2023-10-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
https://www.svt.se/sport/tennis/elias-ymer-om-tajta-spelschemat-maste-fraga-thomas-hur-han-tankte-dar--lgjagb

Jag tyckte också schemaläggningen var märklig. Vad är det för konstiga regler? Att den som spelar sista match fram till efter 22 på kvällen måste spela andra-match dagen efter?

Ok för att schemat måste sättas kl 18. Men de visste ju redan kl 18 att Elias spelade sista match, som med all sannolikhet skulle pågå till efter kl 22.

Borde vara givet att våran svenska representant spelar kvällsmatch, när han är framme i kvartsfinal..

Vid kl. 15.30 på en fredag, så är det fortfarande arbetsdag och de som slutar tidigare vill nog inte dra dit direkt efter jobbet..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-20 kl. 13:10.
Citera
2023-10-20, 16:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Ymer markerar mot tävlingsledningen genom att torska första set med 6-0.
Citera
2023-10-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Skulle vilja ha en nyckelring, av bättre kvalite, och en "on court" handduk.

Ymer kastade in handduken, var du där och fångade den?
Citera
2023-10-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ymer kastade in handduken, var du där och fångade den?
Citera
2023-10-20, 17:22
Medlem
fsdfsdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
tack för svar.

Men någon som vet med säkerhet om det finns en souvenirshop? Skulle vilja ha en nyckelring, av bättre kvalite, och en "on court" handduk. Inte lust att åka dit och betala 725:- för att komma in, dessutom tycker jag det blivit så in i h-vetes kallt ute. skulle vara tvungen att cykla dit isf.

Tillbaks efter en dag på Kungliga Tennishallen! Det finns en tillfällig souvenirshop med brandade turneringsgrejer inne i lounge-området men det är bakom biljettkoll ja. Var lite sugen i förväg på kanske en kepa, men allt hade det nya (?) töntiga namnet på turneringen BNP Paribas Nordic Open, så köpte inget. Sen finns det större shoppen med kläder, utrustning mm inne vid centercourt och samma sak där. Jag betalade 515 spänn för bra platser, kändes ändå prisvärt. Finns säkert billigare att få.
Citera
2023-10-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Tillbaks efter en dag på Kungliga Tennishallen! Det finns en tillfällig souvenirshop med brandade turneringsgrejer inne i lounge-området men det är bakom biljettkoll ja. Var lite sugen i förväg på kanske en kepa, men allt hade det nya (?) töntiga namnet på turneringen BNP Paribas Nordic Open, så köpte inget. Sen finns det större shoppen med kläder, utrustning mm inne vid centercourt och samma sak där. Jag betalade 515 spänn för bra platser, kändes ändå prisvärt. Finns säkert billigare att få.
Jag var också där häromdan, håller med om att det är prisvärt med 500. Tror inte det finns så mycket billigare biljetter, de har väl slutat med groundpass? Förr i tiden kunde man gå dit tidigt i veckan med groundpass och bara sätta sig på de bästa platserna i hela hallen, för att den var tom. Så jag tror de slutade med groundpass, alternativt att de bara säljs först när alla stolar är slutsålda.

En sak som saknas är en TV med scoreboard över den andra kortsidan också. Det kan väl inte vara allt för dyrt att hissa upp en till.
Citera
2023-10-20, 21:01
Avslutad
Om man spelar med grepp 3 (original plus overgrip), går det ändå köra med en grepp två, men med fler overgrips? Eller känner man inte bevelsen då, så att greppet blir typ runt?
Citera
2023-10-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Om man spelar med grepp 3 (original plus overgrip), går det ändå köra med en grepp två, men med fler overgrips? Eller känner man inte bevelsen då, så att greppet blir typ runt?
Testa Djokovic kör med två overgrips och lädergrundlinda under.
Citera
2023-10-22, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vorlander
Testa Djokovic kör med två overgrips och lädergrundlinda under.

Undrar om det räcker med två, dock, för att få samma tjocklek som med 4 3/8 plus grundlinda plus overgrip....

Kan köpa ett rack med grip 2, men har lite svårt att testa det innan dess... Men kanske värt att chansa.

Thiem har visst ett grepp som ligger emellan 4 och 3, tror jag. Och Evans tror jag bara har ett overgrip, ingen grundlinda. Hade det ett tag som junior, rätt cool känsla.

Karlovic har/hade grip 8. 5 3/8.
Citera
2023-10-22, 18:07
Medlem
ziracorns avatar
Sjukt att man buar åt den vita den vita ryssen, och jublar åt den svarta fransosen...
Citera
2023-10-23, 11:09
Medlem
Fy vad sjukt att det är 12 år sedan Monfils vann förra gången i Stockholm, det känns inte alls som att det är så längesedan. Tiden går, lika bra att checka in på ålderdomshemmet snart...

Riktigt imponerande av honom att han fortfarande kan leverera så pass bra. Trots massvis med skador och upp och ner under karriären så är han fortfarande där i toppen och kan vinna titlar. Helt klart en väldigt bra idrottsman.

Till skillnad från hans kompis Wawrinka som inte åstadkommer någonting längre.
Senast redigerad av terribilis 2023-10-23 kl. 11:11.
Citera
2023-10-23, 12:42
Medlem
Månsans avatar
Jätteryck av Monfils i atp-rankingen. 51 platsers avancemang till 89:e plats nu.

Jag dristade mig tidigare i tråden (eller om det var US-opentråden) till att Monfils har utsikter att avancera upp till topp 30, vilket hånades av vissa.

Jag står fast vid att topp 30 ligger inom räckhåll för Monfils.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in