Citat:
Ursprungligen postat av
Khabat
Om man tror att det är muskelmassan som (i nutid) är den avgörande skillnaden är man nog lite feminin i sitt tänkande. Vi har överlägsna hjärnor och denna överlägsenhet börjasr byggas upp mycket tidgt i fosterstadiet.
Men det finns flera saker kvinnor är bättre på. De är bättre på att ljuga för sig själva, att säga något som känns rätt istället för det som är sant. För män med normala testosteronnivåer spelar faktiskt sanningen roll, det gör den generellt inte för kvinnor. Därför bör de inte ha rösträtt och bör inte få delta i studier av kvalitativ art. Vidare kan de utan vidare internalisera varandras vanföreställningar, detta är sannolikt en gruppevolutionär strategi. Det gäller att anpassa sig snabbt oavsett omständigheter och maktförhållanden etc.
Har du vetenskapliga källor som kan styrka ditt påstående om att män har överlägsna hjärnor och alltid håller sig till sanningar och fakta? I så fall kan du plocka fram dem. Jag är sprickfärdig av nyfikenhet, för jag har aldrig någonsin stött på forskning som stödjer dina påståenden. Utom möjligen de studier som är före 1880 och obsoleta sedan minst tio decennier tillbaka.
Kvalitativa studier med enbart undersökta män ger mer ruggig läsning än världens alla skräckromaner. Hitlers Mein Kampf ter sig som en oskyldig barnbok jämfört med en kvalitativ studie ur enbart mäns synvinklar. Vilken normal människa vill läsa en bok som ger en snedvriden, begränsad och inskränkt bild av verkligheten?
Om nu sanningen spelar så stor roll för män med normala testosteronnivåer, förklara då för mig varför världen översvämmas av fake news, desinformationskampanjer, alternativa ”fakta” och alla andra lögner. De största lögnarna är alla män, t ex Trump, Putin m fl envåldshärskare och manosfärens långa svans av hjärndöda MAGA-incels. De slirar alla på sanningen och förvanskar den till sin favör.
Män med både stor manlig hybris och låg självkänsla ljuger inte bara för sig själva, utan för alla stackare som har oturen att hamna i deras närhet. Putin och Trump för att nämna ett par exempel lider av vanföreställningar om sin egen förträfflighet. Den nyvalde USA-presidenten vill ju annektera både Grönland, Kanada och Panama, roffa åt sig hälften av Ukrainas mineraler, ha en enorm guldstaty av sig själv i eget lyxparadis-Gaza samt ha sitt porträtt på nytryckta 100-dollarsedlar. Snacka om vanföreställningar på maga- nej, nej, jag menar naturligtvis meganivå! Tsarism på högsta nivå. Megalomani.
Gubbar med alltför stor makt och förmögenhet internaliserar varandras vanföreställningar, under varje personligt möte i Kreml, Vita huset eller i något av diktatorernas överdådiga palats.
Vi vet alla vad som händer med män som lider av vanföreställningar om sin egen storhet, förträfflighet och överlägsenhet. Bara öppna en valfri historiebok och läs.