2025-05-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har inte varit oärlig på forumet. Så nu ljuger du, fast du ser ärlighet som Så viktigt.

Vad jag ser i tråden är en hel del kvinnohat. Frågan i tråden är vad kvinnor är bättre på än män. Och många av svaren är förlöjliganden av kvinnor, elaka kommentarer osv. Kvinnoförakt. Beklagligt att du inte ser det.

Jenny9, ipsi, lupac och merapi ser det iaf. Och är ärliga i vad de ser.

Zooma ut. Vi lever i ett samhälle som inte gör annat än att hylla kvinnor och förlöjliga/demonisera män. Männen som har svarat på denna trådstart är utifrån denna kontext uppenbart ironiska när de säger att kvinnor är "bättre" på negativa saker. Man driver med det generella "narrativet" i samhället.

För ett otränat öga som ditt kanske inläggen framstår som allvarliga, men för oss som förstår både ironi och den samhälleliga kontexten framstår inläggen (iaf de som du presenterat) som uppenbart ironiska.
Citera
2025-05-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Zooma ut. Vi lever i ett samhälle som inte gör annat än att hylla kvinnor och förlöjliga/demonisera män. Männen som har svarat på denna trådstart är utifrån denna kontext uppenbart ironiska när de säger att kvinnor är "bättre" på negativa saker. Man driver med det generella "narrativet" i samhället.

För ett otränat öga som ditt kanske inläggen framstår som allvarliga, men för oss som förstår både ironi och den samhälleliga kontexten framstår inläggen (iaf de som du presenterat) som uppenbart ironiska.

Samhället är ju vi alla som lever i samhället. Vilka I samhället menar du, hyllar kvinnor och demoniserar män? Det är väl i så fall de som demoniserar och förlöjligar män, du och andra bör rikta ert förakt mot. Istället riktar vissa skribenter hat mot kvinnor. Och nej, det ör inte ironi, det är kvinnoförakt i tråden.

För min del blir det som syskonrivalitet. Där det ena syskonet Ida anser att föräldrarna hyllar det andra syskonet Karin och demoniserar Ida. Och så börjar Ida rikta hat mot Karin. Fast det är föräldrarna hatet i så fall borde riktas mot.

Karin är ju snäll mot Ida. Och bättre än Ida på flera saker. Och Ida är bättre än Karin på flera saker. De två syskonen borde kunna älska varandra, samarbeta och komplettera varandra. Även om föräldrarna/samhället idealiska den ena och demoniserar den andra.

Och nej: det är inte ironi om Ida skriver att Karin är bäst på olika negativa saker. Det är syskonhat Ida då uttrycker.

Och det är definitivt kvinnohat och inte ironi som uttrycks i tråden.
Citera
2025-05-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inget fel på att slicka damer i röven.... Du borde testa på "tjatkärringen" därhemma

Hade hon varit en tjatkärrong hade vi inte varit gifta.
Citera
2025-05-25, 18:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Hade hon varit en tjatkärrong hade vi inte varit gifta.

Skönt att veta.
Citera
2025-05-25, 18:08
Medlem
Citat:
Skönt att veta.

Det utesluter dock inte att det finns andra tjatkärringar i min omgivning
Citera
2025-05-25, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
TYDLIGEN så är vi bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn och tvätta...

Nej men seriöst, man kan inte göra så stora generaliseringar. Vissa är bättre på det ena, och vissa på det andra.

Men helt klart så har män och kvinnor olika fysiska förutsättningar, samt fysiska. Men att se skillnaderna som att det ena är sämst, och det andra helt plötsligt är bäst, e lite skevt i min mening

Kockar är ofta män!
Citera
2025-05-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Samhället är ju vi alla som lever i samhället. Vilka I samhället menar du, hyllar kvinnor och demoniserar män? Det är väl i så fall de som demoniserar och förlöjligar män, du och andra bör rikta ert förakt mot. Istället riktar vissa skribenter hat mot kvinnor. Och nej, det ör inte ironi, det är kvinnoförakt i tråden.

