Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jaha, och på vilket sätt skulle just dessa skatter och inte andra skatter vara parasitskatter…?
Menar du att vissa skatter inte behövs, medan andra skatter behövs…? Vilka behövs då, och vilka behövs inte, och varför…? Kan du svara på det herr ”skatteexpert” eller är du månne en blivande finansminister….
Och då är det väl dags för dig att proklamera att ”vad får vi för alla dessa skatter vi betalar?” och insinuerat att du tycker vi inte får nåt tillbaka av dessa pengar….?
Det brukar ju vara en vanligt klang från folk som är ”blinda”….
För är det inte så, att det hela handlar om att du är sur för att du måste betala skatter, oavsett vilka, och helst alltid skulle vilja behålla hela lönen (för du har väl en inkomst av arbete/anställning…?) i egen ficka? Men skulle det funka för ett samhälle, ett land…?
Kan hålla med dig i en del du skriver.
Du får tro mig elker inte, men jag har betalat mycket skatt i mina dar.
Det är något jag får acceptera, MEN.... och det är ett viktigt MEN...
Det retar mig när politiker (oavsett parti) inte kan handskas med våra skattepengar på ett ansvarsfullt sätt.
Man lär sig ju hela livet sägs det, och det ligger en del sanning i det.
En gång i tiden tyckte jag det skulle bli häftigt med reklam TV....
Jag tyckte friskolor kunde vara något bra då den eviga debatten, inte minst på 90-talet tog fart om vår försämrade skola.
Samma sak med sjukvården. Tyckte det var bra med en privat sjukvård där man snabbt fick tid och vård.
Nu har jag en annan uppfattning..
Många av de bästa lärarna mm, de bästa läkarna mm har försvunnit till denna sektor.
Det har medfört att skola och sjukvård har drabbats av besparingar och indragningar. Skolan och sjukvården hänger helt enkelt inte med.
Hade vihaft politiker med ansvar och en stor portion konsekvenstänk hade inte detta fått genomförts.
Tänk tanken att alla får/har rätt till exakt samma vård.
Då hade vi med våra rätt fördelade skattepengar sett till att vår "statliga" sjukvård och skola fortfarande varit världsledande där de även haft en positiv löneutvecklig.
Jag har tidigare skrivit aatt det idag saknas stolthet och ansvar för vårt land och inte minst vart våra skattepengar hamnar.
Som nyligen då AP fonderna "snodde" 5,8 miljarder av våra skattepengar, till att olagligt investera dessa i Northvolt.
Nu är pengarna borta.
Där skulle de styrande handlat direkt och sagt åt dessa att deras tid är förbrukad. Det är bara att gå!
Men icke..