2025-05-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det måste vara någon typ av självförakt som talar när han hakar upp sig på antal inlägg. Av oss tre är han den som skriver flest inlägg per dag och det tycker han är skamfullt.

Du brukar skriva 40-50 inlägg under tider normala människor är på jobbet.

Jenny9 har skrivit 1000 inlägg i en tråd hon säger sig inte ta på allvar.

Det är väl det jag har påpekat. Och jag ser inte direkt hur dessa två beteenden påminner om mitt. Ni två har dessutom varit här i 7-8 år, medan jag varit här i tre månader. Så att jämföra dagligt snitt blir då inte särskilt rättvisande.
Citera
2025-05-25, 19:15
Medlem
Kvinnor är bättre på skapa kärlek (statistiskt)

Detta p.g.a att de föder barn de måste gilla barnet för att ta hand om det ,inte sagt att män inte har kärlek men kvinnor är bättre.

Det är också en viktig egenslkap eftersom det leder till bättre beteende.

De är också bra för män att de mår bra av kvinnor. De som är med en kvinna lever längre och gör mer rätt.
Citera
2025-05-25, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Du brukar skriva 40-50 inlägg under tider normala människor är på jobbet.

Jenny9 har skrivit 1000 inlägg i en tråd hon säger sig inte ta på allvar.

Det är väl det jag har påpekat. Och jag ser inte direkt hur dessa två beteenden påminner om mitt. Ni två har dessutom varit här i 7-8 år, medan jag varit här i tre månader. Så att jämföra dagligt snitt blir då inte särskilt rättvisande.
Du har varit här minst lika länge som jag under andra användare.
Citera
2025-05-25, 19:35
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Kvinnor är bättre ledare än män.
Om kvinnor presterar bättre i vissa sammanhang kan det bero på att de som lyckas måste vara extra kompetenta för att slå sig fram i en manligt dominerad struktur, inte att kvinnor i sig är bättre ledare.

Det kallas ofta för "survivor bias" och menar till att bara de bästa kvinnorna blir ledare, genomsnittliga och/eller till och lågbegåvade män lyckas ändå oftast bättre än dessa.
Citera
2025-05-25, 20:28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tack detsamma lupac! Du är en av de sakligaste och vettigaste skribenter på detta forum.
Jag har läst massor av dina inlägg. Mycket sakliga, informativa, intressanta och vettiga argument har du bidragit till i olika trådar. Humor har du också.

Citat:
Denna tråden ger jag dock i sak inte mycket för. Både män och kvinnor behövs, kompletterar varandra. Det borde inte vara en tävling mellan könen. Utan ett samarbete. Men vissa kvinnohatare vill inte samarbete med kvinnor. Utan vill istället förlöjliga kvinnor, prata ner kvinnor, få kvinnor att se sämst ut. Detta syns tydligt i tråden.
Det gör inte jag heller. Många kvinnohatare försvarar sina argument med näbbar och klor, t ex genom art hävda att det är gruppens snittskillnad som är relevant och inte enskilda individers resultat, särskilt när gruppen mäns snittskillnad är större än gruppen kvinnors snittskillnad. Är det omvänt, då räknas endast resultat på individnivå.

Så tokigt resonerat!

Citat:
Tex. Ger du en lång lista på vad olika kvinnor har uppfunnit. Riktigt bra saker som vid sidan av skribenten Trollkarlspelles lista över vad olika män har uppfunnit, tydligt visar hur fint män och kvinnor kompletterar varandra. Tom. när det kommer till uppfinningar. Men Vad en annan skribent, pellefjant då hänger upp sig på och rackar ner på är chocklate ship cookies........ Det är så uppenbart att dessa kvinnohatare griper efter allt de kan förlöjliga hos kvinnor. Tragiskt att se.

Tom. när de skriver listor över vad kvinnor är bäst på, så skriver de ner dåliga egenskaper. Som sagt. Tragiskt att se.
Många kvinnohatare raljerar över kvinnors uppfinningar och tycker de är alltför simpla och inte kräver någon intelligens. De påstår också att kvinnor inte var först med en helt ny tekniskt avancerad grej utan gjorde endast enkla förbättringar av redan existerande uppfinningar.

Men de tänker inte på att det är svårast att komma på mycket enkla uppfinningar. Så enkla men så geniala, just för att ingen kommit på det tidigare. Exempel på vardagsprodukter: chocolate chip cookies, kaffefiltret Melitta, engångsblöjan, öl och mensskydd. Varor som konsumeras av flera hundratals miljoner människor varje dag.

Det är verkligen sorgligt att ideligen läsa om hur misogyna snubbar ringaktar och hånflabbar åt dessa enkelt konstruerade uppfinningar.

Innan jag började som debattör i bland annat feministforumet för några år sedan kunde jag inte förställa mig svenska män ha en unken kvinnosyn. Verkligen trist att läsa deras inlägg. Så länge detta kvinnohat frodas, både i samhället och på anonyma diskussionsforum, behövs feminism.

Citat:
Båda könen behövs. Båda könen kompletterar varandra. Ingen av oss hade ens funnits om inte Båda könen fanns. Endast spermier kan inte göra nya människor. Endast ägg och livmoder kan inte skapa nya människor. Så tom. på den nivån behövs båda...

Och ser man på din och Trollkarlspelles listor över kvinnors uppfinningar och mäns uppfinningar, så ser man ju på båda listorna massor med uppfinningar vi alla är glada över att de finns.

