2025-05-25, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Din ironi är också tydlig. Du har härlig humor. Där finns inget manshat.

Finns däremot två kvinnliga skribenter som är manshatare och där det är tydligt att det är så det förhåller sig.

I denna tråd är det dock en jädra massa kvinnohat som florerar. Där det skrivs att kvinnor är bäst på olika negativa saker. I en tråd där kvinnor snarare borde hyllas.

Har du några exempel på detta kvinnohat som florerar?

Och vem har sagt att kvinnor borde hyllas i denna tråd?
Citera
2025-05-25, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jag driver med kvinnohatarna på forumet som tar såna här trådar på fullt allvar.

Den som tar den här tråden på allra störst allvar är väl iofs Lupac.

Eller möjligen du. Av de 13 000 inläggen i tråden så står du själv för nästan 1000 av dem. Bara 15 kvar så jag räknar med att du når milstolpen innan veckan är slut. Anyway, att skriva 1000 inlägg i en tråd man inte tar på allvar låter inte som jättefriskt beteende i mina öron. Inte ens Lupac har ju kommit upp i så många.
Senast redigerad av JCaller 2025-05-25 kl. 03:59.
Citera
2025-05-25, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Pellefants påståenden:

Män är bättre på problemlösning än kvinnor”,
”Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.”
”Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).”
”Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på.”
”Män kan hantera vapen bättre än kvinnor.”
”Män har mer naturlig makt än kvinnor.”
”Män och kvinnor är inte jämlika.

Han säger att han inte hatar kvinnor. Men då är hans ovanstående påståenden endast uttryck för ironi och således inte behöver tas på allvar.

Skrattar bäst som skrattar bäst:

De där citaten är inte giltiga utan länkar. Du ska citera på så vis att jag kan klicka på meddelandet och läsa meddelandet själv. Annars är det ganska stor risk för strawmanning och quote mining där man tar saker ur sitt sammanhang.

Du har svårt för logisk slutledning, precis som andra feminister.

Här är ditt resonemang (Lupac) presenterat med logik:
Premiss 1: Pelle säger att han inte hatar kvinnor.
Premiss 2: Pelle har sagt följande: ''Män och kvinnor är inte jämlika''.
Slutsats: Därmed är påståendet i premiss 2 endast ett uttryck för ironi och behöver inte tas på allvar.

Ditt resonemang/argument är inte logiskt giltigt. Den slutsats du försöker dra följer inte av de premisser du har satt.

En person kan anse att kvinnor och män inte är jämlika och samtidigt inte hysa något hat riktat mot kvinnor.

Om det här var en boxningsmatch så ligger du nu på golvet utslagen, utknockad och blöder överallt. Total utklassning.

Du har en lång väg att gå.

/Pelle
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-25 kl. 04:28.
Citera
2025-05-25, 04:03
Medlem
Citat:
Vad tror du att det beror på? Ta reda på det.

''Det finns en löneskillnad mellan män och kvinnor'' - sant. Detta påstående kräver ingen förklaring om varför det förhåller sig på detta vis.

''De mest framstående uppfinnarna i historien var män'' - sant. Detta påstående kräver inte heller något resonemang kring förklarande orsaker.

Orsaker är enbart av intresse om man vill gräva djupare och ta reda på varför något förhåller sig på ett visst sätt.
Citera
2025-05-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Och när var de där användarna aktiva senast? För 10 år sen?

Och hur vet du att det inte är ironi eller spegling?

Exakt. Det är inlägg som kom i tråden när den var ny. Skribenterna skrev så i sina första inlägg i tråden. Så det rör sig varken om ironi heller om spegling. Utan om kvinnohat, ett förlöjligade av kvinnor, negationer om kvinnor. Enkom. Och sedan har det bara fortsatt... Jag kan leta reda på fler sådana inlägg åt dig. Skribenters första inlägg i tråden. I en tråd som ska hylla kvinnor, men där de spyr galla över kvinnor istället.
Citera
2025-05-25, 08:29
Medlem
Citat:
Har du några exempel på detta kvinnohat som florerar?

Ja, se nedan inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kvinnor har två funktioner föda barn och tillfredställa mannen. Fyller dom inte dessa funktioner är de värdelösa.

Citat:
Ursprungligen postat av bakayaro
Kvinnor är bättre på att snacka skit, tjata och gräla än män.

Citat:
Ursprungligen postat av Arboristen
Kvinnor äro framgångsrikare lipsillar och gnällspikar.

Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Ställa till bråk.

Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Kvinnor är bättre än män på att använda staten för att råna andra.

Citat:
Läste dina exempel en gång till. Jag tycker nog att de alla framstår som ganska ironiska. Något "hat" är det i alla fall verkligen inte frågan om.

De är inte ironiska. Vissa av dem fortsätter i samma anda och skriver längre inlägg, där deras kvinnohat är mycket tydligt. Ovan har du några fler skribenter som bara yttrar negationer om kvinnor, i en tråd som är tänkt att hylla kvinnor. Skribenten FlamingBacon lägger ut texten ännu mer och är tydligt seriös i sitt kvinnohat, i senare inlägg.

Till slut efter mängder av liknande kvinnohatiska inlägg från flera olika skribenter, lägger Jenny9 upp ironiska inlägg om män, som en spegling över det kvinnohat som florerat i tråden sedan starten av tråden.

Och kom ihåg. Detta är en tråd som ska hylla kvinnor. Men flera skribenter väljer att förlöjliga kvinnor, racka ner på kvinnor etc. I denna tråd mycket tydligt kvinnohat.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-25 kl. 08:34.
Citera
2025-05-25, 08:32
Medlem
Citat:
Vad tror du att det beror på? Ta reda på det.

Biologi. Män är intresserade av saker. Kvinnor är intresserade av andra människor.
Citera
2025-05-25, 08:33
Medlem
Citat:
De är inte ironiska. Vissa av dem fortsätter i samma anda och skriver längre inlägg, där deras kvinnohat är mycket tydligt. Ovan har du några fler skribenter som bara yttrar negationer om kvinnor, i en tråd som är tänkt att hylla kvinnor. Skribenten FlamingBacon lägger ut texten ännu mer och är tydligt seriös i sitt kvinnohat, i senare inlägg.

Till slut efter mängder av liknande kvinnohatiska inlägg från flera olika skribenter, lägger Jenny9 upp ironiska inlägg om män, som en spegling över det kvinnohat som florerat i tråden sedan starten av tråden.

Och kom ihåg. Detta är en tråd som ska hylla kvinnor. Men flera skribenter väljer att förlöjliga kvinnir, racka ner på kvinnor etc. I denna tråd mycket tydligt kvinnohat.

Nu har jag inte följt er diskussion alls.
Men? hur kan du se denna tråd, alltså trådstarten, som: "Detta är en tråd som ska hylla kvinnor."????

Är för mig helt obegripligt är uppenbart bara en tråd i den evinnerliga raddan av kvinnohatiska trådar på detta forum.
Citera
2025-05-25, 08:34
Medlem
Citat:

Och kom ihåg. Detta är en tråd som ska hylla kvinnor. Men flera skribenter väljer att förlöjliga kvinnir, racka ner på kvinnor etc. I denna tråd mycket tydligt kvinnohat.

Här är trådstarten:

Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

---

På vilket sätt 'r det en hyllning till kvinnor? Han avslutar med att skriva vad han tänker rakt ut.
Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Citera
2025-05-25, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men? hur kan du se denna tråd, alltså trådstarten, som: "Detta är en tråd som ska hylla kvinnor."????

Är för mig helt obegripligt är uppenbart bara en tråd i den evinnerliga raddan av kvinnohatiska trådar på detta forum.

Här är vi faktiskt helt överens. Hela trådstarten är misogyn och det får TomatKungen till en hyllning av kvinnor???
Citera
2025-05-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Trådstartaren vill att skribenter ska överbevisa honom i att kvinnor är bättre än män på något. Dvs. Han vill se hyllningar till kvinnor, något han själv Dock inte har att ge kvinnor.

Och många skribenter har då fyllt på med kvinnohatiska inlägg som mer beskriver att kvinnor är bättre än män på att vara dåliga på olika vis.
Citera
2025-05-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Biologi. Män är intresserade av saker. Kvinnor är intresserade av andra människor.

Nej förtryck.
Kvinnor har förbjudits utbildning, ägande, sin egen kropp, sin egen tid, egna pengar ..fullt medborgarskap, flertalet yrken etc etc....ändå fram till helt nyligen om man ser till helheten.

Och fortsatt i dag i jämställda länder som Sverige ex. så ser du att män mer än gärna skjuter ansvaret för barn och hem på kvinnor, vilket gör att gruppen män har betydlgit lättare skaffa sig den tid, det mentala engagemang som krävs för att ex starta företag. eftersom "någon annan" fixar med allt övrigt.
Senast redigerad av Merapi 2025-05-25 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in