Citat:
Ursprungligen postat av
Milliemolly
Ingen som tänker på att om Denise hade lyssnat och burit faten som han sa, så hade hon inte spillt.
Hon ignorerar och nonchalerar det han säger.
Klart det skapar irritation.
Vet vi hur mycket hon nonchalerar i hans hus? Hur mkt hon slabbat och fläckat trots att han sagt till henne att han är noga?
Jag tycker att respekt går från båda hållen.
I övrigt försvarar jag ej honom. Hans språk är nog uppstyltat pga hans utbildning/yrke.
Ps. Jag vet flera vuxna som varken kan rimma, särskriva, stava eller använda skiljetecken.
Man såg att faten böjde sig även när hon satte en hand under, så
det hade spillt ut även om hon hade gjort som han sa (förmodligen
ännu mer eftersom kanterna då sluttade neråt, fatet blev konvext). I slutet av scenen var faten i en långpanna som stabiliserade dem, men man fick tyvärr inte se vem som kom fram till den lösningen (kanske kameramannen).
Under normala omständigheter så hade jag hållit med om att Denise var barnslig i den här scenen. Han ber henne hålla en hand under för att han vet att faten är mjuka men hon struntar i rådet (det tål dock att upprepas att det var
ett icke-fungerande och dåligt råd, så antingen var det en fälla eller så är han inte vidare smart). Jag tror i det här läget att hon är så trött på att bli tillsagd, nedtryckt och tilltalad som ett barn (hon sa väl att hon gick som på äggskal) att hon gör som hon själv tycker som en form av revolt och självbevarelse.