2025-05-27, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Känner jag den här bögregeringen rätt så kommer Uffelina och hans butty boy Forsell att forcera igenom detta också. Inget får hota den nyliberala globalistiska krigshetsande feministiska agendan. Bara en tidsfråga innan det kommer att bli ett brott att identifiera sig som man.
Tacka vet jag Nooshi, Maggan, Hatten, Amanda och Danneman.
Citera
2025-05-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej hon tänker inte fel.
(vilket du utmärkt väl vet)

Vi kan göra detta enkelt...vi går till ChatGpt och ställer frågan:
Vilken grupp är mest överrepresenterad i kriminalitet? rangordna dem med högst överrepresentation först.

Citat:
du kan ju fråga chat GPT.

Twice the pride, double the fall .

Du överskattar kraftigt ChatGPT:s förmåga.

För det första så är det viktigt att förstå att ChatGPT aldrig slår en direkt källa. När jag använder ChatGPT så gör jag det oftast för att pressa mina motståndare på logisk konsekvens men jag avfärdar ChatGPT som ett facit.

Men eftersom du själv tror på det ChatGPT säger, så tvingas du acceptera att jag hade rätt och du hade fel för att vara konsekvent.

Fortsätt läs...

Ett par saker som du verkar ha förbisett:
1) ChatGPT väger inte tyngre än den källreferens som jag uppgav. Det måste du väl ändå förstå? Det jag har hänvisat till är en direkt källreferens till en BRÅ genomgång.
2) ChatGPT tänker ofta fel. Det är inget facit. Vill du se bevis på detta?
3) Du har ställt en helt annan fråga till ChatGPT än den jag ställde dig.

Kontext:

Citat:
Män är kraftigt överrepresenterade då det kommer till dödligt våld, nått så in i helvete överrepresenterade....

Du har omformulerat frågan:
Citat:
Vi kan göra detta enkelt...vi går till ChatGpt och ställer frågan:
Vilken grupp är mest överrepresenterad i kriminalitet? rangordna dem med högst överrepresentation

Hur min fråga faktiskt var formulerad:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?

Du gjorde alltså en fuling. Without lies, feminism dies. Så sant som det är sagt.

För att minska risken för fel är det betydligt lättare att vara extremt specifik med frågan och även förse ChatGPT med direkta siffror.

Låt oss göra detta:

''Hej ChatGPT!

Efter att ha läst igenom en rapport utfärdad av BRÅ ifrån 2021 så kunde man utläsa ifrån rapporten att gruppen afrikanska invandrare utgjorde ungefär 1,76 % av den svenska befolkningen men misstänktes för 7,27 % av de brott som avser dödligt våld inkl. försök till mord eller dråp. Män som grupp enligt samma rapport utgjorde ungefär 50 % av befolkningen men misstänktes för 88 % av de brott som avser dödligt våld inkl. försök till mord eller dråp.

Vilken grupp av de två ovannämnda är mest överrepresenterad?''

Här är ChatGPT:s svar och jag kommer även bifoga bilder:

Hej! Bra fråga – du jämför två olika gruppers överrepresentation i misstankar om dödligt våld (inkl. mordförsök), baserat på BRÅ:s rapport från 2021.

Vad är överrepresentation?
Överrepresentation handlar om hur mycket större andel en grupp utgör bland de misstänkta i förhållande till deras andel i befolkningen.

Vi räknar ut det genom: Andel misstänkta/andel av befolkningen.

Grupp 1: Afrikanska invandrare

Andel av befolkningen: 1,76 %
Andel misstänkta: 7,27 %
Överrepresentation: 7,27/1.76 = 4,13.

Alltså är afrikanska invandrare cirka 4,13 gånger överrepresenterade.

Grupp 2: Män
Andel av befolkningen: 50 %
Andel misstänkta: 88 %
Överrepresentation: 88/50 = 1,76.

Män är alltså 1,76 gånger överrepresenterade.

Slutsats: Gruppen afrikanska invandrare är mer överrepresenterad.

