2025-05-26, 20:06
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Osten möter Kudermetova, det är din favorit danskan Slafson som möter Linette.

Seg öppning av Ostapenko i dagens match, men, 5-7 i baken i första set vände till seger, 6-0, 6-2…

Inga stora knallar så här långt i damturneringen - att Kostyuk och Navarro försvann ingen dunderknall, detsamma med Naœmi Osaka som förlorade mot fröken Tsitsipas.
Osaka har långt till 2022 års form.

Någon som vet var Bencic tog vägen? Hon bara försvann ur rullorna - skadad?

En annan sak som är konstigt med resultaten från Roland Garros är att dom inte presenterar matchtiden?
Matchtiden säger ju ofta mer än själva siffrorna i tennis - en match som slutar 6-4 6-3 kan vara över på en timme, men kan likaväl vara en jämn match på två timmar och tjugo minuter…

Idag var det väl ändå Stan Wawrinkas sista Grand Slam-match?
Förlust mot britten Fearnley - ändå bra spel av Waw, som numera fyllt 40 år och fortfarande kan dräpa fantastiska enhandsbackhands!
Citera
2025-05-26, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Seg öppning av Ostapenko i dagens match, men, 5-7 i baken i första set vände till seger, 6-0, 6-2…

Inga stora knallar så här långt i damturneringen - att Kostyuk och Navarro försvann ingen dunderknall, detsamma med Naœmi Osaka som förlorade mot fröken Tsitsipas.
Osaka har långt till 2022 års form.

Någon som vet var Bencic tog vägen? Hon bara försvann ur rullorna - skadad?

En annan sak som är konstigt med resultaten från Roland Garros är att dom inte presenterar matchtiden?
Matchtiden säger ju ofta mer än själva siffrorna i tennis - en match som slutar 6-4 6-3 kan vara över på en timme, men kan likaväl vara en jämn match på två timmar och tjugo minuter…

Idag var det väl ändå Stan Wawrinkas sista Grand Slam-match?
Förlust mot britten Fearnley - ändå bra spel av Waw, som numera fyllt 40 år och fortfarande kan dräpa fantastiska enhandsbackhands!

Det är egentligen helt orimligt att det kasslerpaketet är så bra i tresetsmatcher, men jag är glad att hon är kvar i turneringen då jag ser fram emot att hon spöar den dopade polskan och sedan gör upp i finalen mot Sabalenka.

Bencic spelar på som vanligt, hon slog bla din favorit Slafson i Madrid. Har du ingen koll på damerna?
Citera
2025-05-27, 02:12
Medlem
Citat:
Det är egentligen helt orimligt att det kasslerpaketet är så bra i tresetsmatcher, men jag är glad att hon är kvar i turneringen då jag ser fram emot att hon spöar den dopade polskan och sedan gör upp i finalen mot Sabalenka.

Bencic spelar på som vanligt, hon slog bla din favorit Slafson i Madrid. Har du ingen koll på damerna?

Nja, nu missuppfattade du mig.
Jag har bra koll på brudarna - jag menar att Bencic försvann från damers Draw i Paris utan någon notis.

Nähä, kanske dax att sova nu…
Citera
2025-05-27, 05:02
Medlem
Citat:
Wow! Nu har jag ännu en stor favorit i tenniscirkusen!

19-årige och 157cm korta Sara Bejlek från Tjeckien gjorde processen kort med seedade Martha Kostyuk i första rundan av Roland Garros!

Kashing, och där ramlade det in 1,4 miljoner kronor på ett ganska tomt lönekonto.

Spelar väldigt aggressivt och rör sig som en panter - hur bär dom sig åt i Tjeckien när man tar fram talanger på löpande band?
Tjeckien är ju i alla sammanhang mindre och fattigare än Sverige, men vi har mest sopor i vår tennisverksamhet…
Hon har vunnit 3 matcher i kvalet , så detta var hennes fjärde match , dom prispengarna är hon förtjänt av , värre när nån slinker in i GS turneringar på wild card, alldeles för många wild cards delas ut i min mening, speciellt till gamla avdankade före detta stjärnor som Stan Wawrinka , han borde skämmas för alla wid cards han accepterar ,wild cards skall gå till unga lovande spelare.
Senast redigerad av Sjelvklart 2025-05-27 kl. 05:10.
Citera
2025-05-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Hon har vunnit 3 matcher i kvalet , så detta var hennes fjärde match , dom prispengarna är hon förtjänt av , värre när nån slinker in i GS turneringar på wild card, alldeles för många wild cards delas ut i min mening, speciellt till gamla avdankade före detta stjärnor som Stan Wawrinka , han borde skämmas för alla wid cards han accepterar ,wild cards skall gå till unga lovande spelare.

Jodå, jag har koll på att Sara Bejlek har kvalat in i årets Franska Öppna.

