2025-05-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är inte så man räknar på statistisk överrepresentation. Det där är ett vanligt missförstånd som leder till följande statistiska vurpa: https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy

Så om du inte litar på statistiken vad är då poängen med att fråga? Tjafs?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Känner jag den här bögregeringen rätt så kommer Uffelina och hans butty boy Forsell att forcera igenom detta också. Inget får hota den nyliberala globalistiska krigshetsande feministiska agendan. Bara en tidsfråga innan det kommer att bli ett brott att identifiera sig som man.
Låter som om du är i målgruppen för denna lagstiftning och några fler…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen är det samhällseroderande och samhällsfarligt tycker du att även kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män?
jag tycker mer det är raka motsatsen.

Vad som skapar samhällen är bland annat grundläggande fenomen som att barn föds, att vi har omsorg om barn, relationer, äldre, sjuka etc...och allt detta är i huvudsak grundläggande arbeten som kvinnor har skött och fortsatt sköter...
Du har inte en susning till chans skapa ett högre samhälle UTAN dessa grundläggande arbeten på plats.
Och DET är även det historia...men den delen av historian som du vägrar se.
Snälla svara på frågan: Vad är jag tillåten att göra som du inte är? Om du inte vill svara kan du väl åtminstone vara bussig och vara tyst?
Citera
2025-05-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vilka sådana forum finns det? Och vilka dåd har det resulterat i?

Och nej, det är inte whatever

tja du exakt vilket forum som Elliot Rodgers ex. satt och hetsade upp sig på har jag
ingen aning om, men att det var just ett internetforum, kan du vara rätt säker på.
Citera
2025-05-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Så om du inte litar på statistiken vad är då poängen med att fråga? Tjafs?

Om du inte förstår dig på statistiken så är det ingen vits att uttala dig.
Citera
2025-05-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Snälla svara på frågan: Vad är jag tillåten att göra som du inte är? Om du inte vill svara kan du väl åtminstone vara bussig och vara tyst?

Du är ex. tillåten att ha barn utan att stigmatiseras om du inte är hemme med dem.
Du är tillåten att ragga rätt hämningslöst och ha sex, utan att någon kallar dig för "hora"...

där har du två ex.
Citera
2025-05-26, 15:59
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om man terrorstämplar en grupp/individ antar jag att det lösgörs mer resurser inom polisen, SÄPO osv för att hålla koll på gruppen/individen och då är det större chans att man förhindrar framtida dåd.

Kanske, tror dock det blir svårt att komma åt våld i nära relationer och incels hur mycket resurser man än har.

Incels går ofta under radarn just pga att de agerar ensamma. Anton Lundin Pettersson eller Rickard Andersson tex.

Och våld i nära relationer... Tja. Oftast handlar det om kuvade kvinnor som stannar kvar trots misshandel. Tills det en dag leder till hennes död.

Skyddade boenden och så, absolut. Men i slutändan handlar det om vuxna individer. Hur pass mycket ska man ingripa där?
Citera
2025-05-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Om du inte förstår dig på statistiken så är det ingen vits att uttala dig.

Fast jag skrev till dig att siffran va omkring det området och att om du undrar så får DU kolla upp statistiken. Att du försöker gaslighta mig till att jag inte förstår statistik bekräftar ju bara att du endast skriver för att tjafsa. Kolla upp informationen själv om du undrar över nått.
Citera
2025-05-26, 16:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du är ex. tillåten att ha barn utan att stigmatiseras om du inte är hemme med dem.
Du är tillåten att ragga rätt hämningslöst och ha sex, utan att någon kallar dig för "hora"...

där har du två ex.

Det där är inte rättigheter, och det vet du mycket väl.
Citera
2025-05-26, 16:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Män som grupp självklart , är du helt?

afrikanska invandrar är även de män...
Du tror inte det finns några afrikanska kvinnor i den gruppen...?
Citera
2025-05-26, 16:03
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
tja du exakt vilket forum som Elliot Rodgers ex. satt och hetsade upp sig på har jag
ingen aning om, men att det var just ett internetforum, kan du vara rätt säker på.

Okej, förbjud internet-forum. Bra idé, Merapi.

Att en psykiskt instabil tjomme sitter å hetsar upp sig själv på nätet är ingen rörelse och det är oerhört svårt att lagstifta bort.
Citera
2025-05-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Fast jag skrev till dig att siffran va omkring det området och att om du undrar så får DU kolla upp statistiken. Att du försöker gaslighta mig till att jag inte förstår statistik bekräftar ju bara att du endast skriver för att tjafsa. Kolla upp informationen själv om du undrar över nått.

Och på vilket sätt är den siffran relevant i ett vakuum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in