina kunder. Policyn för alkoholkonsumtion finns för arbetstid, har aldrig sätt någon policy som förbjuder alkoholkonsumtion efter arbetstid på en av företaget anordnad after work oavsett om den sker på arbetsplatsen eller ej. Förekommer säkert men hör inte till normen.

Tja, väldigt många skolor har vad jag vet ingen alkohol på julbord etc. Andra ställen delar istället ut 4-5 ölbiljetter folk får handla för. Ingen sprit alltså för de vet att någon alltid dricker för mycket och gör bort sig. Så att SvT krökar sprit och drinkar på skattebetalarnas bekostnad låter ju hel konstigt. Så kanske det var på 80- och 90-talet men idag 2025? Skumt. Hur kan revisorerna ens godkänna det på en statlig television? Finns ju ingen representation att tala om.
Citera
2025-05-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu är det två kvinnliga skribenter som ställer sig frågande till polisanmälningen också. Så det är inte enbart "äldre gubbar" som ifrågasätter det.

Åsa Linderborg, 57år, tillhör kategorin ”nästan pensionär”.

Och Cecilia Hagen, 79år, tillhör kategorin ”nästan död”.
Senast redigerad av sno 2025-05-29 kl. 20:59.
Citera
2025-05-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Cecilia Hagen
Varför polisanmäla SVT-profilens puss?
Publicerad 29 maj 2025 kl 05.00
PremiumKvinnan som blev tvångspussad av tv-profilen blev kanske paralyserad. Fast därifrån till att kontakta polisen?

Och – för att tvärt byta ämne – en smula gåtfullt kan jag också tycka det är att någon blir så djupt sårad och kränkt av att bli tvångspussad på munnen av en berusad så kallad tv-profil att pussarna polisanmäls. Klipp till honom i stället, i ögonblicket. Men hon blev kanske paralyserad. Fast därifrån till att kontakta polisen?

https://www.expressen.se/kronikorer/cecilia-hagen/varfor-polisanmala-svt-profilens-puss/

Vilket utmärkt råd av Cecilia Hagen. Istället för att polisanmäla se till att du själv också begår brott så att motparten kan polisanmäla dig för misshandeln..

Sen är ni lika goda kålsupare båda.

Det märks verkligen att Cecilia Hagen tillhör kungens generation.
Citera
2025-05-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Två av Sveriges största kvällstidningar och deras kvinnliga krönikörer skriver bådas att den här polisanmälan är märklig. Personligen finner jag det ganska uppenbart vad gemene man och kvinna tycker. Hörde även på radion i något panelprogram där en yngre tjej sa ”att det finns inte på kartan att jag skulle polisanmäla en full kille för en puss”.
Senast redigerad av Berraperra1975 2025-05-29 kl. 21:36.
Citera
2025-05-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Två av Sveriges största kvällstidningar och deras kvinnliga krönikörer skriver bådas att den här polisanmälan är märklig. Personligen finner jag det ganska uppenbart vad gemene man och kvinna tycker. Hörde även på radion i något panelprogram där en yngre tjej sa ”att det finns inte på kartan att jag skulle polisanmäla en full kille för en puss”.

Det måste ha varit en förortstjej som sa så: ”Finns inte på kartat”..

I Husby, Tensta, Rinkeby, Fittja etc råder helt andra spelregler än på Djursholm. Dessutom kan få av dem relatera till jobbsammanhang - av förståeliga skäl..
Citera
2025-05-29, 22:28
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:

Så äldres åsikter kan alltid avfärdas, samtidigt som yngre personer tänker och agerar på ett mer klokt och korrekt sätt? Är det det du försöker säga?

Följande är taget från en insändare från Länstidningen Södertälje 3/8 2022:
Min son på kom precis hem och var helt förtvivlad över att tre tjejer i grannskapet hållit fast honom och turats om att pussa honom på munnen.

Han var absolut inte med på det här [...]. När jag lyfter upp det här för föräldrarna då småler [de] och tycker att det är lite gulligt och charmigt [...] Hur har vi kommit till den punkten [...] att pojkars rätt till sin egen kropp inte kan tas för givet? [...]

