2025-05-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Trådstartaren vill att skribenter ska överbevisa honom i att kvinnor är bättre än män på något. Dvs. Han vill se hyllningar till kvinnor, något han själv Dock inte har att ge kvinnor.

Och många skribenter har då fyllt på med kvinnohatiska inlägg som mer beskriver att kvinnor är bättre än män på att vara dåliga på olika vis.

Njae?..TS vill nog mer bara ha mothugg så han har något han kan kontra sitt kvinnoförakt mot.

Men, man läser olika.
Citera
2025-05-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Här är trådstarten:

Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

---

På vilket sätt 'r det en hyllning till kvinnor? Han avslutar med att skriva vad han tänker rakt ut.
Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Du missade delar av vad Trådstartaren skrivit . Han vill att skribenter ska överbevisa honom och visa att han har fel i sina misogyna tankar. Han vill se hyllningar till kvinnor. Även om han själv Inte har några att ge.

Du kan läsa mitt svar till Merapi också, hon undrar samma sak som du.

Citat:
Trådstartaren vill att skribenter ska överbevisa honom i att kvinnor är bättre än män på något. Dvs. Han vill se hyllningar till kvinnor, något han själv Dock inte har att ge kvinnor.

Och många skribenter har då fyllt på med kvinnohatiska inlägg som mer beskriver att kvinnor är bättre än män på att vara dåliga på olika vis.
Citera
2025-05-25, 08:45
Medlem
Kvinnor är starkare mentalt ,alltså bättre.

Detta beror på att de har mer kärlek och är intresserade av andra mer.

Män är mer farliga och använder ibland sin styrka för att trycka ner kvinnor. Det är därför män oftast dominerar mest i patriarkala områdem.

Fast det bästa är att kvinnorna kan behålla sin mentala styrka och inga män trycker ner henne. Män har också rollen som beskyddare av kvinnor.

Män borde alltså jobba på att kvinnor inte blir förtryckta och att kvinnors kärlek riktas mot dem.
Citera
2025-05-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Njae?..TS vill nog mer bara ha mothugg så han har något han kan kontra sitt kvinnoförakt mot.

Men, man läser olika.

Trådstartaren skrev att han var i en konflikt med sin flickvän pga sina misogyna uttalanden till henne. Jag har snälltolkat hans trådstart att han vill se hyllningar till kvinnor, som han sedan kan leverera till sin flickvän.

Men vad han får är en jädra massa inlägg med direkt kvinnohat. Inte vad han efterfrågade. Han skriver tydligt själv att han vill bli motbevisad i sitt misogyna tankesätt. Vill alltså se hyllningar till kvinnor.
Citera
2025-05-25, 08:57
Medlem
Citat:
Biologi. Män är intresserade av saker. Kvinnor är intresserade av andra människor.

Japp. Och därav är män mer lämpade sköta om saker så som att städa och tvätta, handla och sköta om det gemensamma hushållet än vad kvinnor är. Och kvinnor mer lämpade att sköta om de gemensamma barnen.

Och män på att jobba med teknik. Och kvinnor inom människo-yrken.

Båda könen kan alltså jobba. Män med saker, kvinnor med människor.

Och båda kan jämställt hjälpas åt hemma. Männen tar hand om hushållet och kvinnorna tar hand om barnen.

Eller så ser man mer på individnivå vem i paret som passar bäst för vad och delar upp det på det sättet.
Citera
2025-05-25, 08:58
Medlem
Citat:
Nej förtryck.
Kvinnor har förbjudits utbildning, ägande, sin egen kropp, sin egen tid, egna pengar ..fullt medborgarskap, flertalet yrken etc etc....ändå fram till helt nyligen om man ser till helheten.

Och fortsatt i dag i jämställda länder som Sverige ex. så ser du att män mer än gärna skjuter ansvaret för barn och hem på kvinnor, vilket gör att gruppen män har betydlgit lättare skaffa sig den tid, det mentala engagemang som krävs för att ex starta företag. eftersom "någon annan" fixar med allt övrigt.

Jag ser massor av lata föräldrar omkring mig. Kvinnor och män. det spelar inge roll om det är mamma eller pappa som sitter med när barnen badar eller leker i sandlådan. Föräldrar oavsett kön sitter djupt försjunkna i sin mobil och har ingen koll alls på barnen. Ännu värre blir det när de är och badar och då blir det farligt på riktigt.

Som man kan jag säga att efter 30 år som gift är det väldigt tydligt att man som man inkräktar på kvinnans domän när man utför traditionella "kvinnosysslor". När man gör de manliga är kvinnorna som bortblåsta. Jag påstår att de gamla könsrollerna sitter hårdare i många individer, oavsett kön, än vad folk vill erkänna inför sig själva och andra.
Citera
2025-05-25, 09:02
Medlem
Citat:
Trådstartaren skrev att han var i en konflikt med sin flickvän pga sina misogyna uttalanden till henne. Jag har snälltolkat hans trådstart att han vill se hyllningar till kvinnor, som han sedan kan leverera till sin flickvän.

