Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Kais växer på mig. Skönt att se hur han plattade till Sara. Sara är en person jag verkligen inte orkar med. Det är skamligt och ovärdigt att hon är klar för en finalvecka. Nu lär hon u ryka direkt som tur är såklart men irriterande att hon ens tar upp en plats.
Fattar inte vad Sara hade för anledning att läxa upp Kais. Är så trött på alla moraltanter som tror sig veta hur alla andra skall vara i stället för att acceptera dom andra som de är. Dessa tanter kommer alltid med pekpinnar och läxar upp andra som om deras åsikter var giltiga för hela världen. De tror sig alltid veta bäst och ha rätten att kräva att de andra skall vara som de önskar. Ingen hänsyn till individen och omständigheter, hennes regler skall alltid gälla.
Jag tror inte att Aron har någonsin läxat upp någon eller talat om hur de andra skall vara. Han har erkänt när de andra har anklagat honom för något utan att hitta på ursäkter. Han verkar ha ett mognare sätt att hantera dom andra, han låter dom andra vara vad de är. Om man inte gillar något som en annan gör kan man alltid säga vad man personligen tycker om det, vilka ev känslor det väcker hos en o c v. Då kan den andre ta ställning till det och bestämma hur hen skall göra i fortsättningen. Men att komma med attityder att det man själv tycker gäller för alla verkar omoget.