2025-07-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Ja just det toppen på berget några km bortom den icke existerande kurvan kommer tillbaka som ett magiskt hologram och är bevis på trumvirvel: glob! Berget är en illusion enligt dig och din debunkade globtro ändå lyckas illusionen blockera solen. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Återigen en bild på det förödande världsrekordet!

https://postimg.cc/mzsn873f

Det finns inget "förödande" med bilden av den enkla anledningen att det är förenligt med en glob. Med normal refraktion ska 3.82km av det 4.1km höga berget vara dolt. Och är refraktionen högre än normalt så kommer ännu mer av berget vara synligt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-11 kl. 08:42.
Citera
2025-07-11, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag ska klargöra vad jag menade med att man inte kan böja vatten och göra om och göra rätt och mindre vagt... jag skulle ha lagt till att vatten orört och rent naturligt böjer sig inte.

Varför kan inte vatten böjas?

Det du påstår strider ju mot allmän kunskap så du måste ju faktiskt förklara lite mer.

Citat:
... Dock kan man manipulera med hjälp av kraft ...

Och på jorden har vi något som kallas tyngdkraft - inte ens du kan väl förneka att vatten trillar nedåt?
Så det hela handlar ju mer om riktningen på "nedåt" än om vatten kan böjas eller inte.

På en sfärisk jord får vattnet lägre lägesenergi ju närmare jordens mitt det kommer, vattnet kommer alltså att sträva efter att komma så nära jordens mitt som möjligt. Vilket betyder att vattnet kommer att "böjas".
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-11 kl. 08:55.
Citera
2025-07-11, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Påståendet jag svarade på var att det inte fanns en enda officiell bild från en geostationär satellit.
Det visade jag att det är en lögn. Om någon väljer att kalla den "CGI" kan jag inte göra något åt. Det finns inget sätt någon av oss kan bevisa något åt varken det ena eller det andra hållet via forumet, så den diskussionen är meningslös.

Men en officiell bild är det likväl.

Vi lever i en tid där det aldrigen varit så många som talar om (officiella) lögner, vare sig lögnerna om månlandningen, klimatlögnerna, pandemibluffen, 9-11 och många andra. Börjar man lära sig om nån av dom förstår man lättare mer.

Satelliter och månlandning hänger ju i hop. När mottagarna av hundratals miljoner dollar pr år, til miljarder i senare tid, avslöjas för omfattande lögner i typ 50+ år, glömmer man inte sånt "genom veckan".
Alla möjliga scams och konspirationsteorier blandas i hopp helt naturligt, då dom har upphav i samma "administration", t ex politiskt.....finansiering....osv.
Senast redigerad av no-more-scam 2025-07-11 kl. 08:52.
Citera
2025-07-11, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det finns inget "förödande" med bilden av den enkla anledningen att det är förenligt med en glob. Med normal refraktion ska 3.82km av det 4.1km höga berget vara dolt. Och är refraktionen högre än normalt så kommer ännu mer av berget vara synligt.
Antaganaden och felslut igen som är din paradgren. Argumentet är återigen cirkulärt du börjar med premissen glob, lappar ihop det hela med dina antaganden om refraktion för att sedan dra slutsatsen glob.

En illusion i form av refraktion som ändå är kapabel att blockera solen som sagt, något du står totalt svarslös inför och därför ignorerar.

Fotografen visste alltså på förhand att det skulle vara icke-standard refraktion denna dag. 🤣🤣🤣🤣

Refraktion debunkas också stenhårt av Celestial Theodolite vilket är en total mardröm för dig.

Vill lilla vännen att jag ska förklara mer varför dina feslut och antaganden ej är bevis?
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-07-11 kl. 09:00.
Citera
2025-07-11, 09:03
Medlem
Citat:
Antaganaden och felslut igen som är din paradgren. Argumentet är återigen cirkulärt du börjar med premissen glob, lappar ihop det hela med dina antaganden om refraktion för att sedan dra slutsatsen glob.

Jag har inte utgått från att jorden är en glob, jag bara konstaterar att din bild är förenlig med en glob och att den på intet sätt är förödande.

Citat:
Refraktion debunkas också stenhårt av Celestial Theodolite vilket är en total mardröm för dig.

