Citat:
Ursprungligen postat av
RoderDaniel
Kan det ha att göra med att många i just Sverige rättfärdigar Israels agerande, gång på gång. Det tillsammans med att Israel faktiskt har stort stöd från väst i sina handlingar. Där är en anledning till att det rapporteras extra mycket om detta, men det borde du väl fatta(?)
I övrigt kan jag meddela att jag alltför ofta läser om andra konflikter med och inte bara de du nämnde. Jag undrar lite hur du kan ha missat detta?
Fast hur många rättfärdigar beteendet helt utan förbehåll ? Jag anser att det är rätt att Israel svarar på 7e oktober attacken men däremot att det går för långt i vissa sammanhang.
Sedan får man nog också se varför en del
Svenskar försvarar Israel som land med tanke på att det faktiskt är ett väldigt fritt och tolerant land jämfört med andra länder i den regionen, i Israel är t ex kvinnor och män lika mycket värda, det är helt accepterat att vara homosexuell utan att bli stenad för den sakens skull. Detta är ju knappast situationen i deras grannländer eller hur ?
Problemet är ju att det är inte palastina man krigar mot utan det är snarare ett krig mot Iran då Iran finansierar hamas och deras terrror-handlingar gentemot civila israeler, Iran vill ju som sagt utplåna hela Israel och dess medborgare så vad ska Israel göra ? Lägga ner vapnen och dö?
För övrigt när jag pratar om vilka konflikter som det rapporteras om i Sverige så är det ju så att det är Ukraina-kriget och denna konflikt som vi nu pratar om som det rapporteras om , självklart kan man söka på annat själv men nu pratar jag om t ex SVT/Sr eller de andra större medierna i Sverige och där är det väldigt ensidig rapportering om enbart dessa två konflikter