Igår, 00:05
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
SPOT ON! Tycker så innerligt synd om Denice. Hon är så vacker och vettig. Han gör däremot tv-historia som den vidrigaste killen i SVTs historia. Skulle inte känna mig trygg hos honom som patient 1 sekund

Ja de stirrande tomma ögonen och det svarta sinnet betackar jag mig, hade bytt vårdcentral om han vore min behandlande läkare. Håller verkligen med, vidrigt beteende. Han kunde typ inte få en bättre tjej än Denise och ändå är han bara elak. Det gör fan ont i hjärtat att se detta, om hon vore min dotter hade jag blivit hel förbannad och sagt ett och annat till Sam kan jag lova.
Senast redigerad av Tervull Igår kl. 00:09.
Citera
Igår, 03:11
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tror inte på att han skulle vara psykopat, utan som någon skrev visar ju en psykopat en perfekt sida utåt och det är inte inför kameran som hen är otrevlig.

Det här. Folk vet helt uppenbart inte vad en psykopat är. Psykopaten är den ni skulle säga "shit vilken fantastisk människa" om snarare.
Citera
Igår, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det här. Folk vet helt uppenbart inte vad en psykopat är. Psykopaten är den ni skulle säga "shit vilken fantastisk människa" om snarare.

Bara om man är extremt lättmanipulerad och lite bakom flötet.
Psykopater brukar inte upplevas som fantastiska, varma eller snälla, bara som att man lägger märke till dem (karisma) och att de är dominanta och ambitiösa.
Det finns även psykopater som inte ens är karismatiska.
https://www.forbes.com/sites/travers...ed-in-society/
I programmet filmas de hur de beter sig i nära relationer. Om du bara träffat honom på vårdcentralen hade du kanske bara fått en olustig känsla i magen men inget konkret att klaga på förutom lite tom interaktion.
Citera
Igår, 07:27
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Bara om man är extremt lättmanipulerad och lite bakom flötet.
Psykopater brukar inte upplevas som fantastiska, varma eller snälla, bara som att man lägger märke till dem (karisma) och att de är dominanta och ambitiösa.
Det finns även psykopater som inte ens är karismatiska.
https://www.forbes.com/sites/travers...ed-in-society/
I programmet filmas de hur de beter sig i nära relationer. Om du bara träffat honom på vårdcentralen hade du kanske bara fått en olustig känsla i magen men inget konkret att klaga på förutom lite tom interaktion.

Så kan det vara, men jag tror ingen här är utbildad för att kunna sätta en sådan diagnos via tv-skärmen.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
Herregud. Den här säsongen är verkligen ett bottennapp, gillat tidigare säsonger. Men dels lär säsongen inte bli särskilt framgångsrik sett till hur många som kommer vara fortsatt gifta. Kan inte tänka mig att det är flertalet par i alla fall.

Men framförallt känns säsongen så otroligt platt, och inget vidare djup? Dennis och Jannikas där det mesta kretsar kring Dennis potensproblem. I övrigt verkar de connecta ganska bra dock, men tycker iaf inte vi tittare fått ta del av något djup i relationen?

Sam och Denise känndes kört iprincip direkt, tycker Sam skjuter ut sig ur det förhållandet mer och mer för varje vecka. Gillar dock Denise, tycker hon verkar sund, tråkig match för henne. Tveksamt om de ens slutför experimentet. Tycker han mer och mer känns som en minst sagt knepig typ som definitivt har svårt att släppa in någon nära sig, och i sitt hem. Men man ska också ha med sig att det sannolikt är en ytterst påfrestande situation. Man flyttar ihop med en främling, och såfort man börjar gräla, blir lite irriterad så trycks en kamera upp i ansiktet. Säger inte att Sam är någon ängel. Men att kasta diagnoser i ansiktet på honom baserat på den här TV-serien är nog inte helt träffsäkert.

Ebba och Pontus, kanske det förhållandet som i alla fall ger någon spänning? Kan tycka de har bra stunder, men de kompleterar nog varrandra för dåligt. Pontus, jag gillar honom. Men hans något ängsliga personlighet går verkligen inte ihop med Ebbas impulsivitet och direkta kommunikation.

Alexander och Amanda. Glömde nästan bort det paret. Tycker de känns ganska oklara? Amanda är ganska rak och "väljer inte sina ord väl". Kan tycka det blir en viss dubbelmoral när Amande ber Alex snälltolka hennes kritik kring handukar och städning för att sedan flyga iväg och själv och anklaga Alex för att kalla henne dum och korkad, när han bara bad henne välja sina ord lite smartare. Tycker dock hon och dem gjort vissa framsteg sedan Amanda körde över Alex vid lägenhetsdiskussionen.

Dennis och Jannika tror jag kan hålla ihop, hur smärtsamt det än är att se dem prata om "fittsafari", penisringar och "buffesex" så verkar de trivas ihop och bli mer bekvämma tillsamans. På tittarnas bekostnad dock, konstant skämskudde. Men kul för dem. Däremot känns det lite oroväckande hur Dennis reagerar på kritik ibland, att direkt söka tröst och ducka diskusionen. Hoppas Jannika står på sig och inte viker ner sig. Det är såklart okej att få ångest, men det är inget svepskäl som ska omöjliggöra kritik och diskussioner.

