2025-05-19, 17:59
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du höll ju trots allt med mig angående Alcaraz så hur kan jag vara sur då. 😊 Men det är väl sunt att man både är ense och oense om diverse ting, det är ju det som skapar genuint och ärligt debattkiimat.

Jag har alltid undrat över hur Borg uppfattades när det begav sig, allt vad gäller hans "vilda liv" när det kommer till fester och brudar verkar vara en slags efterhandskonstruktion för att befästa varumärket.

Och visst, Djokovic kan uppfattas aningen stängd, men det gäller väl generellt de som är fostrade enligt den öststatliga modellen? Förutom en del ryssar då, ex Kafelnikov och Safin ansågs väl ganska exhibitionistiska och utagerande.

Ja, men det är något speciellt med Djokovic. Han är liksom inte tråkigt stängd på det viset utan det är något falskt över honom. Träffade en serb en gång som faktiskt höll med mig. Men ser man det inte så ser man det inte, det finns ju inget facit. Kan ju vara jag som inbillar mig också.

Vet heller inte hur Borg uppfattades i realtid. Kan inte tänka mig att han festade överdrivet mycket som aktiv med tanke på hur nitisk han var med förberedelserna. Alltid åka samma väg till arenan och så vidare.

Fast den här bilden spär väl på legenden lite:

https://ibb.co/YBtNGVgx
Citera
2025-05-19, 21:22
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Monfils är ju bara bisarr, hans "konstslag" är ju bara ett resultat av hög frekvens av chansslag och reaktionerna därefter som om det vore någon efterlängtad revanschlusta från tidigare misär.

Konstslag? Chansslag?

Då är det ju än märkligare att Monfils har tjänat 250 miljoner på sin chanstennis och ”konstslag”!

Hur som, jag gillar både Monfils och hans duktiga fru…
Citera
2025-05-19, 21:25
Medlem
Citat:
Du höll ju trots allt med mig angående Alcaraz så hur kan jag vara sur då. 😊 Men det är väl sunt att man både är ense och oense om diverse ting, det är ju det som skapar genuint och ärligt debattkiimat.

Jag har alltid undrat över hur Borg uppfattades när det begav sig, allt vad gäller hans "vilda liv" när det kommer till fester och brudar verkar vara en slags efterhandskonstruktion för att befästa varumärket.

Och visst, Djokovic kan uppfattas aningen stängd, men det gäller väl generellt de som är fostrade enligt den öststatliga modellen? Förutom en del ryssar då, ex Kafelnikov och Safin ansågs väl ganska exhibitionistiska och utagerande.

Är inte Novak en typisk Aspergers syndrom?
Citera
2025-05-26, 12:06
Medlem
Wow! Nu har jag ännu en stor favorit i tenniscirkusen!

19-årige och 157cm korta Sara Bejlek från Tjeckien gjorde processen kort med seedade Martha Kostyuk i första rundan av Roland Garros!

Kashing, och där ramlade det in 1,4 miljoner kronor på ett ganska tomt lönekonto.

Spelar väldigt aggressivt och rör sig som en panter - hur bär dom sig åt i Tjeckien när man tar fram talanger på löpande band?
Tjeckien är ju i alla sammanhang mindre och fattigare än Sverige, men vi har mest sopor i vår tennisverksamhet…
Citera
2025-05-26, 12:19
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Wow! Nu har jag ännu en stor favorit i tenniscirkusen!

19-årige och 157cm korta Sara Bejlek från Tjeckien gjorde processen kort med seedade Martha Kostyuk i första rundan av Roland Garros!

Kashing, och där ramlade det in 1,4 miljoner kronor på ett ganska tomt lönekonto.

Spelar väldigt aggressivt och rör sig som en panter - hur bär dom sig åt i Tjeckien när man tar fram talanger på löpande band?
Tjeckien är ju i alla sammanhang mindre och fattigare än Sverige, men vi har mest sopor i vår tennisverksamhet…

Härligt, redan en fånig ukrainska avbockad från turneringen!

Uppenbarligen tillåts tjeckerna att utvecklas med sin egen teknik och spelstil, vilket man inte kan säga om den svenska modellen där alla ska spela på likadant sätt.

Djokovic tog förövrigt sin 100:e turneringsseger i helgen, grattis till den främsta genom tiderna!
Citera
2025-05-26, 12:39
Medlem
Citat:
Härligt, redan en fånig ukrainska avbockad från turneringen!

Uppenbarligen tillåts tjeckerna att utvecklas med sin egen teknik och spelstil, vilket man inte kan säga om den svenska modellen där alla ska spela på likadant sätt.

Djokovic tog förövrigt sin 100:e turneringsseger i helgen, grattis till den främsta genom tiderna!

Jo, Novak bäst i totalen, men han har ju inte dominerat i detalj.

Roger har fler titlar, Roger har fler vunna matcher i GS.

