2025-05-27, 20:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För att inte tala om den kvinnodominerade vården där massvis med män blir vårdade av kvinnor.....

Är inte det jävligt äckligt förresten?

Låta sig vårdas av någon som bara gör det för pengarna och egentligen inte VILL vårda honom. Usch!
Citera
2025-05-28, 13:56
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inte samma sak.

Incels är incels, män är män. Vanliga män håller inte på som incels.

Såklart vill kvinnor definiera en mans värde utefter hur mycket han får ligga då det gör att de själva kontrollerar människovärdet på en man i samhället. Lust ansågs som en svaghet i det kristna eller antika grekiska samhället men nu när kvinnorna styr så är en man som inte är styrd av lust efter kvinnor samhällets fiende nr 1.

Att bli påsatta, glömda och sen bittra är en sak moderna kvinnor gör bättre än män.
Senast redigerad av Asensgammaldags 2025-05-28 kl. 13:58.
Citera
2025-05-28, 15:32
Medlem
Kvinnor har högre sexuellt värde än män.

Beviset är att män köper sex på olika sätt från kvinnor.

Det tråkiga är att många män tycker det är den rätta metoden ,män ska köpa kvinnor eller alternativt tvinga kvinnor ha sex med män.

Det blir som följd att många kvinnor vill varken gilla män eller sätter något sexuellt värde på honom. Vi får ett dalande sexuellt värde på män.

Kvinnor är bättre på att skaffa sig ett högt sexuellt värde medans män är sämre ,de bryr sig inte. Ta män i olika länder världen över inte gör de in så mycket för att höja sitt sexuella värde.

Vad som händer i olika länder allt färre relationer eftersom kvinnor ser inget sexuellt värde i män alternativt i ett fåtal män. De vill inte vara nära män i onödan.
Senast redigerad av Prepper 2025-05-28 kl. 15:34.
Citera
2025-05-28, 16:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Såklart vill kvinnor definiera en mans värde utefter hur mycket han får ligga då det gör att de själva kontrollerar människovärdet på en man i samhället. Lust ansågs som en svaghet i det kristna eller antika grekiska samhället men nu när kvinnorna styr så är en man som inte är styrd av lust efter kvinnor samhällets fiende nr 1.

Att bli påsatta, glömda och sen bittra är en sak moderna kvinnor gör bättre än män.

Vilket skulle du föredra om du fick välja? Att betrakta din lust som något skamfyllt/svaghet eller som något livsbejakande?

Majoriteten av alla kvinnor idag är "moderna kvinnor". De flesta kvinnor lever i förhållanden. Och det finns både bittra singlar och bittra fruar/flickvänner och likadant bland männen.
Citera
2025-05-28, 22:24
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kvinnor har högre sexuellt värde än män.

Beviset är att män köper sex på olika sätt från kvinnor.

Det tråkiga är att många män tycker det är den rätta metoden ,män ska köpa kvinnor eller alternativt tvinga kvinnor ha sex med män.

Det blir som följd att många kvinnor vill varken gilla män eller sätter något sexuellt värde på honom. Vi får ett dalande sexuellt värde på män.

Kvinnor är bättre på att skaffa sig ett högt sexuellt värde medans män är sämre ,de bryr sig inte. Ta män i olika länder världen över inte gör de in så mycket för att höja sitt sexuella värde.

Vad som händer i olika länder allt färre relationer eftersom kvinnor ser inget sexuellt värde i män alternativt i ett fåtal män. De vill inte vara nära män i onödan.

Även om kvinnor har ett högre sexuellt värde och påstås vara bättre på det sociala samspelet, bygger bägge premisserna på konsekvenser som är förödande för kvinnor som grupp. Det sexuella värdet försvinner snabbt och den påstådda sociala kompetensen är bara yta. Många kvinnor bär konsekvenserna av sin tidigare relationskultur, särskilt om den präglats av ytlighet eller självcentrering. Det påverkar ensamheten i äldre ålder. Men det är också ett systemproblem, kulturellt mönster och en psykologisk process som visar sig i samhället vi har nu.

