2025-05-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, jag sa till argaangelika på skarpen i en tråd där hon uttalade riktigt manshat. I övrigt är det inte alls mycket manshat på Flashback. Men jädra mycket kvinnohat, tex. I denna tråd. Där det ska skrivas hyllningar till kvinnor och istället skrivs kvinnohat.

IRL har jag flertalet gånger sagt till på skarpen åt manshat, förlöjligade av män etc. Även sagt ifrån när jag hört sexism riktat mot män. Detta hade du vetat om du känt mig IRL.

Jag ogillar skarpt både kvinnohat och manshat.
På FB är dock kvinnohatet så pass dominerande, så det är det man får ryta ifrån åt.

Män och kvinnor behövs, kompletterar varandra. Kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.

Män och kvinnor behöver samarbete, inte kriga mot varandra.

Allt kvinnohat här i tråden är så jädra trist att läsa.

Läs inte då. Ingen tvingar dig att var här.

Vill du inte ha könskrig så kan du börja med att adressera feminismen. Det är den som orsakar allt könskrig idag.
Citera
2025-05-26, 13:45
Medlem
Citat:
Jo, exemplet med argaangelika är från detta forum. Hon är en känd manshatare. Som skrev hur hon tänkte utnyttja sin kille på ett vedervärdigt sätt. Det var inte ironi, utan allvarligt manshat ( precis som allt allvarligt kvinnohat I denna tråd etc.). Då skrev jag givetvis ifrån till argaangelikas sjuka manshatiska inlägg.

Både kvinnohat och manhat är otroligt obehagligt. På FB florerar kvinnohatet vitt och brett, se bara denna tråd, där TS vill ha hyllningar till kvinnor, men istället får läsa spaltmeter med kvinnohat....

Skillnad är ironi. Som tex Eddie Medusa. Det är humor och inte kvinnohat. Jenny9s inlägg är ironi i sin spegling av kvinnohatet och således inte manshat. Utan snarare humor.

Onkel Kånkel är ironi och könsrockshumor och inte homofobiskt hat.

Gäller att se skillnad på hat och ironi/humor.

Och någon annan gör en helt annan bedömning av de exempel du just gav och går i taket. Tror du att Våra värsta år skulle kunna sändas nu. Eller Benny Hill? Dagens kvinnor är känsliga som ett öppet sår så det gäller att navigera försiktigt.
Citera
2025-05-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Läs inte då. Ingen tvingar dig att var här.

Vill du inte ha könskrig så kan du börja med att adressera feminismen. Det är den som orsakar allt könskrig idag.

Uppenbarligen behövs feminism pga allt kvinnohat som finns.
Citera
2025-05-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Och någon annan gör en helt annan bedömning av de exempel du just gav och går i taket. Tror du att Våra värsta år skulle kunna sändas nu. Eller Benny Hill? Dagens kvinnor är känsliga som ett öppet sår så det gäller att navigera försiktigt.

Våra värsta år driver starkt med både män och kvinnor. Men humorn i det är totalt utdaterad. Tror inte kidsen idag hade skrattat utan tyckt att det var skräp.

Jodå, min partner går i taket när jag lyssnar på Medusa. Och tycker det är sexistisk smörja. Så det vet jag mycket väl. Men det är humor. Eddies låtar är humor. Så min partner accepterar min ståndpunkt, även om min partner fortsätter ha sin.

Precis som Jenny9s inlägg i tråden var en ironisk spegling av kvinnohatet som florerar I tråden.

Märkligt ens att kvinnohat finns i denna tråd. När TS uttryckligen uttrycker i sin trådstart att han vill motbevisas i att män är bäst på allt.

Denna tråd borde således svämma över av hyllningar till kvinnor i ett försök att just motbevisa TS. Istället svämmar den över av kvinnohat... Inte vad TS bad om precis.
Citera
2025-05-26, 13:59
Medlem
Citat:

Eller också är kvinnohatet en motreaktion mot feminism?

