Citat:
Ursprungligen postat av
VemSkaManTroPa
Hur mycket/lite tjänar Anjo på sina YouTube-videos, klarar han att komma upp i en månadslön på 30.000 kr/brutto efter avgifterna från YouTube och Ninetone?
Antalet visningar på vloggarna ligger ju numera på under 50.000, de flesta t.o.m. så lågt som 20.000-30.000. Inte ens den sista förtalsvideon har kommit över 50.000 visningar.
Kan inkomsterna från vloggar/förtalsvideos ens räcka till hyra och mat till en familj på 5 personer?
Lyxfällan nästa?
Förmodligen tjänar han jävligt bra. När jag såg på hans senaste video fick jag reklam från Mio, Jula eller Rusta, Willys och Försvarsmakten. Hans kanal har fått en rank som populär bland svenska tittare, hög CPM. Senast jag såg på en video från Rask fick jag bara reklam från Swappie.
Videon han reagerade på var gjord av Sandra som inte är insatt i spelreglerna. Hon borde enbart manglat ut video efter video där hon vägrar glömma att Anjo hängde ut henne på fel grunder och hamra ut det budskapet. Sandra = Falukorv och höra av sig till Legios rektor måste upprepas i förebyggande syfte precis som Anjo gör när det upprepas om 14-åringen som var en 40-åring.
Extra olyckligt för hennes skull att hon lämnade flera öppna mål vad gäller att "inte bryr sig" vilket var ett riktigt nybörjarmisstag. Irrelevant om hon tycker vissa saker redan är sagt och gjort då drama på Youtube inte fungerar som konflikter på andra jobb som oftast saknar en publik. Hon pratade till Anjo och sina följare. Hon måste väga in att hon pratar till Anjos följare om hon inte vill bli ett offerlamm.