För min del blir det som syskonrivalitet. Där det ena syskonet Ida anser att föräldrarna hyllar det andra syskonet Karin och demoniserar Ida. Och så börjar Ida rikta hat mot Karin. Fast det är föräldrarna hatet i så fall borde riktas mot.

Karin är ju snäll mot Ida. Och bättre än Ida på flera saker. Och Ida är bättre än Karin på flera saker. De två syskonen borde kunna älska varandra, samarbeta och komplettera varandra. Även om föräldrarna/samhället idealiska den ena och demoniserar den andra.

Och nej: det är inte ironi om Ida skriver att Karin är bäst på olika negativa saker. Det är syskonhat Ida då uttrycker.

Och det är definitivt kvinnohat och inte ironi som uttrycks i tråden.

Du förstår uppenbarligen inte ironi. Det ÄR samhället ironin riktas mot när män säger att kvinnor är bättre på negativa saker. Det var ju precis det jag sa. Man driver med det generella narrativet.

Dina försök att krångla dig ur det här greppet blir bara mer desperata och långsökta för varje inlägg du skriver. Dina liknelser är dessutom helt irrelevanta eftersom det inte är hat det handlar om, utan ironi.
Citera
2025-05-25, 18:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det utesluter dock inte att det finns andra tjatkärringar i min omgivning

Nä sant, och gamla bittra gubbar.
Citera
2025-05-25, 18:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Du förstår uppenbarligen inte ironi. Det ÄR samhället ironin riktas mot när män säger att kvinnor är bättre på negativa saker. Det var ju precis det jag sa. Man driver med det generella narrativet.

Dina försök att krångla dig ur det här greppet blir bara mer desperata och långsökta för varje inlägg du skriver. Dina liknelser är dessutom helt irrelevanta eftersom det inte är hat det handlar om, utan ironi.

Förstår du ironi som riktas mot män också? Som min lista över allt män är bäst på. Eller man får inte driva med män? Bara med kvinnor?
Citera
2025-05-25, 18:39
Medlem
Jag ser inga argument, bara personangrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Verkligen imponerande att en person med din påstådda nivå fortfarande har tid att skriva långa haranger på Flashback. Har Harvard slutat kontakta dig?

Du kanske ska kolla på aktiviteten över ett helt år istället för mindre än 1 månad. I vissa perioder är jag mer aktiv än andra.

Citat:
Det är fascinerande hur du lyckas kombinera professornivå inom statistik med en osviklig närvaro på Flashback.

Så man kan inte ha robusta statistikkunskaper om man har varit intensivt aktiv på FB i 14 dagar, ok.

Citat:
Om du verkligen tror att det är extremt absurt att kausalitet kräver randomisering eller strikt kontroll, då har du mer att lära om vetenskaplig metod än du tror. Både Rubin, Pearl m fl toppstatistiker skulle gapskratta åt den här kritiken.

Fortsätt du upprepa dig likt en papegoja utan att applicera logiskt resonerande. Det är precis det som är ditt problem. Du tänker inte. Du är en pladdrande propagandist.

Logisk inkonsekvens:
Om du håller med citatet ifrån eberly college of science, och du anser liksom dem att randomisering är ett nödvändigt krav för att kunna dra en kausal slutsats, hur förenar du den tron rent logiskt med ditt tidigare uttalande om att kön är en orsak till löneskillnad när kön är en variabel som inte kan randomiseras? Så pass långt tänkte inte den dumma feministen. Du har alltså ett problem med logisk inkonsekvens här.

Om du anser att randomisering är ett nödvändigt krav för att kunna dra en kausal slutsats så kan du inte vidhålla åsikten att det finns en löneskillnad pga. kön eftersom könsvariabeln inte kan randomiseras.

Dina upprepade kausala påståenden:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
ChatGPT, det verktyg som du anser har expertis, håller med mig om att alla dina 3 citat nedanför antyder kausalitet mellan kön och löneskillnad. Hur kan dina påståenden vara påhittade av mig om jag har citerat dig ordagrant?

ChatGPT:s tolkning: https://postimg.cc/9zYxZXbn

ChatGPT:s tolkning: https://postimg.cc/q6K6c7VZ

ChatGPT:s tolkning: https://postimg.cc/SnT38QSh

Medlingsinstitutet svar: https://postimg.cc/4Kw0ZJ0M

Då var det klart va? Rätt så tydligt.

