Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Du behöver inte upprepa den information som jag nyss har gett dig. Och det har ingen relevans för min grundpoäng att gruppen ''afrikanska invandrare'' utifrån BRÅ datan exempelvis innehåller yngre åldersgrupper eller kvinnor. Varför skulle det vara relevant för? Min poäng var helt sonika att illustrera att Merapi inte har koll på vad en överrepresentation är. Det var min enda poäng. Det var därför jag ställde frågan för jag visste att hon skulle svara fel på den. Hon föll rakt i fällan.
Sluta med dina krumbukter, förvrängningar och efterhandskonstruktioner.
Minns du att du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Det är en observation att afrikanska invandrare som grupp är en mer överrepresenterad grupp.
I denna grupp ingår både kvinnor, barn och män.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Merapi tror ju det handlar om att ''titta på den största gemensamma nämnaren''. Men detta är helt felaktigt och resulterar i ett statistiskt problem som kallas för base rate fallacy. ...
Gå tillbaka i tråden upp till Merapis inlägg som du hakat upp dig sjukligt mycket på och gjort en bokstavlig tolkning av hennes text istället för att förstå andemeningen i det hon skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
...
Män är kraftigt överrepresenterade då det kommer till dödligt våld, nått så in i helvete överrepresenterade....
....
Merapi gör jämförelsen män kontra kvinnor i fråga om våldsbrott (mord, dråp, misshandel osv), inte inrikes födda män kontra utrikesfödda män (”svennar” kontra ”blattar”).
Vilken grupp är kraftigt överrepresenterad när det kommer till dödligt våld? Män eller kvinnor? Svar: män. Ungefär 90 % av allt dödligt våld i Sverige begås av män.
Det var hennes poäng.