Bilder (ChatGPT):
https://postimg.cc/w7bcfmGH
https://postimg.cc/Ppx5RPcs
https://postimg.cc/MvtrWH3r

BRÅ rapporten:
https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf

Om du förnekar siffrorna så kan vi diskutera dem. Men du kan inte fly längre nu. Antingen bestrider du siffrorna och då diskuterar jag gärna dem och plockar fram dem ur BRÅ dokumentet. Det är ett alternativ. Eller så accepterar du bara att ChatGPT inte håller med dig. Det får vara någon måtta nu på oärligheterna.

Du har alltså en felaktig förståelse för hur statistisk överrepresentation beräknas för annars hade du givetvis vetat svaret. Förstår du dig inte på sådana här enkla koncept så är det inte orimligt att tänka sig att du även analyserar annan typ av kriminalstatistik på ett felaktigt sätt vilket givetvis kastar tvivel på din förståelse för det du läser. Detta är problematiskt givetvis eftersom folk på det här forumet är intresserade av sanningen.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 11:36.
Citera
2025-05-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Problemet är väl att män föds in i ett patriarkat som lovar dom guld och gröna skogar, fitta, pengar och makt och om dom inte får det så blir vissa väldigt hatiska.

Knappast män föds in i en ide att de ska konkurrera och att bara de bästa får sex ,relationer och barn.

Nu är det inte säkert att det är Incels som hatar kvinnor mest .det kan också vara personer som är attraktiva som till slut börjar hata kvinnor.

https://www.google.com/search?q=m%C3%A4n+murder+women&sca_esv=b88ca0c3cb8 26eae&rlz=1C1GCEU_svSE1162&udm=2&biw=1716&bih=824& ei=zIQ1aPegN6Cl1fIPx-yxsAk&ved=0ahUKEwj3tv6MqsONAxWgUlUIHUd2DJYQ4dUDCBE &uact=5&oq=m%C3%A4n+murder+women&gs_lp=EgNpbWciEW3 DpG4gbXVyZGVyIHdvbWVuSPFXUABYhVBwAHgAkAEAmAF7oAHMB aoBAzguMrgBA8gBAPgBAZgCA6AC4wHCAg YQABgHGB7CAggQABgHGAgYHpgDAJIHATOgB7AMsgcBM7gH4wE& sclient=img

Kvinnohatet beror inte bara på Incelstatus.
Citera
2025-05-27, 11:30
Avslutad
Sverige är ett samhälle där män och kvinnor är rädda för varandra i synnerhet på grund av skev lagstiftning så det är inget bra land längre. Det är inte jämlikhet ni har, det är något annat.

The get up and goers are getting ready to get up and leave. Inga lagar kommer förhindra det.
Citera
2025-05-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Knappast män föds in i en ide att de ska konkurrera och att bara de bästa får sex ,relationer och barn.

Nu är det inte säkert att det är Incels som hatar kvinnor mest .det kan också vara personer som är attraktiva som till slut börjar hata kvinnor.

https://www.google.com/search?q=m%C3%A4n+murder+women&sca_esv=b88ca0c3cb8 26eae&rlz=1C1GCEU_svSE1162&udm=2&biw=1716&bih=824& ei=zIQ1aPegN6Cl1fIPx-yxsAk&ved=0ahUKEwj3tv6MqsONAxWgUlUIHUd2DJYQ4dUDCBE &uact=5&oq=m%C3%A4n+murder+women&gs_lp=EgNpbWciEW3 DpG4gbXVyZGVyIHdvbWVuSPFXUABYhVBwAHgAkAEAmAF7oAHMB aoBAzguMrgBA8gBAPgBAZgCA6AC4wHCAg YQABgHGB7CAggQABgHGAgYHpgDAJIHATOgB7AMsgcBM7gH4wE& sclient=img

Kvinnohatet beror inte bara på Incelstatus.