Men Novaks CV i Grand Slam är ju helt otroligt - Novak har spelat 37 GS-finaler totalt (24 vunna) - imponerande! Roger har spelat 31 GS-finaler och Rafael 30 finaler!

Statistisk säger så mycket, och känslan så lite - bara detta att alla tror Roger var ”värdelös” på grus, speciellt i Paris.
Trots detta har ju Roger spelat fem finaler i Paris - hur många toppspelare genom tiderna har detta resultat?

Vem blir nästa Novak/Roger/Rafael?
Alcaraz? Rune? Mensik? Fils? Draper?
Citera
2025-05-26, 13:13
Medlem
Min nya favorit!

157cm glädje!

https://youtu.be/8Tr9CmBbyFw?si=IutHkVC3-VZZe4Ue
Citera
2025-05-26, 13:52
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Jo, Novak bäst i totalen, men han har ju inte dominerat i detalj.

Roger har fler titlar, Roger har fler vunna matcher i GS.

Men Novaks CV i Grand Slam är ju helt otroligt - Novak har spelat 37 GS-finaler totalt (24 vunna) - imponerande! Roger har spelat 31 GS-finaler och Rafael 30 finaler!

Statistisk säger så mycket, och känslan så lite - bara detta att alla tror Roger var ”värdelös” på grus, speciellt i Paris.
Trots detta har ju Roger spelat fem finaler i Paris - hur många toppspelare genom tiderna har detta resultat?

Vem blir nästa Novak/Roger/Rafael?
Alcaraz? Rune? Mensik? Fils? Draper?

Att Djokovic inte dominerat tyder snarare på att han spelat under den mest konkurrenskraftiga eran i historien.

Och antal vunna GS är den enda rättmätiga statistiken för att kora den bästa genom tiderna, och jag är övertygad om att han även kommer gå om Connors och Federer i totalt antal vunna turneringar också.

Förövrigt, vågar man spela på att den frodiga Ostapenko åker ut ur turneringen senare i eftermiddag?
Citera
2025-05-26, 14:44
Medlem
Citat:
Min nya favorit!

157cm glädje!

https://youtu.be/8Tr9CmBbyFw?si=IutHkVC3-VZZe4Ue

Glömde säga en sak - denna nya favorit, Sara Bejlek är vänsterhänt - gillar speciellt vänsterspelare!
Citera
2025-05-26, 14:48
Medlem
Citat:
Att Djokovic inte dominerat tyder snarare på att han spelat under den mest konkurrenskraftiga eran i historien.

Och antal vunna GS är den enda rättmätiga statistiken för att kora den bästa genom tiderna, och jag är övertygad om att han även kommer gå om Connors och Federer i totalt antal vunna turneringar också.

Förövrigt, vågar man spela på att den frodiga Ostapenko åker ut ur turneringen senare i eftermiddag?

Nja, tveksamt att Djokovic skulle gå om Jimmy Connors 109 titlar - Novak fyller ju 38 år i år och det blir allt tuffare att vinna större turneringar.

Men, Novak gjorde ju en fuling förra veckan och spelade en ATP250-tävling (han vann) istället för att spela ATP500-turneringen i Hamburg (med tuffare motstånd)…

Alltså, Novaks enda chans på 110 titlar lär vara att spela med blåbären på ATP250/125 för att vinna tio titlar till innan pensionen…

När det gäller Ostapenko är jag lika osäker som dig om första omgången - hon gillar inte vissa typer av spelare som dagen Linette - kan bli respass direkt för Osten!

Annars vore det spännande att se en åttondelsfinal mellan Jelena och Iga och se Osten ta 7-0 på Iga!

EDIT

Såg fel i matchschemat - Ostapenko möter idag Kudermetova (en av systrarna)…
Då blir det vinst för Lettlands drottning!
Senast redigerad av GretaForPresident 2025-05-26 kl. 15:10.
Citera
2025-05-26, 15:10
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Nja, tveksamt att Djokovic skulle gå om Jimmy Connors 109 titlar - Novak fyller ju 38 år i år och det blir allt tuffare att vinna större turneringar.

Men, Novak gjorde ju en fuling förra veckan och spelade en ATP250-tävling (han vann) istället för att spela ATP500-turneringen i Hamburg (med tuffare motstånd)…

Alltså, Novaks enda chans på 110 titlar lär vara att spela med blåbären på ATP250/125 för att vinna tio titlar till innan pensionen…

När det gäller Ostapenko är jag lika osäker som dig om första omgången - hon gillar inte vissa typer av spelare som dagen Linette - kan bli respass direkt för Osten!

Annars vore det spännande att se en åttondelsfinal mellan Jelena och Iga och se Osten ta 7-0 på Iga!

Osten möter Kudermetova, det är din favorit danskan Slafson som möter Linette.
Citera
2025-05-26, 15:12
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Titlar från Challenger Tour räknas väl inte in i den statistiken(ATP125)? Oavsett så är det ju ett relativt "oviktigt" rekord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in