Men vad han får är en jädra massa inlägg med direkt kvinnohat. Inte vad han efterfrågade. Han skriver tydligt själv att han vill bli motbevisad i sitt misogyna tankesätt. Vill alltså se hyllningar till kvinnor.

Ok, är ju snällt av dig att "snälltolka"..

men jag tror mer historien om hans flickvän är en bisak.
Och den där misogynismen som både TS och många fler i tråden uttrycker....du har inte lagt märke till att ju mer man motbevisar den desto mer verkar den flöda.

Liksom ingen idé. Dessa snubbar kommer aldrig ur sin bubbla.
Citera
2025-05-25, 09:04
Medlem
Citat:
Japp. Och därav är män mer lämpade sköta om saker så som att städa och tvätta, handla och sköta om det gemensamma hushållet än vad kvinnor är. Och kvinnor mer lämpade att sköta om de gemensamma barnen.

Och båda kan jämställt hjälpas åt hemma. Männen tar hand om hushållet och kvinnorna tar hand om barnen.

Eller så ser man mer på individnivå vem i paret som passar bäst för vad och delar upp det på det sättet.

Eller också gör kvinnan karriär och mannen tar barnen och hushållet vilket är min erfarenhet.
Citera
2025-05-25, 09:08
Medlem
Citat:

Och den där misogynismen som både TS och många fler i tråden uttrycker....du har inte lagt märke till att ju mer man motbevisar den desto mer verkar den flöda.

Du är en av de som eldar på misogynin mest med dina provocerande och retfulla inlägg. Många gånger har jag tänkt att du är en av de som gör jämställdheten den största björntjänsten här på forumet vilket är ironiskt men sant.
Citera
2025-05-25, 09:10
Medlem
Citat:

Du slår in en öppen dörr... igen.
Citera
2025-05-25, 09:15
Medlem
Citat:
Jag ser massor av lata föräldrar omkring mig. Kvinnor och män. det spelar inge roll om det är mamma eller pappa som sitter med när barnen badar eller leker i sandlådan. Föräldrar oavsett kön sitter djupt försjunkna i sin mobil och har ingen koll alls på barnen. Ännu värre blir det när de är och badar och då blir det farligt på riktigt.

Som man kan jag säga att efter 30 år som gift är det väldigt tydligt att man som man inkräktar på kvinnans domän när man utför traditionella "kvinnosysslor". När man gör de manliga är kvinnorna som bortblåsta. Jag påstår att de gamla könsrollerna sitter hårdare i många individer, oavsett kön, än vad folk vill erkänna inför sig själva och andra.

verkligen? Jag har levt i samboskap i över 10 år, vi har våra roller....men efter vad vi själva är bra på och gillar göra och sånt som ingen gillar göra, delar vi fair and square på.
Och då har det blivit att min kille har tagit över köket och "pysslet i hemmet" helt och jag hantverk av olika slag (bilen, cyklarna, snickeriet, sätta upp hyllor, betala räkningar, laga grejer etc etc..
och städ, tvätt delar vi på. Vilket alltså speglar våra personliga styrkor rätt bra, han är estet och noga med detaljer, jag är den praktiska fixartypen, med båda tummarna på rätta stället om du fattar.

hade vi levt i det gamla ojämställda samhället hade jag tvingats in i köket...och han att montera bänkskivan....
resultatet hade blivit trist mat och bänkskiva som sitter snett...

Bättre ta till vara på människors faktiska personlighet roch begåvningar istället för att hålla fast vid gammalt nonsens.
Citera
2025-05-25, 09:18
Medlem
Citat:

Jag tror att trådstartaren gärna hade hört hyllningar om kvinnor som han själv kan hålla med om, så att han kan leverera dem till sin flickvän på ett trovärdigt sätt och sedan få sticka dolmen i henne. Trådstartaren är misogyn, men vill få ligga. Helt enkelt. Så simpelt tror jag det är. Så simpel tror jag att han är.

Jodå, det har jag märkt. Kvinnohatare hatar ju kvinnor. Och vill inte att någon visar något positivt om kvinnor. Iaf inte om de inte har någon kvinna i sitt liv de skulle kunna få ligga med och behöver tips i hur de ska lura kvinnan att de inte är kvinnohatare.

Men flera av de som skrivit sitt kvinnohat i tråden har förmodligen inga kvinnor de ens är i närheten av att få sticka in den i...

Obs! Jag beskriver här kvinnohatare och inte Män i allmänhet.

Män i allmänhet har en realistisk syn på kvinnor. Kan se både positiva och negativa saker hos kvinnor generellt och hos kvinnor man känner specifikt. Män i allmänhet vet att kvinnor är som folk är mest: har både bra och dåliga sidor osv. Och att kvinnor har betydligt fler bra och underbara egenskaper, än bara en kropp att sticka in den i.

Män i allmänhet kan på ett odramatiskt sätt hylla kvinnor i denna tråd. Finns flera exempel på det också, i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in