Hur kan pojkar och män fått så låg status i vårt samhälle? Jag ser i dessa Facebook-grupper hur man diskuterar flickors rättigheter, med ALL rätt. Men hur ser det ut med pojkars rättigheter, i dessa Facebook-grupper framställs pojkar och män som "perversa" medan kvinnorna och mammorna hävdar sina rättigheter [...]. Vi uppmanar våra flickor att våga säga NEJ och vi upplyser dem att ett NEJ är ett NEJ, men våra pojkar ska minsann rätta sig i ledet och när flickor går för långt är det "charmigt"!
Senast redigerad av schizophrenia 2025-05-29 kl. 22:30.
Citera
2025-05-29, 22:33
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Att du lider av diskriminerande ålderism, är inget jag kommer tystna av.
Det får mig dock att inse att du är en person som silar mygg och sväljer kameler och som sådan är du väldigt svår att ta på allvar, oberoende av vilken ålder du råkar vara i.
Riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av design
Detta gör att jag direkt tappar förtroendet för dig. Du är ju en gammal gubbe. Vad sägs om att knipa käften nu?
Jag noterar att du reggat kontot "design" år 2007, och utgår från att du själv kniper käft framåt pga ålder.
Citera
2025-05-29, 22:34
Medlem
pruttaren-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Så äldres åsikter kan alltid avfärdas, samtidigt som yngre personer tänker och agerar på ett mer klokt och korrekt sätt? Är det det du försöker säga?

Följande är taget från en insändare från Länstidningen Södertälje 3/8 2022:
Min son på kom precis hem och var helt förtvivlad över att tre tjejer i grannskapet hållit fast honom och turats om att pussa honom på munnen.

Han var absolut inte med på det här [...]. När jag lyfter upp det här för föräldrarna då småler [de] och tycker att det är lite gulligt och charmigt [...] Hur har vi kommit till den punkten [...] att pojkars rätt till sin egen kropp inte kan tas för givet? [...]

Hur kan pojkar och män fått så låg status i vårt samhälle? Jag ser i dessa Facebook-grupper hur man diskuterar flickors rättigheter, med ALL rätt. Men hur ser det ut med pojkars rättigheter, i dessa Facebook-grupper framställs pojkar och män som "perversa" medan kvinnorna och mammorna hävdar sina rättigheter [...]. Vi uppmanar våra flickor att våga säga NEJ och vi upplyser dem att ett NEJ är ett NEJ, men våra pojkar ska minsann rätta sig i ledet och när flickor går för långt är det "charmigt"!

Kvinnor kan ju inte göra nått fel och gör de nått fel så hade säkert ädla avsikter så då är det OK.
Citera
2025-05-29, 22:43
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Tja, väldigt många skolor har vad jag vet ingen alkohol på julbord etc. Andra ställen delar istället ut 4-5 ölbiljetter folk får handla för. Ingen sprit alltså för de vet att någon alltid dricker för mycket och gör bort sig. Så att SvT krökar sprit och drinkar på skattebetalarnas bekostnad låter ju hel konstigt. Så kanske det var på 80- och 90-talet men idag 2025? Skumt. Hur kan revisorerna ens godkänna det på en statlig television? Finns ju ingen representation att tala om.

Läste du ens hela mitt inlägg? Verkar inte så, givetvis förekommer det arbetsplatser där man inte bjuder på alkohol när man har julbord, sommarfest etc men det är inte samma sak som att man har en policy där man inte får dricka alkohol på dessa tillställningar. Inlägget jag svarade på ifrågasatte att skattepengar gick till att folk drack alkohol och hur SVT kunde godkänna detta. Att företag bjuder sina anställda på alkohol efter arbetstid är inget ovanligt och både dina och mina skattepengar betalar detta direkt eller indirekt.
Citera
2025-05-29, 22:46
Medlem
Jag har inte särskilt mycket för eller mot Micke Leijnegård, men saken verkar ha spårat ur totalt. Kvinnan borde där och då hutat åt honom på skarpen, accepterat hans ursäkt dagen därpå, och möjligen undanbett sig samarbete dem emellan i framtiden. Att belasta rättsväsendet för det som inträffade är löjeväckande och helt orimligt i mina ögon. Det finns betydligt angelägnare saker att ta itu med än en kvinnas kränkthet.
Det kanske är bäst att påpeka att jag anser att Leijnegårds agerande är helt oacceptabelt, och att han förtjänar att bli satt på plats. Inom rimliga gränser. Nu är hans framtid i tv-branschen troligtvis rökt.
Citera
2025-05-29, 22:49
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Citat:
Ursprungligen postat av design
Detta gör att jag direkt tappar förtroendet för dig. Du är ju en gammal gubbe. Vad sägs om att knipa käften nu?
Jag noterar att du reggat kontot "design" år 2007, och utgår från att du själv kniper käft framåt pga ålder.
Citat:

design reggade sitt konto 2007 och sno reggade sitt 2008. Samtidigt är åldersgränsen på Flashback 18 år. Alltså, varken design eller sno är direkt purung, även om de vill ge sken av att vara just purunga.
Senast redigerad av schizophrenia 2025-05-29 kl. 23:47.
Citera
2025-05-29, 23:12
Medlem
BallaBellas avatar
Någon som vet hur denna traumatiserade och ångestfyllda kvinna mår idag?
Går hon fortfarande i terapi för pussen?

Någon som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in