2025-05-26, 23:22
Medlem
Terrorism har ändå en tydlig definition och även om det varit ett gäng ensamma incels som fått psykbryt och gjort hemska saker så är det inte precis som att klassa incels som terrorister skulle ändra någonting. Helt efterblivet förslag.

Detta forum är nog det mest hatiska på Flashback, inte konstigt om kvinnohatet växer med tanke på hur unhinged feminazisen här är. Tog inte 15minuter av läsning innan jag kände natt kvinnor nog inte borde ha rösträtt. Fyfan vad stört folk som hänger här.

Hatet mot västerländska män (av någon anledning gillar man terrorister om de är muslimer) här är så överdrivet att Urkrainas nazister skulle bett er chilla. Gå i kloster.
Citera
2025-05-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Tänk att kvinnohat alltid beror på precis allting utom just kvinnornas beteende.

Vad är det med kvinnors beteende som får dig att hata kvinnor?
Citera
2025-05-27, 00:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du behöver inte upprepa den information som jag nyss har gett dig. Och det har ingen relevans för min grundpoäng att gruppen ''afrikanska invandrare'' utifrån BRÅ datan exempelvis innehåller yngre åldersgrupper eller kvinnor. Varför skulle det vara relevant för? Min poäng var helt sonika att illustrera att Merapi inte har koll på vad en överrepresentation är. Det var min enda poäng. Det var därför jag ställde frågan för jag visste att hon skulle svara fel på den. Hon föll rakt i fällan.
Sluta med dina krumbukter, förvrängningar och efterhandskonstruktioner.

Minns du att du skrev:

Citat:
Det är en observation att afrikanska invandrare som grupp är en mer överrepresenterad grupp.
I denna grupp ingår både kvinnor, barn och män.

Citat:
Merapi tror ju det handlar om att ''titta på den största gemensamma nämnaren''. Men detta är helt felaktigt och resulterar i ett statistiskt problem som kallas för base rate fallacy. ...
Gå tillbaka i tråden upp till Merapis inlägg som du hakat upp dig sjukligt mycket på och gjort en bokstavlig tolkning av hennes text istället för att förstå andemeningen i det hon skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
...
Män är kraftigt överrepresenterade då det kommer till dödligt våld, nått så in i helvete överrepresenterade....
....
Merapi gör jämförelsen män kontra kvinnor i fråga om våldsbrott (mord, dråp, misshandel osv), inte inrikes födda män kontra utrikesfödda män (”svennar” kontra ”blattar”).

Vilken grupp är kraftigt överrepresenterad när det kommer till dödligt våld? Män eller kvinnor? Svar: män. Ungefär 90 % av allt dödligt våld i Sverige begås av män.

Det var hennes poäng.
Citera
2025-05-27, 00:04
Medlem
Pungsvings avatar
Och samtidigt vill de att alla män ska vara bögar.
Citera
2025-05-27, 00:12
Moderator
MrFishboys avatar
Med resonemanget som förs här borde ju feminismen terrorklassats för längesedan, 1967 skrev Valerie Solanas, feminist, manifestet Scum (Society for cutting up men). Ord och handling kopplade Valerie Solanas samman i och med mordförsöket på Andy Warhol 1968. Ulrike Meinhof var feminist. Bernardine Dohrn var feminist. Donna Hylton var feminist. Alla våldsamma och kända feminister, bör feminismen terrorklassas? Samtliga kvinnorna var självuttaldde feminister.

Eller är det enbart intressant när det är män som ska terrorklassas?
Citera
2025-05-27, 01:30
Medlem
Såååå klart vi skall terrorklasss det! Vad finns det för värre brott??
Citera
2025-05-27, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Haha, vågar man gissa på att detta är spiken i kistan för detta parti som bara består av kappvändande bortskämda spån?
Liberalerna. En ekonomisk politik som är osympatisk mot knegaren och en social politik som konstant växlar beroende på vad de tror funkar. Jag känner till en tant som röstar på L och det är också en av de dummaste människor jag träffat.

Klart kvinnor skall skyddas, men detta är uppenbarligen signalpolitik och juridiskt totalt orättsäkert.
Men visst, terrorklassa radikalfeminister då också. Där har du ju tom. en organisation. En organisation som bygger på dokument som Valerie Solanas manifest. Bara att googla vad det är för total dårskap.
Problemet är ju bara att hon är väldigt vag med vem eller vilka lagen riktar sig mot. Normalt hade blattemuslimerna varit den avsedda parten, men jag misstänker att lagen bara syftar till att attackera alla kritiker mot woke, HBQT och kvinnors inkvotering på allehanda poster.
Citera
2025-05-27, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad är det med kvinnors beteende som får dig att hata kvinnor?
De är ljugande, hycklande, egenkära, självgoda, parasitiska och priviligerade svin.
Citera
2025-05-27, 04:46
Medlem
Nina Larsson är ett sänke för L. Ja, vi måste jobba med attityder osv vad gäller kvinnohat. OCH manshat, som är ett minst lika stort problem, i ärlighetens namn! Men att terrorklassa folk som hatar personer av motsatt kön? Hon är helt ute och cyklar. Världsfrånvänd skulle jag vilja säga.

Däremot gillar jag Åsa Linderborgs (skämtsamma?) förslag att terroristklassa Liberalerna.

Detta kan ha varit spiken i kistan för L!
Senast redigerad av lont 2025-05-27 kl. 05:02.
Citera
2025-05-27, 05:39
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Kan hon inte ta detta i ett DM med Socialdemokraternas, Vänsterpartiets och Miljöpartiets väljarbas direkt? /s
Citera
2025-05-27, 05:45
Medlem
Det är väl lämpligt med tanke på hur många brott som kvinnor utsätts för i samhället enbart för att de är kvinnor. Ett annat exempel är tex även hur det är okej med diskriminering mot kvinnor men inte mot oss invandrare. Då är det rasism 🤔
Citera
2025-05-27, 05:49
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
japp men du riktar bara dina åtgärder mot islam.
Det avhjälper inte incelrörelsen, och det är DEN främst i västvärlden börjat ägna sig åt att mörda kvinnor
som aktioner.

Det är ju SD som uppmanar till kvinnohat eftersom SD menar att "kvinnor (blåhåriga feminister) förstört landet" genom invandring bla bla.

Incels är skygga typer som runkar framför datorn.
Hitta rätt syndabock för bövelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in