Citat:
Ursprungligen postat av
guldduscharn
Jag håller med dig i sak, men jag tror det i hög utsträckning handlar om att många sitter med en långvarig känsla av att ha tappat gnistan för att prova nytt och utforska på grund av att heltidsjobbet, pendlingen och små barn äter upp det mesta av ens energi. Sedan känner jag ju inte alls samma behov av "nytt" nu; en till nackdel med att vara ungdom var ju att man blev uttråkad så himla lätt, det behövde hända något precis varje helg för att livet skulle kännas uthärdligt. Jag kan uppskatta den enkla stillsamheten i vardagen på ett helt annat sätt. Men ja, hela fenomenet "peaked in high school" finns definitivt och är verkligen patetiskt att se, personerna som av både äkta och inbillade skäl ser tillbaka på tonåren som höjdpunkten i sina liv har verkligen kört fast på ett ohälsosamt sätt. Nedan har vi andra änden skalan:
Här har vi motsatsen till peaked in high school, någon inte njöt av sin ungdom alls och som nu fastnat i livet och har idéer om att om bara deras ungdomstid hade gått till på "rätt sätt" hade deras liv inte varit så otillfredsställande nu. Jag hade länge ett närmast vetenskapligt intresse för incels och märkte att just detta med att aldrig ha fått uppleva någon inbillad "ren" ungdomskärlek (dvs ligga med en 15-årig oskuld), och att aldrig ha fått vara en högstatusindivid under tonåren, var frekvent återkommande teman.
Så du tror på riktigt att ens tonårstid inte påverkar en i vuxen ålder?
Får du knulla mycket när du är tonåring så kommer dit sex och kärleksliv förmodligen se helt annorlunda ut än um du inte hade fått knulla alls.
Jag tror absolut att mot tliv hade sett lite annorlunda ut idag när det kommer till sex och tjejer om jag fått ligga som tonåring.
Betyder det att jag tror att jag idag hade varit nån jävla don juan och knullat brudar på löpande band? Absolut inte.
Men hade förmodligen haft ett mer normalt förhållningssätt till kvinnor,relationer,och sex.
Är väl inte så svårt att inse det?