2025-05-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Mycket kloka analyser lupac!

Dock är det endast en klick kvinnohatare. Flertalet män är normala icke kvinnohatare. Men här på FB verkar den klick kvinnohatare som finns ha samlats...

Och så länge det finns kvinnohat och kvinnoförtryck, så behövs feminismen, precis som du skriver.

Kvinnor är i övrigt bättre än män på att komplettera män. Båda könen behövs och behöver samarbete. De bittra kvinnohatarna borde börja försöka att förstå detta.

På vilket sätt kompletterar en kvinna med manligt beteende en man? Det blir ju som att hålla två röda magneter mot varandra.
Citera
2025-05-26, 21:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det går ju bra att sitta och raljera över soldater men när det blir allvar är det skönt att gömma sig bakom någon.

I många länder är kvinnor förbjudna att ingå i stridande förband. Sen lång lång lång tid tillbaka. Antagligen vill män inte ha kvinnor i stridande förband. Vilket då helt självklart leder till att främst män kommer strida vid fronten. Eller hur Jaques? Till och med du kan kanske förstå detta enkla sammanhang.
Citera
2025-05-26, 21:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
På vilket sätt kompletterar en kvinna med manligt beteende en man? Det blir ju som att hålla två röda magneter mot varandra.

Ändå hånar du kvinnor som "gömmer" sig vid händelse av krig.
Citera
2025-05-26, 21:18
Medlem
Citat:
Enligt många kvinnliga skribenter behöver de ingen man och jag har flera manliga vänner som valt att leva ensamma fr o m 25 år till döden. De lägger sin energi och pengar på annat som ger dem mer. En av dem konstaterade att det inte är värt att offra alla sina intressen och allt man tycker om att göra för sex. De tjänar bra och har råd att välja att leva själva.

Ja, de menar att de inte behöver män/kvinnor i romantiskt kontext. Det kan vem som helst givetvis klara sig utan.

Men lek med tanken att alla kvinnor vore döda imorgon. Redan första veckan skulle patienter på sjukhus och äldre i hemmen/boenden dö, mängder med skolbarn skulle inte få sin utbildning, barn som behöver akuta placeringar från våldsam förälder skulle inte få det, det skulle bli skitigt och skräpigt på arbetsplatser osv., barn skulle gråta och sörja sina mammor/mormödrar/farmödrar etc., det skulle fattas en jädra massa personal i affärer. Allt jobb som är kvinnodominerat skulle bli svårt att få att gå runt och tänk på alla barn...

Så kvinnor behövs, för oss alla. Precis som män behövs, för oss alla.

Det skulle även bli kaos om alla män dog imorgon. Även då skulle folk dö, samhället bli kaotiskt och barn sörja...

Kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Och män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor. Så är det med det.

Men givetvis behöver ingen som inte vill, det motsatta könet för romantisk relation.
Citera
2025-05-26, 21:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Majoriteten av beskyddarna (militär, polis, brandman) är män.

Och glöm för all del inte skattetransfereringen som pappa staten tar från sina söner och ger till sina döttrar, var det inte 3 miljoner över en livstid?

Militär, polis och brandkår får betalt och skyddar andra män också.

Jag vet att du vill privatisera allt. Jag vill inte privatisera allt. Vissa saker måste skötas av kommun, landsting, stat.
Citera
2025-05-26, 21:23
Medlem
"Så kan det absolut vara. Motsäger dock inget av det jag skrev. "

Jo, kvinnor vill bli beskyddade och försörjda (hypergami).

"Nähä, det var ju en aning oroväckande."

Ungefär som att be någon gå på toa åt sig. Man måste förstå själv... Är du verkligen så trög.

"Undanflykter. "

Inte alls. Kvinnor tar gärna hjälp om mannen gör som de säger och sedan tar de äran själva. Vi har målat huset betyder egentligen Han har målat huset och jag kokade kaffe.

Klassisk manosfär sörja. För det första delas inte människor in i "beta", "alfa" osv.