Du bekräftar ju vad jag säger. I ett patriarkat har männen rätt till det de nu är sura över att dom inte får automatiskt. Alltså ja du har rätt, detta stämmer - ”Knappast män föds in i en ide att de ska konkurrera och att bara de bästa får sex ,relationer och barn.” Absolut ska de konkurrera, allt annat vore sjukt. Anledningen till att det är så mycket konflikter mellan många män och kvinnor är att dessa män vill leva under ett patriarkat som gynnar dom medans kvinnor inte vill eftersom det missgynnar dom.
Citera
2025-05-27, 11:40
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Med resonemanget som förs här borde ju feminismen terrorklassats för längesedan, 1967 skrev Valerie Solanas, feminist, manifestet Scum (Society for cutting up men). Ord och handling kopplade Valerie Solanas samman i och med mordförsöket på Andy Warhol 1968. Ulrike Meinhof var feminist. Bernardine Dohrn var feminist. Donna Hylton var feminist. Alla våldsamma och kända feminister, bör feminismen terrorklassas? Samtliga kvinnorna var självuttaldde feminister.

Eller är det enbart intressant när det är män som ska terrorklassas?

Haha ja utan tvekan.

Våld eller hot – Använder eller hotar med våld. Japp. Har förekommit.

Politiskt syfte – Har ideologiskt, politiskt eller religiöst mål. Japp.

Organiserad struktur – Har ledarskap och samordning. Check.

Internationellt erkännande – Klassas av FN, EU, USA eller stat. Alltså feminister terrorklassas ju inte nu och det är problemet. De har tom. infiltrerat och finns bland de som skall göra bedömningarna.

Terrorfinansiering – Samlar in eller förmedlar pengar till terror. Vet inte, men de samlar ju in pengar i alla fall.

Rättsliga bevis – Kopplas till attacker eller utredningar. Det finns nog.

Stöd till terrorgrupper – Hjälper andra terrororganisationer. Alltså de hjälper ju andra feministgrupper.

Men om man skall vara seriös. Det rör ju sig om internationella organiserade organisationer som bygger på manshatande texter och agerar systematiskt. Inte som våldsamma incels som oftast är enstöringar.
Citera
2025-05-27, 11:41
Medlem
Terrorklassa feminismen istället. Det är ju den som orsakar alla "incels" och allt kvinnohat. För att inte tala om all annan skada den gör.
Citera
2025-05-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Twice the pride, double the fall.

Du överskattar kraftigt ChatGPT:s förmåga.

Nej DU överskattar däremot din egen förmåga.

Citat:
För det första så är det viktigt att förstå att ChatGPT aldrig slår en direkt källa. När jag använder ChatGPT så gör jag det enbart för att pressa mina motståndare på logisk konsekvens men jag avfärdar ChatGPT som ett facit.

Men eftersom du själv tror på det ChatGPT säger, så tvingas du acceptera att jag hade rätt och du hade fel för att vara konsekvent.

Chat GPT sammanställer information från nätet och presenterar det på ett begripligt sätt, DET är den stora fördelen med just Chat Gpt, du slipper sitta och leta upp källor...och söka upp informationen själv.
Och du får även källorna den använder sig av om du ber om det.
I detta fallet använde den sig av BRÅm en seriös källa som det går att lita på.

Du däremot verkar mest använda dig av ditt arsle då du söker information.

Citat:
Fortsätt läs...

Ett par saker som du verkar ha förbisett:
1) ChatGPT väger inte tyngre än den källreferens som jag uppgav. Det måste du väl ändå förstå? Det jag har hänvisat till är en direkt källreferens till en BRÅ genomgång.
2) ChatGPT tänker ofta fel. Det är inget facit. Vill du se bevis på detta?
3) Du har ställt en helt annan fråga till ChatGPT än den jag ställde dig.

Kontext:

Du har missförstått, vilket källa det nu än är du nu ev. letat upp.

Citat:
Du har omformulerat frågan:

Hur min fråga faktiskt var formulerad:

Du gjorde alltså en fuling. Without lies, feminism dies. Så sant som det är sagt.

