Citat:
Ursprungligen postat av
guldduscharn
Absolut att det påverkar och formar oss, men att se just den perioden som helt avgörande är en mental fallgrop. Man behöver inte titta långt bortom sig själv för att se hur dålig prediktiv kraft tonåren har på hur livet blev sedan. Tänk tillbaka till gymnasiet, högstadiet, vad det blev av dem sedan. De flesta av oss blev helt vanligt folk, och man har sett både nördar blomma ut till riktiga kraftkarlar och sett de självsäkra som hade lätt att få tjejer krypa ihop och sluta göra väsen av sig.
Det enda problemet med din tonår är att du fortfarande sätter så mycket värde i den. Nu vet jag inte hur gammal du är så det kan betyda olika saker; att göra det som 22-åring är kanske inte så konstigt, att göra det som 32-åring är inte friskt.
Men OK, få mig att fatta då, hur hade ditt liv sett ut idag om du fått ligga som tonåring?
Mitt liv tror jag hade innehållit betydligt mer sex och kontakt med kvinnor.
Jag hade förmodligen varit ute en del på jakt efter att ligga nät jag väl gått smak på det och fått en början till erfarenhet om hur man går tillväga.
Hade förmodligen varit på en del fester upp till jag var typ 23 och varit på typiska ställen som festivaler eller ålt utomlands för att få doppa kuken i någon.
De flesta som är som jag höll aldrig på med festande eller hade särskilt mycket kontakt med tjejer,men jag vet också många som var ganska blyga men när dom välmfick ligga under gymnasiet blommade dom ut.
Jag tror absolut jag hade haft ett normalt liv även då,jobb som jag förmodligen inte gillade och inte tillräckligt mycket sex,men det hade nog sugit betydligt mindre iaf. Kanske jag hade haft fru och barn.
"Det enda problemet med att någon våldtog dig eller att du blev mobbad i skolan är att du fortfarande sätter så mycket värde i det".
Det är ungefär så du tycker.
Att ha gått miste om en väldigt viktig period i sitt liv och framför allt ens uppväxt är något som kan ta väldigt lång tid att komma över, vissa gör det aldrig.
Jag vet folk som var mobbad i skolan och som fortfarande kan gråta över det och tänka på det,är det konstigt?