Vill lilla vännen att jag ska förklara mer varför dina feslut och antaganden ej är bevis?

Ja tack, förklara gärna varför det inte finns refraktion.
Citera
2025-07-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam

Alla möjliga scams och konspirationsteorier blandas i hopp helt naturligt, då dom har upphav i samma "administration", t ex politiskt.....finansiering....osv.

Att jorden är en boll har sitt upphov hos de gamla grekerna för mer än 2000 år sedan.

Så du pratar alltså om en "administration" från den tiden?
Citera
2025-07-11, 09:13
Medlem
Citat:

Ja jag skulle gärna vilja höra dig förklara hur det faktum att vi hittar på jorden inte är ett bevis för att jordens form och storlek är känd.

Och så vore det intressant att höra hur du förklarar att WGS84 överensstämmer med verkligheten och varför det inte finns någon fungerande karta över den platta jorden.
Citera
2025-07-11, 09:14
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Att jorden är en boll har sitt upphov hos de gamla grekerna för mer än 2000 år sedan.

Så du pratar alltså om en "administration" från den tiden?
Och dessa greker hade fel såklart. Sedan kan historiker lika gärna ha lagt till falsk historia för att gynna globlögnen. Jag menar du faller för det via tro att jorden är en glob för någon sa det x antal år sedan. Det är inte bevis. Du kör en appeal to omniscience typ. "Vi har alltid trott eller vetat att X..."
Citera
2025-07-11, 09:19
Medlem
Citat:
Och dessa greker hade fel såklart. Sedan kan historiker lika gärna ha lagt till falsk historia för att gynna globlögnen. Jag menar du faller för det via tro att jorden är en glob för någon sa det x antal år sedan. Det är inte bevis. Du kör en appeal to omniscience typ. "Vi har alltid trott eller vetat att X..."

Nej det var inte vad jag sa. Jag sa att redan de gamla grekerna trodde att jorden var ett klot eftersom jag ville belysa att det inte är något nytt påfund.

Citat:
Och dessa greker hade fel såklart. ...

Nja... det är ju faktiskt ingen som någonsin har kunnat visa att de hade fel. Snarast tvärtom, så här 2000 år senare så har vi ju massor med bevis för att de hade rätt.

Men förklara gärna, hur vet du att de gamla grekerna hade fel?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-11 kl. 09:28.
Citera
2025-07-11, 09:41
Avslutad
Citat:
Nej en normalbegåvad människa vet att det även finns en tyngdkraft.

Centrifugalkraften är en hundradel av tyngdkraften - så du borde förstå att den är försumbar.

Och det är ju jätteknasigt att ange hastigheten som "1600 km/h" med tanke på att man använder vinkelhastigheten när man räknar ut hur stor centrifugalkraften är. Du borde i stället ange den som 7.27 x 10^-5 radianer per sekund.

Wille lägg ner dina tramsiga hypotetiska lögner nu och vakna upp i verkligheten.

Häller man vatten på en boll oavsett spinn så faller vattnet bort från bollen, det är empirisk fakta och bevisar att globmodellen är ett tramsigt påhitt.
Citera
2025-07-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Wille lägg ner dina tramsiga hypotetiska lögner nu och vakna upp i verkligheten.

Häller man vatten på en boll oavsett spinn så faller vattnet bort från bollen, det är empirisk fakta och bevisar att globmodellen är ett tramsigt påhitt.

Varför skulle vattnet falla bort om kraften som drar vattnet mot jorden är hundra gånger större än centrifugalkraften?

Vattnets tyngd utan rotation är 1.00 och med rotation 0.99. Men i båda fallen har vattnet en tyngd.
Citera
2025-07-11, 09:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

En illusion i form av refraktion som ändå är kapabel att blockera solen som sagt, något du står totalt svarslös inför och därför ignorerar.

Fotografen visste alltså på förhand att det skulle vara icke-standard refraktion denna dag. 🤣🤣🤣🤣

Jag vill du ska berätta var solen är på natten. Här är det natt, nån annanstans natt. Ytterligare någon annan stans är det gryning etc.

Solen ser lika stor ut så länge den är uppe.

Var är den på natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in