Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Pellefants påståenden:
”
Män är bättre på problemlösning än kvinnor”,
”Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.”
”Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).”
”Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på.”
”Män kan hantera vapen bättre än kvinnor.”
”Män har mer naturlig makt än kvinnor.”
”Män och kvinnor är inte jämlika.”
Han säger att han inte hatar kvinnor. Men då är hans ovanstående påståenden endast uttryck för ironi och således inte behöver tas på allvar.

Skrattar bäst som skrattar bäst:
De där citaten är inte giltiga utan länkar. Du ska citera på så vis att jag kan klicka på meddelandet och läsa meddelandet själv. Annars är det ganska stor risk för
strawmanning och
quote mining där man tar saker ur sitt sammanhang.
Du har svårt för logisk slutledning, precis som andra feminister.
Här är ditt resonemang (Lupac) presenterat med logik:
Premiss 1: Pelle säger att han inte hatar kvinnor.
Premiss 2: Pelle har sagt följande: ''Män och kvinnor är inte jämlika''.
Slutsats: Därmed är påståendet i premiss 2 endast ett uttryck för ironi och behöver inte tas på allvar.
Ditt resonemang/argument är inte logiskt giltigt. Den slutsats du försöker dra följer inte av de premisser du har satt.
En person kan anse att kvinnor och män inte är jämlika och samtidigt inte hysa något hat riktat mot kvinnor.
Om det här var en boxningsmatch så ligger du nu på golvet utslagen, utknockad och blöder överallt. Total utklassning.
Du har en lång väg att gå.
/Pelle