Kvinnor bestämmer hemma, på jobbet och har som grädde på moset den sexuella makten.

Frågan många män ställer sig är: Vilken makt har jag?
Citera
2025-05-26, 14:01
Medlem
"Denna tråd borde således svämma över av hyllningar till kvinnor i ett försök att just motbevisa TS. Istället svämmar den över av kvinnohat... Inte vad TS bad om precis."

De männen som hyllar kvinnor hittar du på familjeliv.se. Jag tror du passar bättre där bland likasinnade.
Citera
2025-05-26, 14:19
Medlem
Citat:

Nej. Kvinnohat finns det inte mycket av i samhället. Ett ytterst sällsynt fenomen faktiskt. Det här könskriget du beklagar dig över är dock orsakat av feminismen, så om du inte vill ha något könskrig så är det feminismen du ska angripa.
Citera
2025-05-26, 14:36
Medlem
Citat:
Våra värsta år driver starkt med både män och kvinnor. Men humorn i det är totalt utdaterad. Tror inte kidsen idag hade skrattat utan tyckt att det var skräp.

Jodå, min partner går i taket när jag lyssnar på Medusa. Och tycker det är sexistisk smörja. Så det vet jag mycket väl. Men det är humor. Eddies låtar är humor. Så min partner accepterar min ståndpunkt, även om min partner fortsätter ha sin.

Precis som Jenny9s inlägg i tråden var en ironisk spegling av kvinnohatet som florerar I tråden.

Märkligt ens att kvinnohat finns i denna tråd. När TS uttryckligen uttrycker i sin trådstart att han vill motbevisas i att män är bäst på allt.

Denna tråd borde således svämma över av hyllningar till kvinnor i ett försök att just motbevisa TS. Istället svämmar den över av kvinnohat... Inte vad TS bad om precis.

Vill du ha hyllningar till kvinnor kan du läsa valfri svensk dags- eller kvällstidning, se valfri Netflix-serie, läsa valfri svensk universitetskurs, med mera med mera.

Den här tråden efterlyser inte hyllningar till kvinnor. Och den innehåller inte heller kvinnohat.
Citera
2025-05-26, 18:03
Avslutad
Citat:
Precis ovan ditt eget inlägg ramlade det passa de nog in ytterligare lite mer kvinnohat. Knappast ironi.

Det är inte hat, det är en korrekt omvärldsanalys.

Jag är extremt respektfull mot kvinnor IRL.
Citera
2025-05-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Det är inte hat, det är en korrekt omvärldsanalys.

Jag är extremt respektfull mot kvinnor IRL.

Så du menar att män är bättre än kvinnor på att komplettera män?
Citera
2025-05-26, 18:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Eller också är kvinnohatet en motreaktion mot feminism?

Kvinnor bestämmer hemma, på jobbet och har som grädde på moset den sexuella makten.

Frågan många män ställer sig är: Vilken makt har jag?

Har du underlag till dina korkade uttalanden? "Kvinnor bestämmer hemma och på jobbet"?

Ja du Jaques, hur fan ska jag veta vilken makt du har? Ska vi komma och rädda dig eller vad? Har frun låst in dig i källaren och släpper bara ut dig mellan 8-17?
Citera
2025-05-26, 18:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det stämmer! Jag har inget svar till Pelle Sanslös.

Förresten är det några saker som Jenny9 kan lägga till i sin beryktade lista på alla saker som män är bäst på. ”Rätta professorer”, ”Trolla sönder trådar i Flashback”, ”Statistik” och ”Hybris”.

Inte sant, Jenny9?

Absolut! Jättebra förslag, skriver in dem genast!

"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, rätta professorer, statistik, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män och att förstå och uttrycka ironi. En sak till som män faktiskt inte är bäst på det är att läsa bakåt i trådarna.

O.B.S, Ej ironi: Män är bäst på att drabbas av hybris och trolla sönder trådar i Flashback"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in