Jag har flera exempel i min omgivning så jag skiter i vad du tror på. Värsta fallet var en kusare som hade tre barn med fyra pappor varav den fjärde tog hand om de andras barn eftersom han är en bra person som tyvärr låter sig utnyttjas. Själv var jag populär bland tjejerna trots bra betyg eftersom jag uppfyller lång, rolig och självsäker men värre var det för de som bara var smarta och bra kompisar. De blev friendszonade och så fick en av sportfånarna knäppa oskulden.
Citera
2025-05-26, 21:23
Medlem
Citat:

Hon kan föda barn, hon kanske jobbar inom kvinnodominerat yrke, hon har ljus röst, är kortare, kurviga osv. Och är hon i mansdominerad bransch, så kommer hon fortsatt ha en kvinnlig hjärna och se saker lite annorlunda och även ha en annorlunda kommunikation. Som kommer komplettera mannen. För att bara nämna bråkstycken.
Citera
2025-05-26, 21:26
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Militär, polis och brandkår får betalt och skyddar andra män också.

Jag vet att du vill privatisera allt. Jag vill inte privatisera allt. Vissa saker måste skötas av kommun, landsting, stat.

Du skrev att det var längesen gruppen män var beskyddare åt gruppen kvinnor. Det stämmer inte, det är så fortfarande.
Citera
2025-05-26, 21:32
Medlem
I många länder är kvinnor förbjudna att ingå i stridande förband. Sen lång lång lång tid tillbaka. Antagligen vill män inte ha kvinnor i stridande förband. Vilket då helt självklart leder till att främst män kommer strida vid fronten. Eller hur Jaques? Till och med du kan kanske förstå detta enkla sammanhang.

Gäller det liv och död vill man ha de bäst lämpade oavsett om det gäller stridande förband, brandbekämpning, ytbärgare eller andra fysiskt krävande jobb. Ärligt talat tror jag folk skiter i vilket kön den som räddar dem har.

"Till och med du kan kanske förstå detta enkla sammanhang."

Och så lite trötta tantiga härskartekniker. Är du trängd?
Citera
2025-05-26, 21:33
Medlem
Citat:
Hon kan föda barn, hon kanske jobbar inom kvinnodominerat yrke, hon har ljus röst, är kortare, kurviga osv. Och är hon i mansdominerad bransch, så kommer hon fortsatt ha en kvinnlig hjärna och se saker lite annorlunda och även ha en annorlunda kommunikation. Som kommer komplettera mannen. För att bara nämna bråkstycken.

Hade jag varit homosexuell hade jag nog föredragit en manlig kvinna.
Citera
2025-05-26, 21:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du skrev att det var längesen gruppen män var beskyddare åt gruppen kvinnor. Det stämmer inte, det är så fortfarande.

Nja, det väldigt tudelat det där. Våldtäkter, misshandel, mord, hot osv av kvinnor sker oftast av någon som kvinnan har en nära relation med.

I vissa länder beskyddar gruppen män gruppen kvinnor. I andra länder gör gruppen män mest skada på gruppen kvinnor.
Citera
2025-05-26, 21:40
Medlem
Citat:
Mycket kloka analyser lupac!

Dock är det endast en klick kvinnohatare. Flertalet män är normala icke kvinnohatare. Men här på FB verkar den klick kvinnohatare som finns ha samlats...

Och så länge det finns kvinnohat och kvinnoförtryck, så behövs feminismen, precis som du skriver.

Kvinnor är i övrigt bättre än män på att komplettera män. Båda könen behövs och behöver samarbete. De bittra kvinnohatarna borde börja försöka att förstå detta.

Det finns inget kvinnohat i den här tråden och det finns inget kvinnoförtryck i Sverige. Så nej, det behövs ingen feminism.

Att en åsikt existerar innebär förresten inte heller per automatik att den motsatta åsikten "behövs". Det är ett jättemärkligt resonemang du för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in