2025-05-26, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Än så länge är det bara påståenden från dig.
Jag är svagt lunnig i kristendom och de andra känner jag inte alls till. Citera några stycken som förespråkar att jorden är platt.

Står det att jorden är platt, eller är det en tolkningsfråga?
Visst finns det något i bibeln kallad Skapelseberättelsen, eller något liknande. Där borde det framgå vilken form jorden skapades i.

Vad jag läst så står det inget i klartext att Jorden är platt nej, men av det jag läst som sånär beskriver Jordens form så är en platt Jord det enda kompatibla med beskrivningen om strukturen och skapelsen i övrigt.

Men jag kan bifoga referat ur verserna senare som bevisar det jag anför om kristendomen, islam, hinduismen och buddhismen.
Citera
2025-05-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nej klippet visade inte 24h sol, solen passerade knappt berget på 20 timmar.
Dina allierade i FE-rörelsen har tydliga åsikter om hur solen rör sig över den platta jorden. David Weiss har till och med skapat en modell som de okunniga tror stenhårt på. Om du kollar den mot timeanddate.com kommer du att se att modellen inte på något sätt stämmer överens med verkligheten. Bara så att du vet, behöver du inte ens timeanddate.com för att ta reda på det, men du kan behöva gå ut i dagsljuset då och då.
Citera
2025-05-26, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Dina allierade i FE-rörelsen har tydliga åsikter om hur solen rör sig över den platta jorden. David Weiss har till och med skapat en modell som de okunniga tror stenhårt på. Om du kollar den mot timeanddate.com kommer du att se att modellen inte på något sätt stämmer överens med verkligheten. Bara så att du vet, behöver du inte ens timeanddate.com för att ta reda på det, men du kan behöva gå ut i dagsljuset då och då.

Har du sett det 20h långa klippet från TFE, som ni påstår bevisar 24h sol i Antarktis?
Citera
2025-05-26, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av design
Detta har säkert avhandlats i tråden, men med tanke på dess omfång skulle det ta för länge att leta upp en förklaring från någon som tror att jorden är platt, så jag ställen frågan:

Om man står vid havet, så syns en horisont, inte sant? Ifall en båt åker mot horisonten så försvinner den gradvis, inte så jättelångt bort.

Hur är detta möjligt ifall jorden är platt?

Är du så outbildad och okunnig att du inte vet att det även uppstår en horisont på en platt yta?
Citera
2025-05-26, 17:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Nej klippet visade inte 24h sol, solen passerade knappt berget på 20 timmar.

Nu ljuger du igen, Dave McKeegan Visade mycket längre klipp och från flera kameror, bevittnat av alla som var med inklusive några plattjordare.

Du måste sluta ljuga.
Citera
2025-05-26, 17:22
Medlem
Citat:
Har du sett det 20h långa klippet från TFE, som ni påstår bevisar 24h sol i Antarktis?
Ja, och jag har också sett klippen där dina vänner hävdar att videon gjordes i en studio. För att inte tala om var de pratar om att skuggorna inte beter sig ordentligt, och på det sättet demonstrerar de det vi alla vet, att för att vara en riktig plattis så kan man inte ha det minsta begrepp om perspektiv.
Citera
2025-05-26, 17:23
Medlem
Citat:
Är du så outbildad och okunnig att du inte vet att det även uppstår en horisont på en platt yta?

Nej, men nu bad jag dig att förklara dess uppkomst. Vilket du tydligen inte är kapabel till.
Citera
2025-05-26, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nu ljuger du igen, Dave McKeegan Visade mycket längre klipp och från flera kameror, bevittnat av alla som var med inklusive några plattjordare.

Du måste sluta ljuga.

De två klipp om ca tio timmar vardera som skulle bevisa 24h sol i Antarktis, visar att solen knappt rör sig förbi ett berg på 20 timmar, och det bevisar snarare att klippen är totalt missvisande och troligtvis fake.

Men du kan ju länka till de klipp du påstår bevisar 24h från TFE, jag inväntar med spänning så vi alla kan se sen vad du är så övertygad om.
Citera
2025-05-26, 17:25
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det blir ingen jävla horisont på en platt yta.

Att man bara kan se ett visst antal kilometer pga atmosfären är inte en horisont.

Borde du inte fundera på att gå om grundskolan?
Citera
2025-05-26, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av design
Nej, men nu bad jag dig att förklara dess uppkomst. Vilket du tydligen inte är kapabel till.

Du får vara lite tydligare, kan det uppstå en horisont på en platt yta eller inte?
Citera
2025-05-26, 17:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad jag läst så står det inget i klartext att Jorden är platt nej

[...]

Nej det räcker så. Bra, då var den skitsaken avklarad. Du ljög men insåg av någon anledning att de behövde korrigera dig.

Men, det spelar ingen roll vad det står i sagoböcker. Jorden är rund i vilket fall.
Citera
2025-05-26, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det blir ingen jävla horisont på en platt yta.

Att man bara kan se ett visst antal kilometer pga atmosfären är inte en horisont.

Borde du inte fundera på att gå om grundskolan?

Vänta lite nu, påstår du att man inte kan se längre än några kilometer pga atmosfären? 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in