Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Tack detsamma lupac! Du är en av de sakligaste och vettigaste skribenter på detta forum.
Jag har läst massor av dina inlägg. Mycket sakliga, informativa, intressanta och vettiga argument har du bidragit till i olika trådar. Humor har du också.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Denna tråden ger jag dock i sak inte mycket för. Både män och kvinnor behövs, kompletterar varandra. Det borde inte vara en tävling mellan könen. Utan ett samarbete. Men vissa kvinnohatare vill inte samarbete med kvinnor. Utan vill istället förlöjliga kvinnor, prata ner kvinnor, få kvinnor att se sämst ut. Detta syns tydligt i tråden.
Det gör inte jag heller. Många kvinnohatare försvarar sina argument med näbbar och klor, t ex genom art hävda att det är gruppens snittskillnad som är relevant och inte enskilda individers resultat, särskilt när gruppen mäns snittskillnad är större än gruppen kvinnors snittskillnad. Är det omvänt, då räknas endast resultat på individnivå.
Så tokigt resonerat!
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Tex. Ger du en lång lista på vad olika kvinnor har uppfunnit. Riktigt bra saker som vid sidan av skribenten Trollkarlspelles lista över vad olika män har uppfunnit, tydligt visar hur fint män och kvinnor kompletterar varandra. Tom. när det kommer till uppfinningar. Men Vad en annan skribent, pellefjant då hänger upp sig på och rackar ner på är chocklate ship cookies........ Det är så uppenbart att dessa kvinnohatare griper efter allt de kan förlöjliga hos kvinnor. Tragiskt att se.
Tom. när de skriver listor över vad kvinnor är bäst på, så skriver de ner dåliga egenskaper. Som sagt. Tragiskt att se.
Många kvinnohatare raljerar över kvinnors uppfinningar och tycker de är alltför simpla och inte kräver någon intelligens. De påstår också att kvinnor inte var först med en helt ny tekniskt avancerad grej utan gjorde endast enkla förbättringar av redan existerande uppfinningar.
Men de tänker inte på att det är svårast att komma på mycket enkla uppfinningar. Så enkla men så geniala, just för att ingen kommit på det tidigare. Exempel på vardagsprodukter: chocolate chip cookies, kaffefiltret Melitta, engångsblöjan, öl och mensskydd. Varor som konsumeras av flera hundratals miljoner människor varje dag.
Det är verkligen sorgligt att ideligen läsa om hur misogyna snubbar ringaktar och hånflabbar åt dessa enkelt konstruerade uppfinningar.
Innan jag började som debattör i bland annat feministforumet för några år sedan kunde jag inte förställa mig svenska män ha en unken kvinnosyn. Verkligen trist att läsa deras inlägg. Så länge detta kvinnohat frodas, både i samhället och på anonyma diskussionsforum, behövs feminism.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Båda könen behövs. Båda könen kompletterar varandra. Ingen av oss hade ens funnits om inte Båda könen fanns. Endast spermier kan inte göra nya människor. Endast ägg och livmoder kan inte skapa nya människor. Så tom. på den nivån behövs båda...
Och ser man på din och Trollkarlspelles listor över kvinnors uppfinningar och mäns uppfinningar, så ser man ju på båda listorna massor med uppfinningar vi alla är glada över att de finns.
Kvinnohatare i tråden borde svälja sitt hat och börja inse att kvinnor behövs. Och att kvinnor har bra många fler kvalitéer än att föda barn.
Absolut! Det håller jag med om.