En bubblare tror jag är Pontus och Ebba, är nog ganska ossanolikt, men tycker de har en viss förmåga att efter deras kriser faktiskt lugna ner sig, resetta och se på situationen mer nyktert. Dock hade de behövt mötas halvvägs, Ebba måste bli mer trygg och stabil, medans Pontus måste få lite mer skinn på näsan och tro på sig själv. Tycker bägge kan springa iväg lite väl långt tankemässigt och får katastroftankar om varrandra.

Säsongens absoluta största bottennapp måste dock vara bytet av Kalle Norwald till den nya sexologen Suzann. Herregud alltså. Vet inte om jag tyckte Kalle var min favorit bland expertna när han var med, men nya sexologen blir verkligen jättekonstig. Känns lite som att Dennis kom med i programmet pågrund av Suzann, eller vice verse. Hon verkar verkligen vilja ta varenda tillfälle i akt att prata om just fittsafari, buffesex etc med Dennis och Jannika. Känner mig så extremt konservativ nu, som en liten kristdemokrat. Men herregud. Det finns säkert tillfällen att prata med det vokabuläret, och ta upp dem frågorna med sådanna problem. Men behöver vi TV-tittare verkligen ta del av det? Viss censur, eller lite smidighet (som jag tycker Kalle bemästrade ganska bra såhär i jämförelse) känns rimligt.
Senast redigerad av whatever1427 Igår kl. 08:31.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
Citat:
Så kan det vara, men jag tror ingen här är utbildad för att kunna sätta en sådan diagnos via tv-skärmen.

De utbildade sätter inte ens den diagnosen. Psykiatrin är inriktad på att gaslighta och stigmatisera offer till förövare, speciellt barn som utsatts.
Men massmördare kan anses helt friska och sunda i samma system.

https://www.hant.se/noje/gfvo-sam-om...ssist/10860618
Kan folk sluta kalla honom ”högintelligent”? 👆
Han uttrycker och beter sig svagbegåvat.
Han osar inte heller ”klass” eller är ”intellektuell” med sin gym och proteinshake-fetish.
Citera
Igår, 08:33
Medlem
Sam, har han inte bara någon gammal flamma på gång. Är det inte därför han beter sig.
Citera
Igår, 09:07
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Sam, har han inte bara någon gammal flamma på gång. Är det inte därför han beter sig.
Tror du att han hade kastat skit oavbrutet på Denise så som han gör om han hade någon annan på gång? Förnedra henne genom att tala om att han inte tänder på henne, säga att hon är en snusande hippie, klaga på att hon gör fläckar och inte respekterar hans hem. Då hade han väl bara avbrutit det här experimentet.

Jag undrar vad hans vänner och familj tycker och tänker om den här sidan av honom som kommit fram. Har de vetat om hur svinig han är innerst inne eller har han dolt det väl? Fy fan vad jag hade skämts om Sam var min son eller brorsa! Hur kunde någon som känner honom det minsta uppmana honom till att gifta sig med en främling? Det säger mig att de inte fattar vilken ulv i fårakläder som Sam är.
Senast redigerad av Tervull Igår kl. 09:11.
Citera
Igår, 09:26
Medlem
Främst har han språkliga brister vilket är pinsamt när han vill framstå som bildad. Förväxlar till exempel ytligheter med ytterligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Havang
De utbildade sätter inte ens den diagnosen. Psykiatrin är inriktad på att gaslighta och stigmatisera offer till förövare, speciellt barn som utsatts.
Men massmördare kan anses helt friska och sunda i samma system.

https://www.hant.se/noje/gfvo-sam-om...ssist/10860618
Kan folk sluta kalla honom ”högintelligent”? 👆
Han uttrycker och beter sig svagbegåvat.
Han osar inte heller ”klass” eller är ”intellektuell” med sin gym och proteinshake-fetish.
Citera
Igår, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Inte bara det, hon har även varit med i "Livets ord" där hon agerade kurator och skulle omvända bi och homosexuella. Så det här är ju verkligen en rockad till vad hon arbetar med nu

Oj jävlar. Känns som en skräll att SVT castar henne till en så bred produktion? Även om hon gjort avbön från det osv
Senast redigerad av Olivera Igår kl. 10:06.
Citera
Igår, 10:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Exakt, Sam är narcissist och inte psykopat.
Dock kan en narcissist också hålla skenet uppe men det spricker förr eller senare och att vara med varandra så intensivt kanske snabbar på förloppet?
Han spelar också bort experterna vilka troligtvis inte sett klippen där hans verkliga person framkommer!
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Främst har han språkliga brister vilket är pinsamt när han vill framstå som bildad. Förväxlar till exempel ytligheter med ytterligheter.

Och han kan inte ens rimma! Han blir dessutom irriterad på Denise när hon på ett mjukt och skämtsamt sätt påpekar detta för honom. Snacka om att ta sig själv på för stort allvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in