Vi har en kultur där kvinnor ofta beskrivs som mer sociala, bättre på att bygga relationer, ha väninnor och ”systerskap”, ändå är det kvinnor som i högre grad än män upplever ensamhet i äldre ålder. Populärkulturen älskar att visa ”kvinnligt systerskap”, men i verkligheten kan det vara mycket mer komplicerat, selektivt, och skört. Kvinnlig vänskap kan vara stark i vissa faser, småbarnsåren, ungdom, men blir ofta mer fragmenterad med åren. Tävlan, skam, jämförelser och individualism påverkar kvinnliga relationer mer än vi vill erkänna. Systerskap är en stark idé, men ofta en myt romantiserad av kultur snarare än en praktisk livlina för äldre kvinnor.

Det högre värderade kvinnliga sexualiteten är bara användbar under en kort period, se debatten från medelålders kulturkvinnor om saknaden av den manliga blicken. Den påstådda kvinnliga sociala kompetensen är bara användbar under perioden de är sexuellt åtråvärda, under en livstid så förlorar kvinnor som grupp på både sitt sexuella värde och den påstådda sociala kompetensen. Något de både skapat och väljer själva.
Citera
2025-05-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Även om kvinnor har ett högre sexuellt värde och påstås vara bättre på det sociala samspelet, bygger bägge premisserna på konsekvenser som är förödande för kvinnor som grupp. Det sexuella värdet försvinner snabbt och den påstådda sociala kompetensen är bara yta. Många kvinnor bär konsekvenserna av sin tidigare relationskultur, särskilt om den präglats av ytlighet eller självcentrering. Det påverkar ensamheten i äldre ålder. Men det är också ett systemproblem, kulturellt mönster och en psykologisk process som visar sig i samhället vi har nu.

Vi har en kultur där kvinnor ofta beskrivs som mer sociala, bättre på att bygga relationer, ha väninnor och ”systerskap”, ändå är det kvinnor som i högre grad än män upplever ensamhet i äldre ålder. Populärkulturen älskar att visa ”kvinnligt systerskap”, men i verkligheten kan det vara mycket mer komplicerat, selektivt, och skört. Kvinnlig vänskap kan vara stark i vissa faser, småbarnsåren, ungdom, men blir ofta mer fragmenterad med åren. Tävlan, skam, jämförelser och individualism påverkar kvinnliga relationer mer än vi vill erkänna. Systerskap är en stark idé, men ofta en myt romantiserad av kultur snarare än en praktisk livlina för äldre kvinnor.

Det högre värderade kvinnliga sexualiteten är bara användbar under en kort period, se debatten från medelålders kulturkvinnor om saknaden av den manliga blicken. Den påstådda kvinnliga sociala kompetensen är bara användbar under perioden de är sexuellt åtråvärda, under en livstid så förlorar kvinnor som grupp på både sitt sexuella värde och den påstådda sociala kompetensen. Något de både skapat och väljer själva.

Du tror alltså inte att du som gubbe kommer vilja stoppa in den i din tant? Att hennes "sexuella värde" har minskat i dina ögon? Kvinnor är bättre än män på att ha sexuellt värde för heterosexuella män. Och män är bättre än kvinnor på att ha sexuellt värde för kvinnor.

Det är tidsfristen som gör att kvinnor inte umgås lika mycket med sina vänner. Jobb, egen familj med man och barn, åldrande föräldrar att ta hand om, huset som det ska fixas med, hushållsarbete. Allt detta ska göras. Då blir det mindre tid med vännerna. Men jag kan säga dig: mina äldre kvinnliga släktingar fann tillbaka till sina genuina väninnor efter pensionsåldern. Min mormor hade två väninnor som hon umgicks flitigt med tills väninnorna gick bort. Min farmor hade också några nära vänner som hon träffade så ofta de kunde. Min svärmor har ett helt gäng av väninnor som hon regelbundet träffar. Efter pensionsåldern finns tiden igen.

Återigen: tror du inte att du kommer vilja stoppa in den I din tant när du är gubbe? Känna hennes kurvor och bröst i dina händer? Du lär ju inte få ligga med unga kvinnor då inte, för de vill inte ha en gubbe sexuellt. Men sexdriften kommer du förmodligen ha kvar. Och i tanten din kommer du förmodligen se den yngre kvinnan hon var förr... Så när du är kåt som gubbe, tror du inte du kommer känna för din tant?
Citera
2025-05-28, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tror alltså inte att du som gubbe kommer vilja stoppa in den i din tant? Att hennes "sexuella värde" har minskat i dina ögon? Kvinnor är bättre än män på att ha sexuellt värde för heterosexuella män. Och män är bättre än kvinnor på att ha sexuellt värde för kvinnor.

