2015-02-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag har förklarat klart och tydligt varför du har fel och hur det egentligen ligger till. Ironiskt att du klagar på mina påhopp, samtidigt som du lyckas komponera ett helt inlägg utan att lyckas svara något relevant utan bara fylla det med struntprat. Du kan inte argumentera för din sak eller? Berätta gärna för mig hur skapelsen är en teori och varför den är det Men du är så klart välkommen att inbilla dig vilken betydelse av vetenskapliga teorier du vill. Som sagt så kan jag inte tvinga dig förstå.

Jag ska till och med vara så snäll så jag kan berätta vad du ska googla på för att lära dig något. What is a scientific theory? Eller så kan du väl stoppa fingrarna i öronen och hävda att allas personliga tolkningar av ett ord är lika korrekta Du är skrattretande.

Inte allas personliga tolkningar din idiot.. FORSKARES DEFINITIONER. Det är LITE skillnad. Det är liksom forskares definitioner vi utgår från gällande allting inom vetenskapen. Jesus.

Googla bör du göra själv. Det finns även taltjänster som kan läsa upp texten åt dig också, för läsförståelse verkar ju inte vara något för dig.
Citera
2015-02-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Har följt er diskussion och kan lätt säga att det är rätt uppenbart att du inte vet vad du snackar om

Det är rätt tydligt, ja..
Citera
2015-02-17, 22:02
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Har följt er diskussion och kan lätt säga att det är rätt uppenbart att du inte vet vad du snackar om

Du är välkommen att påpeka vad jag sagt som inte stämmer och hur det egentligen ligger till. Du tror väl inte också att skapelsen är en teori? Eller att evolutionen inte är vedertagen fakta?

Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Inte allas personliga tolkningar din idiot.. FORSKARES DEFINITIONER. Det är LITE skillnad. Det är liksom forskares definitioner vi utgår från gällande allting inom vetenskapen. Jesus.

Googla bör du göra själv. Det finns även taltjänster som kan läsa upp texten åt dig också, för läsförståelse verkar ju inte vara något för dig.

Vad en forskare tycker har ingen betydelse heller. Jag kommenterade ditt inlägg från första början för att du bevisligen inte har en jävla aning om vad en vetenskaplig teori innebär. ordet byter inte betydelse för att varken du eller någon annan vill det. Jag börjar helt ärligt talat misstänka att du inte ens förstått vad det är som vi pratar om. Vad tycker du jag ska googla? Hur evolutionen och skapelsen båda är två olika teorier? Du säger ju bara emot utan att försöka svara på något jag skriver

Jag tycker det är skrämmande att man kan vara vuxen och samtidigt så verklighetsfrånvänd.
Citera
2015-02-17, 22:25
Medlem
Dom är bättre på det här.

Fast då flickor mest kanske, inte kvinnor.
Citera
2015-02-17, 22:33
Medlem
Män är bättre på struktur, ansvar, fysiska moment m.m.

Kvinnor är bättre på...I rest my case...nu så, på att amma sitt barn.
Citera
2015-02-18, 19:00
Medlem
Kvinnor är mindre lata och har svårare för att finna sig i meningslösa tillvaror.
Citera
2015-02-18, 19:44
Medlem
FlamingBacons avatar
Kvinnor är bättre än män på att använda staten för att råna andra.
Citera
2015-02-19, 10:47
Medlem
Mojokiis avatar
Kvinnor har mer kontroll på grundläggande delar i livet medan män oftare tappar det. Det är nämligen vanligare att män blir hemlösa, utvecklar drogberoenden, spelberoende, mm. När det gäller vardagssaker så har ofta kvinnor mer koll, och kvinnor äter generellt bättre än vad män gör. Kvinnor är också generellt mer sympatiska och är därför ofta mer benägna att exempelvis volontärarbeta och byta till vegetarisk/vegansk kost. Kvinnor är vigare.

Utöver generaliseringar så gäller såklart främst individuella skillnader. Vissa är grymma på vissa vis helt enkelt, så det är ganska ointressant att förminska kön med negativa generaliseringar.
Senast redigerad av Mojokii 2015-02-19 kl. 10:50.
Citera
2015-02-19, 11:48
Medlem
Det där med hemlöshet och att tappa alla sociala skyddsnät har jag också funderat på ur ett könsperspektiv. Kan det vara så att kvinnor sällan riktigt behöver hamna där eftersom de är ett mycket mer omhuldat och uppassat kön (inte sällan av sexuella baktankar)?
Citera
2015-02-19, 12:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Jag tänker direkt så här: Varför är det så viktigt för dig att du som man är bättre på allt än mig som kvinna?
För mig spontant är det indirekt ett sätt att säga att du känner dig i underläge.
Citera
2015-02-19, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Kvinnor är mindre lata och har svårare för att finna sig i meningslösa tillvaror.

+1

Kvinnor är även bättre på känslor.
Citera
2015-02-19, 15:40
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Det där med hemlöshet och att tappa alla sociala skyddsnät har jag också funderat på ur ett könsperspektiv. Kan det vara så att kvinnor sällan riktigt behöver hamna där eftersom de är ett mycket mer omhuldat och uppassat kön (inte sällan av sexuella baktankar)?

Nej, jag tror att huvuddelen av det faktiskt ligger i att kvinnor oftare ser till att ta ansvar för att dessa delar blir gjorda. Det är också därför det finns en relevant andel killar i vuxen ålder som fortsätter bo hemma hos föräldrar medan tjejer enligt mig ofta flyttar ut tidigare.

En jag känner är över 30 och har flyttat tbk hem till föräldrarna, han fixar med mycket annat men har släppt den här biten tills vidare. En annan jag känner hade förmodligen varit outbildad och spelberoende efter 30 om inte hans tjej hade lyckats sätta styr på honom. Jag har flera killvänner som kring 25 fortfarande bor hemma medan alla mina tjejvänner är utflyttade (trots att de är överlag yngre). Fler av tjejer har även färdigt yrke eller går större utbildning enligt min erfarenhet. Tjejer är lite mer målmedvetna, medan killar oftare fastnar i en specifik sak men tappar andra saker lättare.

Utöver detta så kan ju en del av det vara att när det väl knipar sig så har tjejer större benägenhet att be om hjälp, medan killar kanske försöker vara stolta och "klara sig själva" mer. Men min tolkning är att killar lite oftare hamnar i det läget där det knipar sig till att börja med, pga exempelvis alkoholism, drogberoende och spelberoende.
Senast redigerad av Mojokii 2015-02-19 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in