2025-05-26, 21:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja, det väldigt tudelat det där. Våldtäkter, misshandel, mord, hot osv av kvinnor sker oftast av någon som kvinnan har en nära relation med.

I vissa länder beskyddar gruppen män gruppen kvinnor. I andra länder gör gruppen män mest skada på gruppen kvinnor.

Män skyddar kvinnor mot andra män.
Citera
2025-05-26, 21:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Gäller det liv och död vill man ha de bäst lämpade oavsett om det gäller stridande förband, brandbekämpning, ytbärgare eller andra fysiskt krävande jobb. Ärligt talat tror jag folk skiter i vilket kön den som räddar dem har.

Och så lite trötta tantiga härskartekniker. Är du trängd?

Det blir rätt svårt för kvinnor att ingå i stridande förband när kvinnor är förbjudna att ingå i stridande förband sen lång tid tillbaka. Som sagt.

Är du trög?
Citera
2025-05-26, 21:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Ja ibland, ibland inte. Ibland är det de egna männen som skadar kvinnorna.
Citera
2025-05-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Hade jag varit homosexuell hade jag nog föredragit en manlig kvinna.

Va? Jag trodde du var man?

Eller du kanske menar att om du vore homosexuell så hade du föredragit en manlig man? Eller en kvinnlig man?

Jag är bi och föredrar feminina kvinnor och feminina män i romantiska/erotiska relationer. Tänder på femininitet.

I vänskapsrelationer är jag inte så noga. Då är det mer gemensamma intressen/musiksmak och att det flyter på i samtal och umgänge och att man kan skratta ihop och prata om vad man vill. osv. Det är vad som är viktigt. Har vänner som är riktigt macho. Och vänner som är extremt feminina.

Men jag är oerhört glad åt att omge mig med både män och kvinnor! Kvinnorna kompletterar männen och männen kompletterar kvinnorna.

Och kvinnorna är bättre på att komplettera männen än vad männen är. Och männen är bättre på att komplettera kvinnorna än vad kvinnorna är.
Citera
2025-05-26, 21:45
Medlem
Citat:
Kvinnor hade inte haft någon sexuell makt om män inte hade satt på i stort sett vad som. Vet du varför man inte gärna anställer män på bårhus och andra ställen där döda kroppar hanteras?........ Ja just det. Go figure att kvinnor har sexuell makt när en man kan överge sina barn och familj för fitta.

MEN det var det här jag frågade om: Har du underlag till dina korkade uttalanden? "Kvinnor bestämmer hemma och på jobbet"?

Ja män sätter på vad som helst. Och i nästa stund har de så höga krav att de stackars kvinnorna får ätstörningar. Whichever suits your current argument.
Citera
2025-05-26, 21:46
Medlem
Men lek med tanken att alla kvinnor vore döda imorgon. Redan första veckan skulle patienter på sjukhus och äldre i hemmen/boenden dö, mängder med skolbarn skulle inte få sin utbildning, barn som behöver akuta placeringar från våldsam förälder skulle inte få det, det skulle bli skitigt och skräpigt på arbetsplatser osv., barn skulle gråta och sörja sina mammor/mormödrar/farmödrar etc., det skulle fattas en jädra massa personal i affärer. Allt jobb som är kvinnodominerat skulle bli svårt att få att gå runt och tänk på alla barn...

Du tar verkligen i från tårna. Håller din fru ett hagelgevär mot ryggen på dig? Inget av det du nämner är samhällskritiskt. Inom sjukvården fins det gott om män så det nödvändigaste skulle fungera om än begränsat.

Så kvinnor behövs, för oss alla. Precis som män behövs, för oss alla.

Det skulle även bli kaos om alla män dog imorgon. Även då skulle folk dö, samhället bli kaotiskt och barn sörja...

Män utför och är överrepresenterade inom flera samhällsviktiga funktioner som är avgörande för samhällets grundläggande behov och säkerhet. Exempel på sådana funktioner är:

Energiförsörjning: Drift och underhåll av elnät, kraftverk och energidistribution, där många tekniska yrkesroller domineras av män.

Teknisk infrastruktur: Underhåll av vatten- och avloppssystem, telekommunikation, IT-drift och elinstallationer, där installations- och serviceelektriker samt tekniker ofta är män.

Transport och logistik: Lastbilsförare, lagerpersonal, kollektivtrafik och järnvägsunderhåll är mansdominerade och avgörande för varuförsörjning och transporter.

Industri och produktion: Drift av industrier, maskinoperatörer och underhållspersonal inom produktion och tillverkning, där män utgör majoriteten.

Säkerhet och räddningstjänst: Poliser, brandmän, väktare och ordningsvakter är viktiga för samhällssäkerheten och har en hög andel män.

Bygg och fastighetsdrift: Byggarbetare, fastighetsskötare och hantverkare som ser till att byggnader och samhällsinfrastruktur fungerar och underhålls är oftast män.

Dessa områden är centrala för att samhället ska fungera även vid kriser, och mansdominansen innebär att ett plötsligt bortfall av män skulle få stora konsekvenser för upprätthållandet av dessa funktioner.

En mycket stor andel av de som dör på jobbet i Sverige är män. Under de senaste tio åren har cirka 92 procent av de omkomna varit män och 8 procent kvinnor. Det innebär att nästan nio av tio dödsolyckor i arbetslivet drabbar män.

För år 2024 var samtliga som dog på jobbet män. Även tidigare år har andelen män varit mycket hög, till exempel var 91 procent av de omkomna 2023 män (50 av 55 enligt Arbetsmiljöverkets statistik).

Den höga andelen män förklaras av att de flesta dödsolyckor sker i mansdominerade yrken och branscher, såsom bygg, transport, industri och jordbruk.

Kvinnor borde vara tacksamma för att män utför alla farliga jobb istället för att gnälla och klaga på allt manligt.
Citera
2025-05-26, 21:49
Medlem
Va? Jag trodde du var man?

Om jag vore homosexuell så hade jag föredragit en manlig kvinna?
Citera
2025-05-26, 21:50
Medlem
Citat:
Det blir rätt svårt för kvinnor att ingå i stridande förband när kvinnor är förbjudna att ingå i stridande förband sen lång tid tillbaka. Som sagt.

Är du trög?

I Israel finns det massor av kvinnor i stridande förband.
Citera
2025-05-26, 21:50
Medlem
Citat:
Absolut! Jättebra förslag, skriver in dem genast!

"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, rätta professorer, statistik, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män och att förstå och uttrycka ironi. En sak till som män faktiskt inte är bäst på det är att läsa bakåt i trådarna.

O.B.S, Ej ironi: Män är bäst på att drabbas av hybris och trolla sönder trådar i Flashback"

Källa på att män är bättre på att förgripa sig på barn, tortera, misshandla, mörda, våldta, bedra, manipulera, luras, vara narcissister/psykopater, förminska, klaga, skylla ifrån sig, vara lata, vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna.

Tack.
Citera
2025-05-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Och vilda djur i andra delar av värden.
Citera
2025-05-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Källa på att män är bättre på att förgripa sig på barn, tortera, misshandla, mörda, våldta, bedra, manipulera, luras, vara narcissister/psykopater, förminska, klaga, skylla ifrån sig, vara lata, vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna.

Tack.

Några av de värsta pedofilnätverken vi haft i Sverige drevs av kvinnor.
Citera
2025-05-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ja ibland, ibland inte. Ibland är det de egna männen som skadar kvinnorna.

Ibland är de kvinnor som häller kokande vatten över de sovande männen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in