2025-05-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du ge exempel på några av dessa aktioner där kvinnor mördats?

Jag säger inte att det inte existerar, men jag har inte hört talas om dem.

Har jag redan gjort, scrolla bakåt.
Citera
2025-05-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Okej, förbjud internet-forum. Bra idé, Merapi.

Att en psykiskt instabil tjomme sitter å hetsar upp sig själv på nätet är ingen rörelse och det är oerhört svårt att lagstifta bort.

Nej men skruva lite på algoritmerna.

Att en "tjomme" gör detta är inget problem nej, men när 20 000 "tjommar" gör det tillsammans så är det definitivt problematiskt. Vilket vi alltså ser idag.
Citera
2025-05-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Sluta med dina krumbukter, förvrängningar och efterhandskonstruktioner.

Minns du att du skrev:

I denna grupp ingår både kvinnor, barn och män.

Det har ingen betydelse att barn är inkluderade i statistiken som är som yngst 15 år eller att kvinnor är med i statistiken. Jag har förklarat detta för dig. Jag tänker inte göra det igen.

Citat:
Gå tillbaka i tråden upp till Merapis inlägg som du hakat upp dig sjukligt mycket på och gjort en bokstavlig tolkning av hennes text istället för att förstå andemeningen i det hon skriver.

Merapi gör jämförelsen män kontra kvinnor i fråga om våldsbrott (mord, dråp, misshandel osv), inte inrikes födda män kontra utrikesfödda män (”svennar” kontra ”blattar”).

Nej, frågan var män kontra afrikanska invandrare. Du kan försöka rädda henne men hon hade fel. Acceptera det nu. Men du menar att hon tolkade: ''Afrikanska invandrare'' som ''kvinnor''? Jo men tjena, vilken patetisk efterhandskonstruktion ifrån din sida.

Jag frågade henne vilken grupp som är mest överrepresenterad - afrikanska invandrare eller män, hon svarade män, vilket är helt felaktigt. Att hon inte förstår vad statistisk överrepresentation syftar på är inte mitt fel. Faktum är att det var det som var själva poängen - att illustrera att hon inte ens behärskar grunderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?

Hennes svar där hon t o m skrev: ''Är du helt''? Vilket antyder att hon tycker svaret är rätt uppenbart:

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män som grupp självklart , är du helt?

afrikanska invandrar är även de män...

Det rätta svaret presenterat av mig:

Citat:
Och som vanligt har du tänkt fel....

Jag tror någon behöver gå om mellanstadiet för du behärskar inte ens mellanstadiematte. Hur kan du på fullaste allvar tro att överrepresentationen är större för gruppen män ?

Förklara för mig Merapi: Hur kan överrepresentationen någonsin vara större för män än 2 om vi leker med tanken att män utgör 50 % av befolkningen? Även om vi säger att män begick 100 % av alla brott av en viss sort, ja men det tar inte oss högre än 1/0.5 = 2.

Dödligt våld inkl. försök till mord eller dråp:

Överrepresentation för män: Ca 1.76 (0.88/0.5)

Överrepresentation för afrikanska invandrare: Ca 4,13 (0.0727/0.0176)

https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf

Ska vi kolla upp för sexuellt ofredande, våldtäkt också? Detta är bara för att illustrera din statistiska inkompetens och hur lite du kan och varför folk inte bör lyssna dig.

Din manshatande pajas. Get rekt.

OBS: Reservation för möjliga fel, jag räknade snabbt. De som vill verifiera kan kolla in länken.

Citat:
Vilken grupp är kraftigt överrepresenterad när det kommer till dödligt våld? Män eller kvinnor? Svar: män. Ungefär 90 % av allt dödligt våld i Sverige begås av män.

Det var hennes poäng.

Du kan försöka rädda Merapi, men tyvärr, ordväxlingen är dokumenterad och hon hade fel. Du har en historik på det här forumet av aldrig kunna acceptera när du eller dina kamrater tänker fel så jag struntar i vad du tycker faktiskt. Hitta någon annan att tjafsa med.

En grupp kan i teorin begå 99 % av alla brott och ändå inte vara en överrepresenterad grupp. Så jag förstår inte varför du nämner en siffra (90 %) som i sitt vakuum inte ger svar på din fråga? Däremot håller jag med om att män är överrepresenterade när det kommer till brott.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 09:57.
Citera
2025-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ja, den gruppen stavas kvinnor....och nej det är raka motsatsen till demokrati.

Sverige är ett av de länder i världen som har flest incels, enligt forskning, så är väl bara en tidsfråga.

Så världens mest feministiska och jämställda land har också flest "incels".

Nästan så man kan ana ett samband...
Citera
2025-05-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Så världens mest feministiska och jämställda land har också flest "incels".

Nästan så man kan ana ett samband...

Sverige är också ett av världens datortätaste land...nästan så man kan ana ett samband...
Citera
2025-05-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De flesta kvinnor jag känner är i förhållanden. De som lever ensamma har valt det själva och mår toppen.

Uppskattningsvis har jag träffat mellan 5-10 (äkta) incels. Alltså inte killar/män som bara tycker de får ligga för lite.