Det är tidsfristen som gör att kvinnor inte umgås lika mycket med sina vänner. Jobb, egen familj med man och barn, åldrande föräldrar att ta hand om, huset som det ska fixas med, hushållsarbete. Allt detta ska göras. Då blir det mindre tid med vännerna. Men jag kan säga dig: mina äldre kvinnliga släktingar fann tillbaka till sina genuina väninnor efter pensionsåldern. Min mormor hade två väninnor som hon umgicks flitigt med tills väninnorna gick bort. Min farmor hade också några nära vänner som hon träffade så ofta de kunde. Min svärmor har ett helt gäng av väninnor som hon regelbundet träffar. Efter pensionsåldern finns tiden igen.

Återigen: tror du inte att du kommer vilja stoppa in den I din tant när du är gubbe? Känna hennes kurvor och bröst i dina händer? Du lär ju inte få ligga med unga kvinnor då inte, för de vill inte ha en gubbe sexuellt. Men sexdriften kommer du förmodligen ha kvar. Och i tanten din kommer du förmodligen se den yngre kvinnan hon var förr... Så när du är kåt som gubbe, tror du inte du kommer känna för din tant?
Fast det finns ju alltid heta 20-åringar att plocka från 20-åringsträdet när tanterna blir för gamla (passerar typ 30)…
Citera
2025-05-28, 23:51
Medlem
Citat:

Vadå "lär inte få"? Det finns massor av exempel på äldre män som har yngre kvinnor. Om inte annat så är det ju bara att vifta med en tusenlapp om man vill ha sex med någon yngre så får man det. Och vill/kan man inte det heller så får man väl ta saken i egna händer då. Finns ju otroliga mängder porr fullt med 20-åringar ett par klick bort, helt gratis. Ingen äldre man tvingas välja mellan blue balls eller sex med någon gammal kärring.

Så du har fel som vanligt.
Citera
2025-05-29, 00:05
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Jag är inte samhället. Det blir lite korkat att jämföra individuella relationer och försöka överföra det till ett samhälls perspektiv. Du kan ha det jättebra som kvinna och äldre, men flertalet upplever ensamhet och fattigdom, upplevelser som helt bygger på konsekvenserna av hur de har levt. Jag personligen ser dagens utveckling som tragisk, det viktigaste människan har, sina relationer, är det som värderas minst.

Samtidigt så sprids myter, som att kvinnor skulle vara framgångsrikare inom sina relationsbyggen, något som visat sig vara lögner som hjälper till att öka problematiken. Oavsett vilka anekdoter du vill presentera, det är inte individuella problem, det blir ett systematiskt och strukturellt problem. De ensammaste i våra samhällen är unga män och äldre kvinnor.

Och så som samhället ser ut, skulle jag ha ett intresse av att ha sexuella relationer med yngre kvinnor handlar det enbart om storleken, storleken på plånboken. Och då handlar det inte om prostituerade, utan att kvinnor gärna säljer sina kroppar till män med rikedom. Vilket är sjukt i en värld där romantisk kärlek är en religion, att något så simpelt som pengar gör att kvinnor säljer sin värdighet.
Citera
2025-05-29, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Vadå "lär inte få"? Det finns massor av exempel på äldre män som har yngre kvinnor. Om inte annat så är det ju bara att vifta med en tusenlapp om man vill ha sex med någon yngre så får man det. Och vill/kan man inte det heller så får man väl ta saken i egna händer då. Finns ju otroliga mängder porr fullt med 20-åringar ett par klick bort, helt gratis. Ingen äldre man tvingas välja mellan blue balls eller sex med någon gammal kärring.

Vilken märklig syn du har på kvinnor. Väldigt få 20 åriga kvinnor skulle ha sex för några tusenlapper. Flertalet kvinnor är inte prostituerade. Och den 60 åriga gubben kan mycket väl ha en rätt sexig 48 årig fru. Tror du inte han kommer vilja sticka in den i sin 48 åriga tant-fru, som han älskar och fortfarande ser som sexig?

Och som sagt. Kvinnor som grupp har ju tydligen ett högre sexuellt värde för män än vad män har för män.

Heterosexuella män vill ha sex med kvinnor. Kvinnor är alltså bättre än män på att upphetsa män sexuellt.