För att minska risken för fel är det betydligt lättare att vara extremt specifik med frågan och även förse ChatGPT med direkta siffror.

Låt oss göra detta:

Varför inte ställa frågan vilken grupp av "afrikanska unga män, invandrade till Sverige, från socioekonomiska dåliga förhållanden och boendes i utanförskapsomdården". kontra "svenskar"
är överepresenterade för brott?

Och sen Jaaaaa!!! JAG HADE RÄTT det är AFRIKANER!

Jipeee!!!!

Där har vi din metod i kvadrat...

men det vi egentligen är intresserad av är att jämföra helheter av olika grupper och INTE överlappningar.

alltså män kontra kvinnor, Invandrare kontra svenskar... etc.

Och alltså inte en noga utvald specificerad grupp som även innehåller stora delar av den grupp som man jämför med. ( män)

Så "fulingen" här är enkom din, du försöker trolla bort faktumet att även invandrade afrikaner är delvis män.
Senast redigerad av Merapi 2025-05-27 kl. 11:50.
Citera
2025-05-27, 11:48
Medlem
Det finns också att mord på kvinnor ökar när det är mycket single mothers;

https://www.statista.com/statistics/232561/murder-and-non-negligent-manslaughter-rate-in-the-us-by-state/

https://www.badgerinstitute.org/numbers/single-parent-households-by-state/

Det visar det är inte så bra med ensamma mödrar om man vill ha ner hatet mot kvinnor:

Varför:

1. Om modern drar sig undan från män så uppfattar barnet det som hon inte gillar män och börjar själv ogilla män och kan lättare bli mördare. Det område med flest ensamma mödrar har flest mördare ,det finns ett samband. DC har högst andel mördare och ensamma mödrar.

2. Om barnet inte någonsin ser att mamman gillar en man och en man gillar henne så får han svårare gilla både män och kvinnor. Likaså om mamman och pappan gillar varandra så vill han inte mörda någon. Lägst mordfrekvens har Utah , New hampshire och Hawaii. Lägst andel ensamma mödrar har Utah Hawaii Idaho och New Hamshire.

Vilka slutsatser skulle en vettig vetenskapasman dra av detta ?
Citera
2025-05-27, 11:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Är det jämställdhet dom vill ha så är det nog inte rätt väg att göra kvinnor till en säregen och mer märkvärdig grupp, det har ju oftast bara motsatt effekt.

Gör sig själva till måltavla genom att sätta ett högre juridiskt värde på sitt eget kön. Jämställt värre..
Citera
2025-05-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Bara att förbjuda Islam så försvinner 90% av problematiken.

Har du surfat runt på FB? Här är det fullt med typer som påstår att kvinnor inte ska ha rösträtt. Att hela samhället är dåligt för att kvinnor får vara med och bestämma osv.

Men ni islamofober härleder allt till Islam, Islam dominerar era liv och tankar
Citera
2025-05-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det finns också att mord på kvinnor ökar när det är mycket single mothers;

https://www.statista.com/statistics/232561/murder-and-non-negligent-manslaughter-rate-in-the-us-by-state/

https://www.badgerinstitute.org/numbers/single-parent-households-by-state/

Det visar det är inte så bra med ensamma mödrar om man vill ha ner hatet mot kvinnor:

Varför:

1. Om modern drar sig undan från män så uppfattar barnet det som hon inte gillar män och börjar själv ogilla män och kan lättare bli mördare. Det område med flest ensamma mödrar har flest mördare ,det finns ett samband. DC har högst andel mördare och ensamma mödrar.

2. Om barnet inte någonsin ser att mamman gillar en man och en man gillar henne så får han svårare gilla både män och kvinnor. Likaså om mamman och pappan gillar varandra så vill han inte mörda någon. Lägst mordfrekvens har Utah , New hampshire och Hawaii. Lägst andel ensamma mödrar har Utah Hawaii Idaho och New Hamshire.

Vilka slutsatser skulle en vettig vetenskapasman dra av detta ?

Vad är alternativet? Hur tänker du att man ska göra istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in