2012-10-29, 20:34
Medlem
Plugga. De har en tendens att planera och organisera sina studier väl. Männen kan distraheras fort.
Citera
2012-10-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alan234
Plugga. De har en tendens att planera och organisera sina studier väl. Männen kan distraheras fort.

Intressant. Det där kanske stämmer? Ordning och reda helt enkelt. Inte min sida i alla fall.
Citera
2015-02-16, 21:28
Medlem
Out-of-lines avatar
Ni pratade om vilka som var mest psykiskt starka, ca 85% av självmorden 2003 i Sverige var killar

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmordsstatistik

Läste även i Metro här om dagen att antal utexaminerade högskolestudenter var fler tjejer än killar med ökning nu på senare år
Citera
2015-02-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Det ska du inte.
Däremot ska du bevisa att du inte är en luffare som bara ljuger och hittar på! Du gör bara bort dig själv när du kommer med påståenden som du på intet sätt klarar av att belägga!

Det kan ju vara en teori han har. Teorier får alltid antas vara sanna tills att dom motbevisats. Motbevisas teorin förkastas den.

Big Bang-teorin, evolutionsteorin, skapelseteorin.. Alla dessa är bara teorier utan egentliga bevis men som ändå accepterats då man inte heller kunnat motbevisa dem.

Det räcker att du kommer med ett enda exempel så faller dock hans grundteori. Han får då göra en så kallad ad hoc modifikation och justera sin teori efter ditt motbevis, eller helt erkänna fel och förkasta den helt.
Citera
2015-02-16, 22:05
Medlem
Farbror Fazers avatar
Har startat en liknande tråd för länge sedan. (FB) Är män bättre än kvinnor i allt mätbart?

Man ska inte ta den för seriöst, med mätbar IQ och allt det där. Men frågan i sig kvarstår ju ändå. Hur kommer det sig att den bästa mannen i 99% av allt vi kan mäta är bättre än den bästa kvinnan?

Kul att diskutera men inget man ska göra en för stor grej av då det saknar egentlig betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Det kan ju vara en teori han har. Teorier får alltid antas vara sanna tills att dom motbevisats. Motbevisas teorin förkastas den.

Big Bang-teorin, evolutionsteorin, skapelseteorin.. Alla dessa är bara teorier utan egentliga bevis men som ändå accepterats då man inte heller kunnat motbevisa dem.

Det räcker att du kommer med ett enda exempel så faller dock hans grundteori. Han får då göra en så kallad ad hoc modifikation och justera sin teori efter ditt motbevis, eller helt erkänna fel och förkasta den helt.

Wow, vilket obildat struntprat Skapelsen är verkligen inte någon teori, och inte evolutionen heller i den bemärkelsen som du verkar tro att teori innebär. Läs på lite.
Senast redigerad av Farbror Fazer 2015-02-16 kl. 22:10.
Citera
2015-02-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer

Wow, vilket obildat struntprat Skapelsen är verkligen inte någon teori, och inte evolutionen heller i den bemärkelsen som du verkar tro att teori innebär. Läs på lite.

Wow, lite gammal hederlig, väl beprövad härskarteknik! "Läs på lite", börjar inte det där bli lite gammalt nu? Skulle inte skapelseteorin och evolutionsteorin vara teorier? Jo hej du...

Men upplys mig då, du som påstår dig veta bättre.
Citera
2015-02-17, 11:15
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Wow, lite gammal hederlig, väl beprövad härskarteknik! "Läs på lite", börjar inte det där bli lite gammalt nu? Skulle inte skapelseteorin och evolutionsteorin vara teorier? Jo hej du...

Men upplys mig då, du som påstår dig veta bättre.

Ja du får gärna tycka att jag är lite härskig men jag är faktiskt ärlig. Googla fram vad vetenskapliga teorier faktiskt innebär, och sen kan du komma tillbaka och berätta om du fortfarande anser att skapelseberättelsen är en sådan teori.

Och du tror fortfarande att man inte hittat "den där länken" och att evolutionen lika gärna inte kan ha skett eller? Eftersom du talar om den som om vi kör på den tills vi kommer på något bättre.
Citera
2015-02-17, 11:26
Medlem
Arboristens avatar
Kvinnor äro framgångsrikare lipsillar och gnällspikar.
Citera
2015-02-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Ja du får gärna tycka att jag är lite härskig men jag är faktiskt ärlig. Googla fram vad vetenskapliga teorier faktiskt innebär, och sen kan du komma tillbaka och berätta om du fortfarande anser att skapelseberättelsen är en sådan teori.

Och du tror fortfarande att man inte hittat "den där länken" och att evolutionen lika gärna inte kan ha skett eller? Eftersom du talar om den som om vi kör på den tills vi kommer på något bättre.

Jag behöver inte googla. Jag utgår från de böcker jag för tillfället läser om detta. Om dessa böcker nu har fel får du i såfall ta det med författarna

Just nu läser jag Marketing Theory of Shelby D Hunt och för mig känns det faktiskt tryggare att luta mig mot detta än att googla
Citera
2015-02-17, 11:51
Bannlyst
Ställa till bråk.
Citera
2015-02-17, 11:55
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-line
Ni pratade om vilka som var mest psykiskt starka, ca 85% av självmorden 2003 i Sverige var killar

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmordsstatistik

Läste även i Metro här om dagen att antal utexaminerade högskolestudenter var fler tjejer än killar med ökning nu på senare år

Om jag inte är ute och cyklar är motsvarande siffra 2013 ungefär 70%. Däremot måste man tänka på att självmord inte bara handlar om psykiskt mående, utan faktum att män begår fler självmord kan ha orsaker såsom att män av olika anledningar är mer benägna att gå så långt som till självmord, och där kan det finnas ett stort antal faktorer som spelar roll. Lustigt nog kan ju positiva karakteristika, såsom beslutsamhet, mod och liknande vara faktorer som gör att fler män begår självmord.
Senast redigerad av EnOmogenBanan 2015-02-17 kl. 11:59.
Citera
2015-02-17, 12:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Om jag inte är ute och cyklar är motsvarande siffra 2013 ungefär 70%. Däremot måste man tänka på att självmord inte bara handlar om psykiskt mående, utan faktum att män begår fler självmord kan ha orsaker såsom att män av olika anledningar är mer benägna att gå så långt som till självmord, och där kan det finnas ett stort antal faktorer som spelar roll. Lustigt nog kan ju positiva karakteristika, såsom beslutsamhet, mod och liknande vara faktorer som gör att fler män begår självmord.
Män blir kanske inte curlade på samma sätt heller.

Norah Vincent fick tex lägga in sig på mentalsjukhus efter att ha levt som en man i 18 månader.

it took experiencing life as a man for her to appreciate being a woman. "I really like being a woman. ... I like it more now because I think it's more of a privilege."

http://abcnews.go.com/2020/Entertainment/story?id=1526982&singlePage=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in