2025-05-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Du är en av de som eldar på misogynin mest med dina provocerande och retfulla inlägg. Många gånger har jag tänkt att du är en av de som gör jämställdheten den största björntjänsten här på forumet vilket är ironiskt men sant.

Lustigt att du stör dig just på mina provocerande inlägg...när hela forumet fullkomligen badar av detta...
fast med udden riktat åt andra hållet...

kanske har något att göra med vad du själv står i saken, än at tjust jag skulle vara våldsamt provocerande...
Citera
2025-05-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen? Jag har levt i samboskap i över 10 år, vi har våra roller....men efter vad vi själva är bra på och gillar göra och sånt som ingen gillar göra, delar vi fair and square på.
Och då har det blivit att min kille har tagit över köket och "pysslet i hemmet" helt och jag hantverk av olika slag (bilen, cyklarna, snickeriet, sätta upp hyllor, betala räkningar, laga grejer etc etc..
och städ, tvätt delar vi på. Vilket alltså speglar våra personliga styrkor rätt bra, han är estet och noga med detaljer, jag är den praktiska fixartypen, med båda tummarna på rätta stället om du fattar.

hade vi levt i det gamla ojämställda samhället hade jag tvingats in i köket...och han att montera bänkskivan....
resultatet hade blivit trist mat och bänkskiva som sitter snett...

Bättre ta till vara på människors faktiska personlighet roch begåvningar istället för att hålla fast vid gammalt nonsens.

Kloka ord Merapi! Man ska ta vara på varandras individuella styrkor. Det optimerar och effektiviserar allt det som ska göras. Så att man sedan får mer tid till varandra och även eventuella barn.

Män och kvinnor kompletterar varandra. Och du och din partner kompletterar varandra. Och båda gör det de är bäst på och gillar mest.
Citera
2025-05-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Det är inlägg som kom i tråden när den var ny. Skribenterna skrev så i sina första inlägg i tråden. Så det rör sig varken om ironi heller om spegling. Utan om kvinnohat, ett förlöjligade av kvinnor, negationer om kvinnor. Enkom. Och sedan har det bara fortsatt... Jag kan leta reda på fler sådana inlägg åt dig. Skribenters första inlägg i tråden. I en tråd som ska hylla kvinnor, men där de spyr galla över kvinnor istället.

Ny egenpåhittad regel av TomatKungen:

Inlägg i en ny tråd kan inte vara ironiska. Det första inlägget en användare skriver i en tråd kan inte vara ironiskt.

Du har en tendens att alltid hitta på nya, långsökta regler som på något sätt ska legitimera dina argument, eftersom dina argument aldrig kan bära sig själva.

Problemet är bara att det inte är du som skriver regelboken här. Och, återigen. Ingen har sagt att den här tråden är till för att hylla kvinnor. Det är du som har hittat på att det är så.
Citera
2025-05-25, 09:47
Medlem
Citat:
Lustigt att du stör dig just på mina provocerande inlägg...när hela forumet fullkomligen badar av detta...
fast med udden riktat åt andra hållet...

kanske har något att göra med vad du själv står i saken, än at tjust jag skulle vara våldsamt provocerande...

Egentligen håller jag med om det mesta du skriver men jag tycker din ton och ditt beteende är respektlöst och provocerande.
Citera
2025-05-25, 09:51
Medlem
Citat:
Egentligen håller jag med om det mesta du skriver men jag tycker din ton och ditt beteende är respektlöst och provocerande.

och har du någon som helst koll på den "ton, beteende och respektlöshet" det är jag svarar på?

Att jag då och då svarar med samma mynt åt folk som skriver ren dynga, får du faktiskt bara kallt räkna med.
Citera
2025-05-25, 09:53
Medlem
Ni är paret tvärtom, och? I mitt förhållande delar vi på allt utom de manliga sysslorna. Det gjorde vi även i mitt förra äktenskap.
Citera
2025-05-25, 09:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Exakt vad i dessa påståenden menar du är kvinnohat?
Samtliga påståenden utom det sista är kärnan i misogyni. Påstående nr 7 kan i sig vara ett faktum, för i praktiken är män och kvinnor inte jämlika. Det är fortsatt ojämlika villkor ute i världen som t ex i Afghanistan.

Om Pellefjant inte hade motiverat sitt påstående ”Män och kvinnor är inte jämlika.” med följande svar:

Den jämlikhet som du tror på är en illusion som ignorerar naturlagarna. Män kommer alltid ha mer naturlig makt än kvinnor, vi är inte jämlika. Det är endast när män spelar med som du kan få jämlikhet utifrån en social kontext.”,

då hade det varit ett faktum om nuvarande samhällsstruktur. Men i denna kontext är det inte längre ett faktum. Istället speglar påståendet ett klassiskt maktbevarande misogynt narrativ.

Så ja, samtliga påståenden uttrycker misogyni. Verkligen sorgligt att Pellefjant har en nedlåtande kvinnosyn. Kanske inte rent kvinnohat utan mer som kvinnoförakt och uppenbara uttryck för manlig överhöghet (male supremacy).

Om gruppen mäns genomsnittsvärde är större än gruppen kvinnors genomsnittsvärde, då är de individuella variationerna helt utan relevans. I alla fall enligt de misogyna snubbarna. Men om det är tvärtom, dvs att kvinnor är generellt bättre än män på diverse saker, då svämmas tråden av idel ifrågasättanden, nedvärderingar, förlöjliganden och bortförklaringar.
Citera
2025-05-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Ny egenpåhittad regel av TomatKungen:

Inlägg i en ny tråd kan inte vara ironiska. Det första inlägget en användare skriver i en tråd kan inte vara ironiskt.

