Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackatme
Alla bidrar inte,eller har du missat alla kriminella som tjänar deg?
Nej Sverige är ett pissland idag så att bidra till ett sjunkande skepp gör man ogärna.
Om du tycker Sverige är ett pissland så är det nog ditt eget sinne och vanföreställningar som är orsaken, för vi har det förbannat bra här i Sverige och har haft det i många decennier, vilket jag förklarat och bevisat i flera tidigare inlägg.
Vi har hög levnadstandard
Bättre köpkraft än många andra länder
Bland de bästa i världen i social trygghet
Låg kriminalitet (även om den ökat en del sista åren)
En av världens bästa största tryggaste demokratier
Mycket hög uttrycksfrihet
Hög rättssäkerhet
Bra infrastruktur
En av de lägsta i korruption
Etc
Etc
Och som du kan se i inlägget under, så ligger Sverige rankat som fyra i världen vad gäller lyckligaste landet
Och detta som våra politiker, och regeringar tillsammans med oss har klarat att fixa och hålla i många decennier nu, kallar du för ”pissland”. Det är nog så att du själv pissat dig i örat så du bara ser gult, för verkligheten har du föga kontakt med eller förstår…
Tror du att ett samhälle blir bättre om medborgarna och innevånarna inte är med och bidrar om de kan? Du sitter och kallar Sverige ett skitland och vill bara ha men inte själv bidra, så vad skulle göra dig själv bättre än de andra du klagar på…? Flytta till en öde ö och sköt dig helt själv du, även om du behöver sjukvård eller annat av trygghet som samhällen och medborgarskap i vettiga länder ger dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Sverige rankas i år som världens fjärde lyckligaste land.
Varför skulle svenskarna ”resa sig” när de är ett av de folk som har det bäst i världen?
Jag ser det snarare som rätt uppenbart att TS och hans likar är extremt bortskämda och lider av en bitterhet som får dem att förstora upp småproblem något enormt.
Jag ger länken till det du skriver ovan
https://edition.cnn.com/travel/worlds-happiest-countries-2025-wellness