2025-05-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om män är bäst på allt inklusive att mörda alltså.
Kvinnor brukar vara bäst på att alltid vilja ha sista ordet, precis som barn.
Citera
2025-05-24, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Kvinnor brukar vara bäst på att alltid vilja ha sista ordet, precis som barn.
Jaha.
Citera
2025-05-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Härligt att vi håller listan levandes, precis som det ska vara. Känns bra att alla vill vara delaktiga i att ta innehållet här på forumet till nya höjder. Har lagt till "gaslighting" och "ironi" på listan, läs noga så att ni inte missar det:

Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, gaslighta, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar, män är bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning och ironi. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män och förstår ironi bättre än män.

Nja. Misshandla, mörda och våldta är kvinnor lika bra på. Fråga Ipsi.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Bedra, manipulera, luras, gaslighta, vara psykopater/narcissister, förminska, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara lata, vara offer, exploatera och utnyttja människor i låglöneländer vill jag ha källa på.
Citera
2025-05-24, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Allt var nog lite att ta i, laga mat och städa vet jag däremot att dom är bättre på.
Köra bil, fatta rationella beslut och liknande är dom inte bättre på.

Kvinnor är bättre ledare än män.
Citera
2025-05-24, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Nja. Misshandla, mörda och våldta är kvinnor lika bra på. Fråga Ipsi.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Bedra, manipulera, luras, gaslighta, vara psykopater/narcissister, förminska, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara lata, vara offer, exploatera och utnyttja människor i låglöneländer vill jag ha källa på.
Jag tar gärna en källa på att män är bättre på att mörda, misshandla och våldta.
Citera
2025-05-24, 23:48
Medlem
Citat:
Jag tar gärna en källa på att män är bättre på att mörda, misshandla och våldta.

Du får väl fråga Jenny9 då. Det är ju hon som påstår det.
Citera
2025-05-24, 23:53
Avslutad
Citat:
Du får väl fråga Jenny9 då. Det är ju hon som påstår det.
Jenny är ironisk.
Citera
2025-05-25, 00:00
Medlem
Citat:
Jenny är ironisk.

Varför ska du ha en källa då?
Citera
2025-05-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Så det kan vara så att det Jenny skrev var ett uttryck för manshat enligt dig, korrekt? Eftersom manshat kan förekomma överallt.

Nej, det hon skrev var obefogat. Hon började även prata om pedofili och antydde i princip att jag var pedofil (om jag inte minns fel) ifrån ingenstans. Har kallat oss för incels etc. Detta trots att vi som har varit aktiva i tråden i närtid inte har gett uttryck för kvinnohat.

Jag har inget ansvar för vad gamla användare har skrivit i tråden.

Man ser tydliga tendenser på manshatande också vettu. Är du kvinna eller man? Om du är kvinna, så är det väldigt bekvämt för dig att bara vilja se det könshat som går i ena riktningen så att säga.

Jag ser inte hur tråden är skapad för att lyfta kvinnor. Verkar i grunden att handla om att motbevisa trådskaparens ståndpunkt.

Om hon skrivit det i ett annat kontext och enbart skrivit negationer om män, så hade det varit ett uttryck för manshat: ja. Men nu skrev hon även saker som hon anser att män är bättre på än kvinnor, positiva saker. Och varvat med inlägg som speglar kvinnohatet i tråden. Varvat med ironiska inlägg. Vilket gör det uppenbart I denna kontext att Jenny9 inte skriver ut manshat.

Skriver du tex. Att kvinnor är bättre än män på: skitsnack, drama, bilkörning, föda barn, amma barn, beskydda bebisar och ha ett djupt sinne att beskydda barn, vara krävande, gnälla, se helheten, språkligt begåvade osv. Så hade jag inte sett det som kvinnohat. Utan snarare som något du anser, eller ironi eller en spegling av hur någon skriver om män.

Men kvinnohatarna i tråden skriver bara negativa saker om kvinnor. Och påstår att kvinnor är bättre än män på dessa negativa saker. Det är uppenbart kvinnohat.

Skriver någon bara negativa saker om män, i en tråd som ska hylla män, så ser jag det som uppenbart manshat.

Vet inte om du stött på argaangelika i någon tråd? Hon uttrycker manhat I var och varannan tråd. Där har du uppenbart manshat. Ironisk är hon inte. Sedan finns det någon mer kvinnlig skribent som uttrycker manshat.

Jenny9 uttrycker inget manshat. Hon hatar ju inte ens män. Men hon är, liksom flera av oss, en aningens trötta på manosfärtypernas kvinnohat. Och hon använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket kvinnohat som florerar. Är det korrekt uppfattat Jenny9?
Citera
2025-05-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jenny9 uttrycker inget manshat. Hon hatar ju inte ens män. Men hon är, liksom flera av oss, en aningens trötta på manosfärtypernas kvinnohat. Och hon använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket kvinnohat som florerar. Är det korrekt uppfattat Jenny9?

Pellefant775 uttrycker inget kvinnohat. Han hatar ju inte ens kvinnor. Men han är, liksom flera av oss, en aningens trötta på feministtypernas manshat. Och han använder ironi och spegling för att vissa skribenter ska förstå vilket manshat som florerar. Är det korrekt uppfattat Pellefant775?
Citera
2025-05-25, 00:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Precis, det är ganska uppenbart att hon inte tycker män är bäst på allt. Se där, du KAN ju förstå ironi om du bara vill!
Mitt ironiska svar till Pellefjant:

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så rart av dig att plocka fram mina flera år gamla listor på uppfinningar. Jag känner mig smickrad över att du lagt ner så mycket tid på att botanisera bland mina drygt 4000 inlägg.
Det tolkar han som allvarligt menat, precis som han gör vad gäller Jenny9s lista på allt som män är bäst på utom bilkörning. Alla förstår att det är ironi, utom antifeministerna inklusive Pellefjant.

Pellefjants påståenden:

Män är bättre på problemlösning än kvinnor”,
”Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.”
”Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).”
”Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på.”
”Män kan hantera vapen bättre än kvinnor.”
”Män har mer naturlig makt än kvinnor.”
”Män och kvinnor är inte jämlika.

Han säger att han inte hatar kvinnor. Men då är hans ovanstående påståenden endast uttryck för ironi och således inte behöver tas på allvar.

Edit: glömde lägga till ”Män är bättre ledare än kvinnor.”
Senast redigerad av lupac 2025-05-25 kl. 00:23.
Citera
2025-05-25, 00:19
Avslutad
Citat:
Varför ska du ha en källa då?
Jag fattade som att du hävdade att män var bättre på att mörda, misshandla och våldta men det gjorde du alltså inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in