2025-05-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Pellefant775 uttrycker inget kvinnohat. Han hatar ju inte ens kvinnor. Men han är, liksom flera av oss, en aningens trötta på feministtypernas manshat. Och han använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket manshat som florerar. Är det korrekt uppfattat Pellefant775?

Nej, Pelle uttrycker inte kvinnohat. Men flera andra skribenter I tråden uttrycker kvinnohat.

Pelle uttryckte sig däremot förlöjligade över lupacs fina lista över uppfinningar som vissa kvinnor gjort. Pelle skrev endast om den där kakan. Inte ett ord om rollator, vinkelslipen osv.

Pelle är bara en helt vanlig antifeminist.

Medans vissa andra skribenter i tråden är rena skära kvinnohatarna.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-25 kl. 00:25.
Citera
2025-05-25, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, Pelle uttrycker inte kvinnohat. Men flera andra skribenter I tråden uttrycker kvinnohat.

Pelle uttryckte sig däremot förlöjligade över lupacs fina lista över uppfinningar som vissa kvinnor gjort. Pelle skrev endast om den där kakan. Inte ett ord om rollator, vinkelslipen osv.

Ok.

Andra skribenter i tråden uttrycker inget kvinnohat. De hatar ju inte ens kvinnor. Men de är, liksom flera av oss, en aningens trötta på feministtypernas manshat. Och de använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket manshat som florerar. Är det korrekt uppfattat andra skribenter?
Citera
2025-05-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Föda barn, sära på benen utomlands, känsloargument, komma ihåg onödigt dravel som används som vapen i argumentationer, titta på Desperate Housewives och vara groggluder.

Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
dom är bättre på att bli hjärntvättade
Sen kommer det antagligen komma en teknik som gör att man inte behöver kvinnor för att få barn i framtiden så då blir de överflödiga där också

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ljuga?

Citat:
Ursprungligen postat av ReneMuhrer
Dem är ju ganaka bra på att eeeehm.. eeh.. hm. Ne förresten de var inget

Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Ok.

Andra skribenter i tråden uttrycker inget kvinnohat. De hatar ju inte ens kvinnor. Men de är, liksom flera av oss, en aningens trötta på feministtypernas manshat. Och de använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket manshat som florerar. Är det korrekt uppfattat andra skribenter?

Ovan ser du ett litet axplock över kvinnohat i tråden. Som varken är ironi eller spegling. Jag kan hitta mer i tråden om du vill.
Citera
2025-05-25, 00:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Om hon skrivit det i ett annat kontext och enbart skrivit negationer om män, så hade det varit ett uttryck för manshat: ja. Men nu skrev hon även saker som hon anser att män är bättre på än kvinnor, positiva saker. Och varvat med inlägg som speglar kvinnohatet i tråden. Varvat med ironiska inlägg. Vilket gör det uppenbart I denna kontext att Jenny9 inte skriver ut manshat.

Skriver du tex. Att kvinnor är bättre än män på: skitsnack, drama, bilkörning, föda barn, amma barn, beskydda bebisar och ha ett djupt sinne att beskydda barn, vara krävande, gnälla, se helheten, språkligt begåvade osv. Så hade jag inte sett det som kvinnohat. Utan snarare som något du anser, eller ironi eller en spegling av hur någon skriver om män.

Men kvinnohatarna i tråden skriver bara negativa saker om kvinnor. Och påstår att kvinnor är bättre än män på dessa negativa saker. Det är uppenbart kvinnohat.

Skriver någon bara negativa saker om män, i en tråd som ska hylla män, så ser jag det som uppenbart manshat.

Vet inte om du stött på argaangelika i någon tråd? Hon uttrycker manhat I var och varannan tråd. Där har du uppenbart manshat. Ironisk är hon inte. Sedan finns det någon mer kvinnlig skribent som uttrycker manshat.

Jenny9 uttrycker inget manshat. Hon hatar ju inte ens män. Men hon är, liksom flera av oss, en aningens trötta på manosfärtypernas kvinnohat. Och hon använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket kvinnohat som florerar. Är det korrekt uppfattat Jenny9?

Ja jag driver med kvinnohatarna på forumet som tar såna här trådar på fullt allvar.
Citera
2025-05-25, 00:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Sedan 1970 har män haft flest framstående uppfinningar globalt sett, mätt i antal patent och andel uppfinnare. Statistik från internationella patentmyndigheter visar att:

Endast cirka 13–15 % av världens listade uppfinnare är kvinnor, medan resten är män.

I Europa var andelen kvinnliga uppfinnare 13,2 % år 2019, trots en ökning från 2 % på 1970-talet.

I USA låg andelen kvinnliga uppfinnare på 12 % år 2016, och även om fler patentteam inkluderar kvinnor, utgör män fortfarande majoriteten av alla patentansökningar.