Citat:

Wolds uttalande är inte ”bananas”. Hennes poäng är att medier ofta rapporterar korrelationer som om de vore kausala samband. Så hennes uttalande är helt korrekt.

Nej, hennes uttalande är inte korrekt. Men du är för dum för att förstå varför. Men du kanske ska läsa på om hur kopplingen mellan rökning och lungcancer fastställdes som kausal. Gjordes det genom att randomisera människor till att röka och inte röka? Nej, såklart inte, för det kan man inte göra rent etiskt. Trots detta, så drog man kausala slutsatser. Varför då? Jo, för att smarta forskare förstår att högkvalitativ bevisning kan ibland uppnås utan randomiserade experiment. Detta förstår minst 100+ organisationer idag som har ställt sig bakom GRADE. GRADE är ett system för att gradera bevisning som medger att kausal inferens är ibland lämpligt, även vid avsaknad av randomiserade experiment.

Men du är som sagt, en intellektuell myra, så jag är inte ett dugg förvånad över att du inte förstår dig på ett skit.

Att avfärda studier av inget annat skäl än att de är ''observationsstudier'' leder till absurda logiska följder, såsom att man exempelvis hade behövt avfärda den bevisning som låg till grund för när man drog en kausal slutsats kring kopplingen mellan rökning och lungcancer.

Avfärdande av vetenskaplig data måste ske via rimlig motivering. Om det bara vore så enkelt som Agnes Wold gör det till. Så enkelt är det inte. Förstår du? Din åsnebakdel.

Citat:
Jag kan inte hjälpa att du tolkar allt vad jag skriver bokstavligt och att du har en bristande förmåga att uppfatta subtila nyanser inklusive ironi. Du är som första versionen av Google Transate - med helknasiga översättningar och felaktiga tolkningar som oftast kraftigt avviker från originaltexten.

Jag väntar fortfarande på att du ska tala om för mig var du hittar dina sanningar som ligger som grund för dina upplevelser, erfarenheter och objektiva observationer.

Bortförklaringar. Du har ''doubled down'' till och med som man säger på engelska. Det är flertalet gånger du har hävdat kausalitet, inte bara en gång. Jag tänker inte diskutera med dig om du aldrig medger när du resonerar galet och har fel. Det finns då inget att hämta. Selektivt sanningssökande är inget för mig. När du är villig att bry dig om logik, ärlighet och sanning så är jag villig att diskutera igen.

Här är beviset:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
ChatGPT, det verktyg som du anser har expertis, håller med mig om att alla dina 3 citat nedanför antyder kausalitet mellan kön och löneskillnad. Hur kan dina påståenden vara påhittade av mig om jag har citerat dig ordagrant?

ChatGPT:s tolkning: https://postimg.cc/9zYxZXbn

ChatGPT:s tolkning: https://postimg.cc/q6K6c7VZ

ChatGPT:s tolkning: https://postimg.cc/SnT38QSh

Medlingsinstitutet svar: https://postimg.cc/4Kw0ZJ0M

Då var det klart va? Rätt så tydligt.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-25 kl. 19:32.
Citera
2025-05-25, 18:49
Avslutad
Citat:
Nejdå, men du framstår som ett stört äckel däremot

Men i övrigt, måste jag återigen säga att det är kul att du äntligen uppmärksammat föraktet gentemot kvinnor i TS och hela tråden.........Eller ironin kanske
Det måste vara någon typ av självförakt som talar när han hakar upp sig på antal inlägg. Av oss tre är han den som skriver flest inlägg per dag och det tycker han är skamfullt.
Citera
2025-05-25, 18:54
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Män har bättre styrka, koordination, jävlar anamma med mera pga mer testosteron. På samma sätt har en man som går på steroider samma fördelar över en naturlig man som en man har över en kvinna pga mer testo. Med det sagt så blir man ändå bäst på det man övar mycket på. Sen är vissa naturbegåvningar. Men ja generellt så har du rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in