Det intressanta är ju dock hennes längd - känns som att merparten av topp-100 bland damerna är över 175cm, flertalet över 182cm och typ bara Jasmine som ”liten” med sina 163cm…

Annat på herrsidan - väldigt väldigt få korta världsstjärnor - Diego Schwarzman lär väl vara den bästa i nutid som är 175cm och kortare - rätt många topp-100 är över 195cm med Reilly Opelka längst med sina 211cm!
Citera
2025-05-27, 11:41
Avslutad
Citat:
Nja, nu missuppfattade du mig.
Jag har bra koll på brudarna - jag menar att Bencic försvann från damers Draw i Paris utan någon notis.

Nähä, kanske dax att sova nu…

Du menar så, får man gissa på skada eftersom hon gav upp mot grekiskan i Rom?

Fonseca är igång idag mot Hurkacz, hur långt kan brassens forehandsslägga ta sig i turneringen tro?
Citera
2025-05-27, 12:06
Medlem
Citat:
Du menar så, får man gissa på skada eftersom hon gav upp mot grekiskan i Rom?

Fonseca är igång idag mot Hurkacz, hur långt kan brassens forehandsslägga ta sig i turneringen tro?

Respass för Fonseca direkt - Hubbe är alldeles för bra just nu för denna junior.
Hubbe har ju en grym serve också och detta kommer bli den stora skillnaden idag…

Jag tror dock på många oväntade resultat idag bland både damerna å herrarna.

Se upp idag, Zverev, Mirra, Pegula och Sakkari…
Senast redigerad av GretaForPresident 2025-05-27 kl. 12:09.
Citera
2025-05-27, 16:50
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Respass för Fonseca direkt - Hubbe är alldeles för bra just nu för denna junior.
Hubbe har ju en grym serve också och detta kommer bli den stora skillnaden idag…

Jag sätter emot, jag säger respass för Hubi direkt. Kvällsmatch på court 7 passar Fonseca och hans fanclub perfekt. Kommer va grym stämning därinne och Hubi kommer inte kunna hantera Fonsecas forehand och court coverage i bäst av 5.

Mini quiz:

Victory belongs to the most...
Med vilket ord avslutas meningen som är RG:s slogan?
Citera
2025-05-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag sätter emot, jag säger respass för Hubi direkt. Kvällsmatch på court 7 passar Fonseca och hans fanclub perfekt. Kommer va grym stämning därinne och Hubi kommer inte kunna hantera Fonsecas forehand och court coverage i bäst av 5.

Mini quiz:

Victory belongs to the most...
Med vilket ord avslutas meningen som är RG:s slogan?

Böjer mig och låter mig imponeras av Joao Fonzo!

Kanske lika bra att sluta tippa då man har fel ofta, för ofta…
Men kärleken till idrott, speciellt tennis får mig upp i varv och ändock lust att gissa en jäkla massa…

Många RET på Dimitrov senaste året - idag kadtade han in handduken vid 2-1 i set, men skador skall man inte leka med…

Blev förvånad att Joanna Garland, Taiwans nummer ett i singel tog sig till R64 genom vinst mot USAs Volynets - alltid kul med nytt folk som kommer underifrån.
Citera
2025-05-27, 22:24
Avslutad
Citat:
Böjer mig och låter mig imponeras av Joao Fonzo!

Kanske lika bra att sluta tippa då man har fel ofta, för ofta…
Men kärleken till idrott, speciellt tennis får mig upp i varv och ändock lust att gissa en jäkla massa…

Många RET på Dimitrov senaste året - idag kadtade han in handduken vid 2-1 i set, men skador skall man inte leka med…

Blev förvånad att Joanna Garland, Taiwans nummer ett i singel tog sig till R64 genom vinst mot USAs Volynets - alltid kul med nytt folk som kommer underifrån.

Den enda gången man bör tippa är när Osten möter Iga, det kan ju aldrig gå fel.
Citera
2025-05-28, 09:50
Medlem
Citat:
Den enda gången man bör tippa är när Osten möter Iga, det kan ju aldrig gå fel.

😂😂👍👍
Citera
2025-05-28, 10:13
Medlem
Grym upphämtning av Gal Monfils igår - lätt skadad, snart 39 år och 0-2 i set att kämpa emot - ändå lyckades Fillsen vända matchen!

Jag är fan grymt imponerad av alla ”gamlingar” som fortfarande presterar och i expressfart närmar sig 40+!

Tittar man på herrarnas nuvarande ranking ser man att 17st herrar topp-100 har fyllt 30 år - dessutom, 37st herrar har fyllt 29 år.
Så, tennisen av idag är inte bara ungdomarna sport, i toppen.

Har en känsla av att mängder äldre toppspelare var stor även på 1970-talet och en bit in i 80-talet, för att senare bli ungtupparna som tog över.

Äldsta spelaren på ATP-touren som fortfarande spelar bra och tjänar pengar är väl Indiens G. Bopanna, eller?

Hur är det med Venus Williams, har hon officiellt slutat? Venus har ju fyllt 45 år och kan säkerligen fortfarande ge ett gott motstånd mot många topp-50-spelare på WTA-touren…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in