Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Tycker du verkligen att du har försvarat din punkt 1 med
exceptionell bravur? Tillåt mig att skratta. Vilken grandios självbild du har.
Du är som ett litet barn som till varje pris vill vinna, kosta vad det vill. Som en liten parvel som blir schack matt, men knuffar undan en eller flera pjäser i efterhand för att göra den segrande motståndaren schack matt och till slut skriker: ”WOOHOO, JAG VANN!!”. Det är precis vad du gör i den här diskussionen.
Projicering och oärlighet.
Jag vill vinna när jag har sanningen på min sida. Du vill vinna till varje pris oavsett vad sanningen säger.
Det är du som är inkonsekvent och förnekar det som ChatGPT säger samt det som Medlingsinstitutet säger.
För att jag inte ska fultolka dig så citerar jag dig + använder ett verktyg som du anser har expertis enligt egen utsago - ChatGPT. Trots detta, när du blir rättad, så tar du inte till dig när du har tänkt fel. Detta är oerhört omoget.
Du själv dock när du ska tolka mig? Du kör med extrema halmgubbar, ignorerar mina förtydliganden (som det med Jacob Guidol) och försöker maximalt felrepresentera mina åsikter så att de blir lättare att attackera.
Jag resonerar extremt ärligt men det gör inte du.
18 punkts listan har du missförstått. Du kan läsa rubriken så ser du att det inte står något om att jag hävdar att alla 18 punkter är fakta. Absolut inte. Mina egna erfarenheter och observationer kan givetvis vara färgade, det är jag fullt medveten om, men det innebär inte att de är felaktiga. Jag gör även ett par andra påståenden i den där listan som jag menar grundar sig på sanning. Du kan inte falsifiera någons erfarenheter. Om jag mår bättre av att äta mer animalisk mat så kan du inte länka till en studie och säga: ''Titta, den här studien visar att de som äter mer vegetabilier lever längre, du har fel!''
Men det är såhär hjärndött du resonerar. Mina upplevelser kan du inte ta ifrån mig hur mycket du än försöker. Så länge jag inte använder dem för att hävda att jag vet sanningen, så finns det inga problem.
Ja, vad ska man säga, punkt 1 i 18 punkts listan pratade vi lite om. Som vanligt så fultolkade du mig och började skicka mig en massa listor med kvinnliga uppfinnare. Vad var ens din poäng? Klart jag är medveten om att det finns kvinnliga uppfinnare.
Jag presenterade sedan en lista på 16 uppfinningar av män och jag bad ChatGPT (det verktyg som du anser har expertis) jämföra dessa uppfinningar med de kvinnliga uppfinningar som du hade angett i den första länken (den till vänster). Och ChatGPT valde vad jag kunde se helt uteslutande de manliga uppfinningarna som de mest framstående när jag bad ChatGPT rabbla upp de 16 mest framstående uppfiningarna. Detta trots att jag enbart listade 16 manliga uppfinningar, du hade betydligt fler än så på en av dina listor. Trots detta överläge för din del, så tog ChatGPT min sida. Men fortfarande så har du fått för dig att punkt 1 inte har lyckats försvaras med bravur? Är du mentalt efterbliven? Ditt egna expertis-verktyg - ChatGPT, höll med mig. Men du ger dig aldrig utan oärlighet är din livsluft på det här forumet.
Sedan är det helt obegripligt att en vuxen person som har så starka åsikter inte kan skilja på association och kausalitet. Du får väl spela upp ett band för dig själv som upprepar skillnaden mellan association och kausalitet 1000 gånger tills du fattar skillnaden för bevisligen så förstår du dig inte på skillnaden. Du tycker jag upprepar mig mycket kring detta. Vet du varför jag gör det? För detta är sådant DU SKA KUNNA. Detta är introduktionsmaterial i nybörjarkurserna när man läser statistik.
Så när du inte förmår att skilja på dessa två koncept så är det samma sak som att inte klara av statistikens nybörjarkurser. För du kan väl inte påstå att du har bemästrat statistikens grundkoncept när du gång på gång förväxlar dessa koncept?
OK, så vi har nu fastslagit din nivå - din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå. Detta är givetvis oerhört problematiskt av uppenbara skäl.
Du brister i logisk konsekvens hela tiden, du fokusförflyttar, bygger halmgubbar av det andra säger, ignorerar sanningen, struntar i korrekt statistiskt resonerande. Vad är du ute efter? Det kan man fråga sig.
Du är t o m så oärlig så inte ens när jag har tagit mig tid att mejla Medlingsinstitutet så kan du acceptera att du tänkte fel när de väl svarade. Inte heller är citat + ChatGPT:s tolkning tillräckligt för att du ska kunna medge att du har fel. Men det är jag som vill vinna till varje pris, eller hur? Projicering.