Kvinnohatare i tråden borde svälja sitt hat och börja inse att kvinnor behövs. Och att kvinnor har bra många fler kvalitéer än att föda barn.
Absolut! Det håller jag med om.
Citera
2025-05-25, 20:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jo, du har varit extremt oärlig på det här forumet flertalet gånger men det spelar ingen roll om jag citerar för du kommer ändå aldrig erkänna det. Ni resonerar inte för att ta reda på sanningen.

Men skyll er själva sedan när hatet mot kvinnor och feminister i synnerhet piskas upp. Om ni inte tillåter er själva att bli rannsakade och vägrar ta till er sanningen, då kommer ni tyvärr inte bemötas med respekt eller som jämlikar av många andra.
Jag letar med både ljus och lykta efter dina sanningar, men hittar dem aldrig. Trots att jag laddat upp med extra stearinljus och fotogen hittar jag dem inte. De är säkert kolsvarta så det är därför de inte syns i internets skumma hörn och vrår.

Kan du vara så bussig och berätta för oss oärliga och pantade debattörer var dina sanningar är. Gärna med källor. Sedan kan vi resonera sakligt och logiskt med dig.

Låter det inte bra?

(säkert bara *ironi* eller inte)
Senast redigerad av lupac 2025-05-25 kl. 21:01.
Citera
2025-05-25, 20:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
....
Diskussionen är ju avslutad. I den här tråden för vi ödmjuka debattörer en saklig debatt.

Kila nu iväg och starta en egen statistik-tråd, varvid du kan skrävla om dina exceptionellt briljanta statistikkunskaper och din fenomenala kapacitet att rätta professorer, forskare och andra akademiska auktoriteter. Som du gjorde med Agnes Wold t ex. Blev hon ägd av dig?
Citera
2025-05-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Diskussionen är ju avslutad. I den här tråden för vi ödmjuka debattörer en saklig debatt.

Kila nu iväg och starta en egen statistik-tråd, varvid du kan skrävla om dina exceptionellt briljanta statistikkunskaper och din fenomenala kapacitet att rätta professorer, forskare och andra akademiska auktoriteter. Som du gjorde med Agnes Wold t ex. Blev hon ägd av dig?

Det är du som har förlöjligat mina kunskaper och då har jag stått upp för mig själv och påtalat för dig vem jag faktiskt är och vad jag är kapabel till. Jag har aldrig sagt att jag är ett geni. Men jag tänker inte sitta och undervärdera mina kunskaper när jag vet vad jag är kapabel till.

Ja men precis, intala dig själv att Wold har rätt genom att intala dig själv att det är etiskt att randomisera människor till olika studiegrupper där den ena gruppen röker och den andra inte gör det.

Alla som kan någonting om kausal inferens känner till det jag säger. Det krävs enbart en enda fråga för att sätta Agnes Wold på pottan och det är en fråga som testar hennes logiska konsekvens. För detta ändamål är sambandet mellan rökning och lungcancer perfekt. Förnekar hon det sambandet som kausalt, så ser hon ut som en idiot men är logiskt konsekvent, erkänner hon det sambandet dock som kausalt (vilket hon garanterat kommer att göra), ja då har hennes uttalande nyss pulveriserats och då har hon medgett att avfärdande av observationsstudier kräver tydlig motivering. Det går inte att avfärda studier per automatik bara för att de är observationsstudier.

Men du är för dum att förstå dig på detta. Ditt drägg.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-25 kl. 21:41.
Citera
2025-05-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Förstår du ironi som riktas mot män också? Som min lista över allt män är bäst på. Eller man får inte driva med män? Bara med kvinnor?

Det verkar ju snarare vara tvärtom här. Man får driva med män, men man får inte driva med kvinnor. För då är det kvinnohat. I alla fall enligt TomatKungen.
Citera
2025-05-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja, jag tycker det är rätt kul att driva med/skoja tillbaka med "sköningarna" i tråden.... De blir så härligt arga och upprörda när man postar en fullständig lista över allt män är bäst på.

Men i övrigt, måste jag återigen säga att det är kul att du äntligen uppmärksammat föraktet gentemot kvinnor i TS och hela tråden.........Eller ironin.....kanske......

I tråden har jag inte sett något kvinnoförakt att tala om. Det är väl den där 13 år gamla trådstarten som folk fortfarande är upprörda över. Förutom TomatKungen då som ser den som en uppmaning att hylla kvinnor. Resten är ironi.
Citera
2025-05-25, 22:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Män har bättre styrka, koordination, jävlar anamma med mera pga mer testosteron. På samma sätt har en man som går på steroider samma fördelar över en naturlig man som en man har över en kvinna pga mer testo. Med det sagt så blir man ändå bäst på det man övar mycket på. Sen är vissa naturbegåvningar. Men ja generellt så har du rätt.

Jag kan skriva in i listan att dopade män är bäst på styrketräning. Känns visserligen lite samma som att säga att kvinnor är bäst på att föda barn, men men...
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-25 kl. 22:10.
Citera
2025-05-25, 22:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det verkar ju snarare vara tvärtom här. Man får driva med män, men man får inte driva med kvinnor. För då är det kvinnohat. I alla fall enligt TomatKungen.

Citat:
I tråden har jag inte sett något kvinnoförakt att tala om. Det är väl den där 13 år gamla trådstarten som folk fortfarande är upprörda över. Förutom TomatKungen då som ser den som en uppmaning att hylla kvinnor. Resten är ironi.

Detta forumet är nästintill 100% driva med kvinnor, håna, förminska, hata på, förlöjliga kvinnor. Skylla allt på kvinnor. Osv.

Nämen dåså, om du inte har sett nåt kvinnoförakt i tråden så finns det inget kvinnoförakt i tråden.

Min lista är också bara ironi........ eeeeller......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in