Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Så det kan vara så att det Jenny skrev var ett uttryck för manshat enligt dig, korrekt? Eftersom manshat kan förekomma överallt.
Nej, det hon skrev var obefogat. Hon började även prata om pedofili och antydde i princip att jag var pedofil (om jag inte minns fel) ifrån ingenstans. Har kallat oss för incels etc. Detta trots att vi som har varit aktiva i tråden i närtid inte har gett uttryck för kvinnohat.
Jag har inget ansvar för vad gamla användare har skrivit i tråden.
Man ser tydliga tendenser på manshatande också vettu. Är du kvinna eller man? Om du är kvinna, så är det väldigt bekvämt för dig att bara vilja se det könshat som går i ena riktningen så att säga.
Jag ser inte hur tråden är skapad för att lyfta kvinnor. Verkar i grunden att handla om att motbevisa trådskaparens ståndpunkt.
Om hon skrivit det i ett annat kontext och enbart skrivit
negationer om män, så hade det varit ett uttryck för manshat: ja. Men nu skrev hon även saker som hon anser att män är
bättre på än kvinnor, positiva saker. Och varvat med inlägg som speglar kvinnohatet i tråden. Varvat med ironiska inlägg. Vilket gör det
uppenbart I denna kontext att Jenny9
inte skriver ut manshat.
Skriver du tex. Att kvinnor är bättre än män på: skitsnack, drama, bilkörning, föda barn, amma barn, beskydda bebisar och ha ett djupt sinne att beskydda barn, vara krävande, gnälla, se helheten, språkligt begåvade osv. Så hade jag
inte sett det som kvinnohat. Utan snarare som något du anser, eller ironi eller en spegling av hur någon skriver om män.
Men kvinnohatarna i tråden skriver
bara negativa saker om kvinnor. Och påstår att kvinnor är bättre än män på dessa negativa saker. Det är uppenbart kvinnohat.
Skriver någon
bara negativa saker om män, i en tråd som ska hylla män, så ser jag det som uppenbart manshat.
Vet inte om du stött på argaangelika i någon tråd? Hon uttrycker manhat I var och varannan tråd. Där har du uppenbart manshat. Ironisk är hon inte. Sedan finns det någon mer kvinnlig skribent som uttrycker manshat.
Jenny9 uttrycker inget manshat. Hon hatar ju inte ens män. Men hon är, liksom flera av oss, en aningens trötta på manosfärtypernas kvinnohat. Och hon använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket kvinnohat som florerar.
Är det korrekt uppfattat Jenny9?