Du har en tendens att alltid hitta på nya, långsökta regler som på något sätt ska legitimera dina argument, eftersom dina argument aldrig kan bära sig själva.

Problemet är bara att det inte är du som skriver regelboken här. Och, återigen. Ingen har sagt att den här tråden är till för att hylla kvinnor. Det är du som har hittat på att det är så.

Handlar inte om regler. Utan handlar om att kunna se orsak och verkan i mellanmänsklig lontakt. Och att kunna se och tolka vad som är ironi och vad som är skrivet på allvar. Du vet: sådant vi neurotypiker är rätt vassa och bra på. Medans autistiska personer har andra vassa och bra styrkor.

Jenny9 s inlägg i tråden är uppenbart ironiska speglingar av kvinnohatet som florerar I tråden.

Kvinnohatet i tråden är uppenbart kvinnohat.

Sedan finns det ironiska inlägg om kvinnor också i tråden. Som inte är kvinnohat, utan är uppenbart ironiska.
Citera
2025-05-25, 09:57
Medlem
Citat:
och har du någon som helst koll på den "ton, beteende och respektlöshet" det är jag svarar på?

Att jag då och då svarar med samma mynt åt folk som skriver ren dynga, får du faktiskt bara kallt räkna med.

Helt rätt. Öga för öga, tand för tand och glöm inte blodshämnd. Man ger sig aldrig även om det tar 10000 inlägg att mala ner fienden som inte delar ens uppfattning. Det viktigaste är att alltid ha sista ordet och att man förnedrar de som inte delar ens åsikt. Om man sårar någon är det bara en bonus eller hur?
Citera
2025-05-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, se nedan inlägg:

De är inte ironiska. Vissa av dem fortsätter i samma anda och skriver längre inlägg, där deras kvinnohat är mycket tydligt. Ovan har du några fler skribenter som bara yttrar negationer om kvinnor, i en tråd som är tänkt att hylla kvinnor. Skribenten FlamingBacon lägger ut texten ännu mer och är tydligt seriös i sitt kvinnohat, i senare inlägg.

Till slut efter mängder av liknande kvinnohatiska inlägg från flera olika skribenter, lägger Jenny9 upp ironiska inlägg om män, som en spegling över det kvinnohat som florerat i tråden sedan starten av tråden.

Och kom ihåg. Detta är en tråd som ska hylla kvinnor. Men flera skribenter väljer att förlöjliga kvinnor, racka ner på kvinnor etc. I denna tråd mycket tydligt kvinnohat.

Jo, alla dessa exempel är ironiska. Troligtvis någon typ av spegling av det manshat som florerar ute i samhället och som samtliga unga män som växt upp i Sverige de senaste decennierna fått nedkört i halsen sedan förskolan.

Och nej, detta är inte en tråd som "ska hylla kvinnor". Det är bara ditt påhitt. Men OM det nu vore det så är ju dessa exempel du tar upp i så fall bara ännu tydligare fall av ironi.

Sen kan man fråga sig hur relevanta dessa användare är idag. Det verkar liksom vara 10 år gamla inlägg du drar upp från användare som inte varit aktiva i tråden på evigheter. Så jag tvivlar på att de har tagit del av Jenny9:s ironiska spegling från igår.
Citera
2025-05-25, 10:07
Medlem
"Handlar inte om regler. Utan handlar om att kunna se orsak och verkan i mellanmänsklig lontakt. Och att kunna se och tolka vad som är ironi och vad som är skrivet på allvar. Du vet: sådant vi neurotypiker är rätt vassa och bra på. Medans autistiska personer har andra vassa och bra styrkor. "

Forumets amatörpsykolog spekulerar.

"Jenny9 s inlägg i tråden är uppenbart ironiska speglingar av kvinnohatet som florerar I tråden. "

Tycker du.

"Kvinnohatet i tråden är uppenbart kvinnohat. "

Tycker du.

"Sedan finns det ironiska inlägg om kvinnor också i tråden. Som inte är kvinnohat, utan är uppenbart ironiska."

Tycker du.
Citera
2025-05-25, 10:17
Medlem
Citat:
Helt rätt. Öga för öga, tand för tand och glöm inte blodshämnd. Man ger sig aldrig även om det tar 10000 inlägg att mala ner fienden som inte delar ens uppfattning. Det viktigaste är att alltid ha sista ordet och att man förnedrar de som inte delar ens åsikt. Om man sårar någon är det bara en bonus eller hur?

Vad syftar du på egentligen? Min och Strix debatt eller? Den har pågått i årvis,
Och som sagt jag tycker du ska ta dig en titt på hans politiska ståndpunkter och önskemål på lagändringar...hur "respektfull" tycker du den är kontra kvinnor? barn och män för den delen?
Och vilken "förnedring" tycker du hans idéer skulle skapa för kvinnor ex?

Och ja, jag tycker åsikter av den sorten ska "malas ner" absolut! Om de inte mals ner i tid och istället ignoreras, så får vi raskt tillbaka den skiten igen. Bara titta på vad som händer i USA ex.
Och återigen varför tittar du bara på mina antal inlägg till Strix, varför tittar du inte på hans antal inlägg mot mig? Om han inte vill debattera mot mig så kan han ju bara sluta, eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in