Vill gärna ha svar på frågan hur du träffade dom och hur du kom fram till att dom var incels?
Citera
2025-05-27, 10:05
Medlem
Citat:
Tror vi måste göra något åt algoritmernas inställningar så att unga känsliga killar av hans sort inte hamnar i en enda fet bubbla av misogynism.
Just Rogers hade även nån diagnos av nått slag, om jag minns rätt, kanske bättre satsningar på psykatri hade hjälp i hans fall.

Ja syftet är ju att fånga upp unga män med psykisk ohälsa så dom inte hamnar i radikaliserande miljöer som förstör deras liv. Tror pojkarna/männen i den här tråden totalt missar det då dom fått nån slags känslomässig overload. Dom skriker sig samtidigt hesa om hur synd det är om män som mår dåligt och tar livet av sig men när folk pratar om att göra nått för att dessa män agerar utåt och alltså ofta riktar sitt hat mot andra då är det helt plötsligt inte ett problem. Att förslaget inte gäller kvinnor är för att kvinnor inte vänder ilskan utåt på samma sätt som män gör och trots att fler rapporteras må dåligt så riktar det här sig mot män för att även om de inte tar till våld så förstör incel/red pill kulturen mäns liv.
Citera
2025-05-27, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Ja syftet är ju att fånga upp unga män med psykisk ohälsa så dom inte hamnar i radikaliserande miljöer som förstör deras liv. Tror pojkarna/männen i den här tråden totalt missar det då dom fått nån slags känslomässig overload. Dom skriker sig samtidigt hesa om hur synd det är om män som mår dåligt och tar livet av sig men när folk pratar om att göra nått för att dessa män agerar utåt och alltså ofta riktar sitt hat mot andra då är det helt plötsligt inte ett problem. Att förslaget inte gäller kvinnor är för att kvinnor inte vänder ilskan utåt på samma sätt som män gör och trots att fler rapporteras må dåligt så riktar det här sig mot män för att även om de inte tar till våld så förstör incel/red pill kulturen mäns liv.

Och Red-pillkulturen kommer från Kina/Ryssland för att förstöra västvärlden. Genom krig mellan könen vill de få ner barnafödandet och skapa så mycket otrygghet i samhället att vi är upptagna med att släcka bränder.
Citera
2025-05-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera

Fast förslaget gäller ju även kvinnor....även kvinnor kan ägna sig åt kvinnohat och tom terrordåd, även om det är rejält mer sällsynt.

Och ja, precis...antalet män som får sina liv förstörda för att de sitter fast i internetbubblor fyllda med hat är säkerligen betydligt större än antalet kvinnor som mördas av partners eller terrordåd.
Och även det hat som verkar cirkulera på dessa siter...(av det lilla jag nu fått med mig) verkar ju även vara mycket självhat. Män som bankar på sig själva för att de är övertygade om att hela deras värde sitter i om de har/ haft sex/ relation med en kvinna eller inte. Vilket ju faktiskt är nonsens.
Citera
2025-05-27, 10:14
Medlem
Citat:
och rätt syndabock är "kvinnohat".

Detta fenomen finns lite överallt, i olika kontexter men med ungefär samma innehåll, av att män har rätt till kvinnor. Kvinnor ska tvingas, anpassa sig efter män och mäns behov, annars förlorar män sin manlighet/ manliga heder... typ.
Så löper resonemangen BÅDE inom islam, kristendom och även alltså i moderna fenomen som incelröreslen, MGTOW och övrigt antifeminism på nätet.

Anser du att män som grupp anser sig ha rätt till kvinnliga offers kroppars i högre utsträckning än kvinnor som grupp? Och i sådana fall, vad grundar du detta på?
Citera
2025-05-27, 10:22
Medlem
Citat:
Fast förslaget gäller ju även kvinnor....även kvinnor kan ägna sig åt kvinnohat och tom terrordåd, även om det är rejält mer sällsynt.

Och ja, precis...antalet män som får sina liv förstörda för att de sitter fast i internetbubblor fyllda med hat är säkerligen betydligt större än antalet kvinnor som mördas av partners eller terrordåd.
Och även det hat som verkar cirkulera på dessa siter...(av det lilla jag nu fått med mig) verkar ju även vara mycket självhat. Män som bankar på sig själva för att de är övertygade om att hela deras värde sitter i om de har/ haft sex/ relation med en kvinna eller inte. Vilket ju faktiskt är nonsens.

Jamen då förstår jag inte ens varför dom gråter i kommentarsfältet 😂

Ja precis. Red pill rörelsen kommer visa sig vara ett av det mest förödande för samhället. Synd att dom inte ser det själva. Jag har ett par kill kompisar som börjat anamma det, en av dom gick inte att umgås med men har tur nog slutat med det och nu är vi vänner igen, den andra har grottat ner sig ordentligt och även fått cancer och har nu ingen nära vän (och såklart flickvän) att spendera sin sista tid med. Sorgligt som fan.
Citera
2025-05-27, 10:24
Medlem
Citat:
Lupac är sådan person tror jag. Hon ger sig inte för något. Det viktigaste är att förminska, trycka ner och försöka sprida distraktion och skapa en massa halmgubbar av det andra säger. När logik och systematisk analys appliceras dock, ja men då ser man snabbt vad hon är för typ av en person.

du kan gå bakåt i tråden och föra statistik och exempel på hur män talar om kvinnor och hur kvinnor talar om män. Vi kan alla se vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in