Även om kvinnors deltagande har ökat stadigt, är gapet fortfarande stort. Endast 4 % av internationella patent är helt och hållet skapade av kvinnor eller kvinnliga team, medan 96 % inkluderar minst en man. Kvinnor är också oftare med i team än ensamuppfinnare, och deras andel är högre inom vissa områden som kemi och bioteknik, men fortfarande i minoritet även där.

Sammanfattningsvis har män haft flest framstående uppfinningar och patent sedan 1970, även om kvinnors bidrag ökar och utvecklingen går mot ökad jämställdhet inom innovation och teknik.
Vad tror du att det beror på? Ta reda på det.
Citera
2025-05-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jag driver med kvinnohatarna på forumet som tar såna här trådar på fullt allvar.

Din ironi är också tydlig. Du har härlig humor. Där finns inget manshat.

Finns däremot två kvinnliga skribenter som är manshatare och där det är tydligt att det är så det förhåller sig.

I denna tråd är det dock en jädra massa kvinnohat som florerar. Där det skrivs att kvinnor är bäst på olika negativa saker. I en tråd där kvinnor snarare borde hyllas.
Citera
2025-05-25, 01:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Din ironi är också tydlig. Du har härlig humor. Där finns inget manshat.

Finns däremot två kvinnliga skribenter som är manshatare och där det är tydligt att det är så det förhåller sig.

I denna tråd är det dock en jädra massa kvinnohat som florerar. Där det skrivs att kvinnor är bäst på olika negativa saker. I en tråd där kvinnor snarare borde hyllas.

Tack!

Jo, fast sen feminismforumet skapades, 2005, så har nästan 100% av trådarna kommit till för att piska upp hat och fientlighet gentemot kvinnor. Det är ett fenomen så spridit sig över stora delar av västvärlden, det här nygamla föraktet för kvinnor. Jag tror det i grund och botten handlar om att män, iallafall i väst, till stor del förlorat den ekonomiska makten över kvinnor. En maktobalans som skapades i samband med industrialiseringen och att mannen alltmer började betraktas som huvudförsörjaren/the breadwinner och också att kvinnor sakta men säkert fick fler och fler rättigheter.

Många män verkar hata tanken på att kvinnor ska klara sig utan dem. Antagligen för att många män vill känna sig behövda. Vilket krockar rejält med att kvinnor behöver kunna försörja sig själva.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-25 kl. 01:21.
Citera
2025-05-25, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Tycker du verkligen att du har försvarat din punkt 1 med exceptionell bravur? Tillåt mig att skratta. Vilken grandios självbild du har.

Du är som ett litet barn som till varje pris vill vinna, kosta vad det vill. Som en liten parvel som blir schack matt, men knuffar undan en eller flera pjäser i efterhand för att göra den segrande motståndaren schack matt och till slut skriker: ”WOOHOO, JAG VANN!!”. Det är precis vad du gör i den här diskussionen.

Projicering och oärlighet.

Jag vill vinna när jag har sanningen på min sida. Du vill vinna till varje pris oavsett vad sanningen säger.

Det är du som är inkonsekvent och förnekar det som ChatGPT säger samt det som Medlingsinstitutet säger.

För att jag inte ska fultolka dig så citerar jag dig + använder ett verktyg som du anser har expertis enligt egen utsago - ChatGPT. Trots detta, när du blir rättad, så tar du inte till dig när du har tänkt fel. Detta är oerhört omoget.

Du själv dock när du ska tolka mig? Du kör med extrema halmgubbar, ignorerar mina förtydliganden (som det med Jacob Guidol) och försöker maximalt felrepresentera mina åsikter så att de blir lättare att attackera.

Jag resonerar extremt ärligt men det gör inte du.

18 punkts listan har du missförstått. Du kan läsa rubriken så ser du att det inte står något om att jag hävdar att alla 18 punkter är fakta. Absolut inte. Mina egna erfarenheter och observationer kan givetvis vara färgade, det är jag fullt medveten om, men det innebär inte att de är felaktiga. Jag gör även ett par andra påståenden i den där listan som jag menar grundar sig på sanning. Du kan inte falsifiera någons erfarenheter. Om jag mår bättre av att äta mer animalisk mat så kan du inte länka till en studie och säga: ''Titta, den här studien visar att de som äter mer vegetabilier lever längre, du har fel!''

Men det är såhär hjärndött du resonerar. Mina upplevelser kan du inte ta ifrån mig hur mycket du än försöker. Så länge jag inte använder dem för att hävda att jag vet sanningen, så finns det inga problem.

