Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Sluta med dina krumbukter, förvrängningar och efterhandskonstruktioner.
Minns du att du skrev:
I denna grupp ingår både kvinnor, barn och män.
Det har ingen betydelse att barn är inkluderade i statistiken som är som yngst 15 år eller att kvinnor är med i statistiken. Jag har förklarat detta för dig. Jag tänker inte göra det igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Gå tillbaka i tråden upp till Merapis inlägg som du hakat upp dig sjukligt mycket på och gjort en bokstavlig tolkning av hennes text istället för att förstå andemeningen i det hon skriver.
Merapi gör jämförelsen män kontra kvinnor i fråga om våldsbrott (mord, dråp, misshandel osv), inte inrikes födda män kontra utrikesfödda män (”svennar” kontra ”blattar”).
Nej, frågan var män kontra afrikanska invandrare. Du kan försöka rädda henne men hon hade fel. Acceptera det nu. Men du menar att hon tolkade: ''Afrikanska invandrare'' som ''kvinnor''? Jo men tjena, vilken patetisk efterhandskonstruktion ifrån din sida.
Jag frågade henne vilken grupp som är mest överrepresenterad - afrikanska invandrare eller män, hon svarade män, vilket är helt felaktigt. Att hon inte förstår vad statistisk överrepresentation syftar på är inte mitt fel. Faktum är att det var det som var själva poängen - att illustrera att hon inte ens behärskar grunderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?
Hennes svar där hon t o m skrev: ''Är du helt''? Vilket antyder att hon tycker svaret är rätt uppenbart:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Män som grupp självklart , är du helt?
afrikanska invandrar är även de män...
Det rätta svaret presenterat av mig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Och som vanligt har du tänkt fel....
Jag tror någon behöver gå om mellanstadiet för du behärskar inte ens mellanstadiematte. Hur kan du på fullaste allvar tro att överrepresentationen är större för gruppen män

?
Förklara för mig Merapi: Hur kan överrepresentationen någonsin vara större för män än 2 om vi leker med tanken att män utgör 50 % av befolkningen? Även om vi säger att män begick 100 % av alla brott av en viss sort, ja men det tar inte oss högre än 1/0.5 = 2.
Dödligt våld inkl. försök till mord eller dråp:
Överrepresentation för män:
Ca 1.76 (0.88/0.5)
Överrepresentation för afrikanska invandrare:
Ca 4,13 (0.0727/0.0176)
https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf
Ska vi kolla upp för sexuellt ofredande, våldtäkt också? Detta är bara för att illustrera din statistiska inkompetens och hur lite du kan och varför folk inte bör lyssna dig.
Din manshatande pajas. Get rekt.
OBS: Reservation för möjliga fel, jag räknade snabbt. De som vill verifiera kan kolla in länken.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Vilken grupp är kraftigt överrepresenterad när det kommer till dödligt våld? Män eller kvinnor? Svar: män. Ungefär 90 % av allt dödligt våld i Sverige begås av män.
Det var hennes poäng.
Du kan försöka rädda Merapi, men tyvärr, ordväxlingen är dokumenterad och hon hade fel. Du har en historik på det här forumet av aldrig kunna acceptera när du eller dina kamrater tänker fel så jag struntar i vad du tycker faktiskt. Hitta någon annan att tjafsa med.
En grupp kan i teorin begå 99 % av alla brott och ändå inte vara en överrepresenterad grupp. Så jag förstår inte varför du nämner en siffra (90 %) som i sitt vakuum inte ger svar på din fråga? Däremot håller jag med om att män är överrepresenterade när det kommer till brott.