Även den Heterosexuella 60 åriga gubben kommer hellre vilja ha sex med sin sexiga 48 åriga fru. Än med en 20 årig Man.

Som sagt: kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Och män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor. Vilket blir tydligt när vi kommer till den sexuella biten hos Heterosexuella.
Citera
2025-05-29, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller

Nä, ingen tvingas ha sex istället för att kolla på porr. Men fan sitter alla 30-, 40-, 50-, 60-, 70- och 80-åringar och kollar på porr istället för att ha sex bara för att de inte hittar nån ur den klart begränsade åldersgruppen 20-åringarna som ville ha dem.

(Åldersskillnaden hos par är i snitt 2 år så det räcker med att varje 22-årig man får en egen 20-årig kvinna, sen är 20-åringarna slut.)
Citera
2025-05-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Jag är inte samhället. Det blir lite korkat att jämföra individuella relationer och försöka överföra det till ett samhälls perspektiv. Du kan ha det jättebra som kvinna och äldre, men flertalet upplever ensamhet och fattigdom, upplevelser som helt bygger på konsekvenserna av hur de har levt. Jag personligen ser dagens utveckling som tragisk, det viktigaste människan har, sina relationer, är det som värderas minst.

Samtidigt så sprids myter, som att kvinnor skulle vara framgångsrikare inom sina relationsbyggen, något som visat sig vara lögner som hjälper till att öka problematiken. Oavsett vilka anekdoter du vill presentera, det är inte individuella problem, det blir ett systematiskt och strukturellt problem. De ensammaste i våra samhällen är unga män och äldre kvinnor.

Och så som samhället ser ut, skulle jag ha ett intresse av att ha sexuella relationer med yngre kvinnor handlar det enbart om storleken, storleken på plånboken. Och då handlar det inte om prostituerade, utan att kvinnor gärna säljer sina kroppar till män med rikedom. Vilket är sjukt i en värld där romantisk kärlek är en religion, att något så simpelt som pengar gör att kvinnor säljer sin värdighet.

Jaså, vi ska inte tala om individuella fall? Jag trodde du ville det när du började skriva om att kvinnor bara har en kort tid med högt sexuellt värde och att äldre kvinnor är ensamma och olyckliga. Ok. Men då ska vi plötsligt se kvinnor som grupp. Och då har ju faktiskt kvinnor ett högre sexuellt värde för män än vad män har för män. Iaf. Om männen är heterosexuella.

Som jag skriver: kvinnor är bättre på att komplettera män, än vad män är. Och män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor, än vad kvinnor är.

Och du som heterosexuell man vill nog hellre ligga med din 55 åriga fortfarande sexiga fru, framför att ligga med en 20 årig man. Hon har ett högre sexuellt värde för dig, för att hon är kvinna, än vad den ynge nannen har.

Tråden är ju en jämförelse mellan kvinnor som grupp mot män som grupp. Tråden är inte en jämförelse kring om unga eller äldre kvinnor är bäst.

Så det är ju den 55 åriga kvinnor versus 20 åriga män du får jämföra här. Vilka har högst sexuellt värde för dig? Män eller kvinnor?

Fattigdomen hos äldre kvinnor beror på att de tagit största ansvaret för barnen (föräldraledighet, vab, jobbat deltid) och hemmet och därmed förlorat en hel del i pensionsspar. Samt oftast jobbat inom slitiga, men lågbetalda yrken. Om de är ensamma som äldre, så är det av samma orsak: de har vigt sina liv åt familjen. Maken är död, barnen är vuxna och har sitt. Och kvinnan har gått i pension.

Men är det inte så ni manosfärmän vill att kvinnor ska göra: viga sina liv åt familjen och jobba hårt för att tjäna några slantar och inte belasta "pappa staten"?

Kanske är det att se de äldre ensamma och fattiga kvinnorna, som får unga kvinnor att vilja satsa på sig själva, sin karriär och sina vänner. Så att deras ålderdom inte ska vara fattig och ensam. Väljer att bara få 1-2 barn max, om de vill ha barn. Och det efter att de gjort karriär och skaffat sig stadiga vänner för livet. För de vill inte sluta som ensamma fattigpensionärer.

I övrigt visar forskning på att barn är lyckliga om de har en bra barndom. Sedan blir folk mindre och mindre lyckliga. Tills de når 55 års ålder, då vänder det igen! Detta har med neurologi att göra.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-29 kl. 08:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in