Ja, vad ska man säga, punkt 1 i 18 punkts listan pratade vi lite om. Som vanligt så fultolkade du mig och började skicka mig en massa listor med kvinnliga uppfinnare. Vad var ens din poäng? Klart jag är medveten om att det finns kvinnliga uppfinnare.

Jag presenterade sedan en lista på 16 uppfinningar av män och jag bad ChatGPT (det verktyg som du anser har expertis) jämföra dessa uppfinningar med de kvinnliga uppfinningar som du hade angett i den första länken (den till vänster). Och ChatGPT valde vad jag kunde se helt uteslutande de manliga uppfinningarna som de mest framstående när jag bad ChatGPT rabbla upp de 16 mest framstående uppfiningarna. Detta trots att jag enbart listade 16 manliga uppfinningar, du hade betydligt fler än så på en av dina listor. Trots detta överläge för din del, så tog ChatGPT min sida. Men fortfarande så har du fått för dig att punkt 1 inte har lyckats försvaras med bravur? Är du mentalt efterbliven? Ditt egna expertis-verktyg - ChatGPT, höll med mig. Men du ger dig aldrig utan oärlighet är din livsluft på det här forumet.

Sedan är det helt obegripligt att en vuxen person som har så starka åsikter inte kan skilja på association och kausalitet. Du får väl spela upp ett band för dig själv som upprepar skillnaden mellan association och kausalitet 1000 gånger tills du fattar skillnaden för bevisligen så förstår du dig inte på skillnaden. Du tycker jag upprepar mig mycket kring detta. Vet du varför jag gör det? För detta är sådant DU SKA KUNNA. Detta är introduktionsmaterial i nybörjarkurserna när man läser statistik.

Så när du inte förmår att skilja på dessa två koncept så är det samma sak som att inte klara av statistikens nybörjarkurser. För du kan väl inte påstå att du har bemästrat statistikens grundkoncept när du gång på gång förväxlar dessa koncept?

OK, så vi har nu fastslagit din nivå - din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå. Detta är givetvis oerhört problematiskt av uppenbara skäl.

Du brister i logisk konsekvens hela tiden, du fokusförflyttar, bygger halmgubbar av det andra säger, ignorerar sanningen, struntar i korrekt statistiskt resonerande. Vad är du ute efter? Det kan man fråga sig.

Du är t o m så oärlig så inte ens när jag har tagit mig tid att mejla Medlingsinstitutet så kan du acceptera att du tänkte fel när de väl svarade. Inte heller är citat + ChatGPT:s tolkning tillräckligt för att du ska kunna medge att du har fel. Men det är jag som vill vinna till varje pris, eller hur? Projicering.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-25 kl. 03:07.
Citera
2025-05-25, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
1 timme? Du skrev att det var uppenbart att Jenny inte ansåg att män var bäst på allt. Sen minuten efter så trodde du ändå att hon menade allvar med sin lista.

Feministisk lögn och projicering. Du ignorerar den tydliga distinktionen.

Förklaring har redan getts i följande inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du får öva på att läsa. Jag har inget logiskt problem eftersom jag anser att hon var allvarlig med det som var svartmarkerat i bold men däremot anser jag att hennes extrema exempel på negativa saker som män var bättre på (våldta, mörda etc.) och den avskyvärda tonen hon använde för detta är ett uttryck för manshat. Jag har därmed nu inget logiskt problem.

Without lies, feminism dies.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-25 kl. 03:06.
Citera
2025-05-25, 03:12
Medlem
Citat:
Ovan ser du ett litet axplock över kvinnohat i tråden. Som varken är ironi eller spegling. Jag kan hitta mer i tråden om du vill.

Och när var de där användarna aktiva senast? För 10 år sen?

Och hur vet du att det inte är ironi eller spegling?
Citera
2025-05-25, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Mitt ironiska svar till Pellefjant:

Det tolkar han som allvarligt menat, precis som han gör vad gäller Jenny9s lista på allt som män är bäst på utom bilkörning. Alla förstår att det är ironi, utom antifeministerna inklusive Pellefjant.

Pellefjants påståenden:

Män är bättre på problemlösning än kvinnor”,
”Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.”
”Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).”
”Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på.”
”Män kan hantera vapen bättre än kvinnor.”
”Män har mer naturlig makt än kvinnor.”
”Män och kvinnor är inte jämlika.

Han säger att han inte hatar kvinnor. Men då är hans ovanstående påståenden endast uttryck för ironi och således inte behöver tas på allvar.

Edit: glömde lägga till ”Män är bättre ledare än kvinnor.”

Exakt vad i dessa påståenden menar du är kvinnohat?
Citera
2025-05-25, 03:26
Medlem
Citat:

Läste dina exempel en gång till. Jag tycker nog att de alla framstår som ganska ironiska. Något "hat" är det i alla fall verkligen inte frågan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in