2025-05-24, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du påstod att jag kan förstå mig på ironi om jag vill. Det var ditt påstående. Varför ändrade du dig för just nu i anslutning till när du blev intellektuellt omringad. Coincidence? I don't think so. Du ändrade dig alltså på ca 1 timme haha.

Så min förmåga att förstå ironi, den försvann inom loppet av ca 1 timme. Hur kan jag ha tappat denna kapacitet helt plötsligt? Vad har du för förklaring?

Du är en pajas.
1 timme? Du skrev att det var uppenbart att Jenny inte ansåg att män var bäst på allt. Sen minuten efter så trodde du ändå att hon menade allvar med sin lista.
Citera
2025-05-24, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Så när Jenny9 påstår att män är bättre på att mörda, misshandla och våldta, så är hon ironisk?
Japp. Och att de är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar, män är bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

100% ironi.
Citera
2025-05-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Manshat kan förekomma överallt. Men det Jenny9 skrev i den här tråden full av kvinnohat, var mer en spegling för att visa på det kvinnohat som florerar i denna tråd, genom att vända på perspektivet.

Så det kan vara så att det Jenny skrev var ett uttryck för manshat enligt dig, korrekt? Eftersom manshat kan förekomma överallt.

Nej, det hon skrev var obefogat. Hon började även prata om pedofili och antydde i princip att jag var pedofil (om jag inte minns fel) ifrån ingenstans. Har kallat oss för incels etc. Detta trots att vi som har varit aktiva i tråden i närtid inte har gett uttryck för kvinnohat.

Jag har inget ansvar för vad gamla användare har skrivit i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och det kvinnhat som finns i den här tråden är så tydligt och uppenbart kvinnohat, just på grund av trådens kontext, som syftar till att beskriva vad kvinnor är bättre på än män.

Man ser tydliga tendenser på manshatande också vettu. Är du kvinna eller man? Om du är kvinna, så är det väldigt bekvämt för dig att bara vilja se det könshat som går i ena riktningen så att säga.

Jag ser inte hur tråden är skapad för att lyfta kvinnor. Verkar i grunden att handla om att motbevisa trådskaparens ståndpunkt.
Citera
2025-05-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp. Och att de är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar, män är bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

100% ironi.

Så om vi menar på att det är ett uttryck för manshat. Varför är din tolkning mer korrekt än våran?

Måste vara bekvämt att negligera det ena könet.
Citera
2025-05-24, 22:07
Medlem
Citat:

100% ironi.

Ok, så hon tycker alltså i själva verket inte att män är bättre än kvinnor på att mörda, misshandla och våldta?

För ironi innebär väl att man inte menar det man säger? Eller kanske t om att man menar raka motsatsen till det man säger?
Citera
2025-05-24, 22:10
Medlem
Citat:

100% ironi.

När en av forumets värsta manshatare skriver det där så är det rimligt att utgå från att hon menar det .
Citera
2025-05-24, 22:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
4) Punkt 1 i 18 punkts listan försvarad med exceptionell bravur...

...Varför tog du upp en lista på historiska uppfinnare för då ?
Här är beviset:
Tycker du verkligen att du har försvarat din punkt 1 med exceptionell bravur? Tillåt mig att skratta. Vilken grandios självbild du har.

Du är som ett litet barn som till varje pris vill vinna, kosta vad det vill. Som en liten parvel som blir schack matt, men knuffar undan en eller flera pjäser i efterhand för att göra den segrande motståndaren schack matt och till slut skriker: ”WOOHOO, JAG VANN!!”. Det är precis vad du gör i den här diskussionen.

Så omoget!

Läs igenom uppfinningslistorna mer nogsamt, klicka på länkarna och du ska finna åtskilliga samtida kvinnor (1960-70 talet till och med åren efter sekelskiftet) bakom bland annat följande uppfinningar: flexibelt hundkoppel, hjärt- och lungräddningsdockan inom räddningsutbildningen, laseranordning för gråstarroperationer, processen att isolera den mänskliga stamcellen och så vidare.
Citera
2025-05-24, 22:23
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Mytomanfeministen borde vara ditt smeknamn.

Sluta tramsa. Nu ändrar du dig igen. Du antydde kausalitet dvs. att kön är en orsak till löneskillnad.

Du verkar lägga mycket tid på att gaslighta.

Se alla citat nedanför.

Tydligheten går inte att misstolka:
Jag kan inte hjälpa att du har uppenbara problem med din läsförståelse.

Vem är det som gaslightar och trakasserar sina motdebattörer i inlägg efter inlägg?
Citera
2025-05-24, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Ok, så hon tycker alltså i själva verket inte att män är bättre än kvinnor på att mörda, misshandla och våldta?

För ironi innebär väl att man inte menar det man säger? Eller kanske t om att man menar raka motsatsen till det man säger?
Nä, Jenny torde vara lika väl medveten som alla vi andra om att kvinnor kan vara lika bra på att mörda, misshandla och våldta som män. Kolla Johanna Möller, Christine Schurrer och Åsa Waldau liksom, för att snabbt ta några ur minnet. Däremot gör de det nog inte lika ofta som män.

Eller en lista här: https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/brott-mysterier/20240918/kvinnliga-seriemordare/
Citera
2025-05-24, 22:28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Att ljuga dig hela vägen till mål är inget jag eller andra män kommer att tolerera

Som jag? En sanningssökare....
Då kan du säkert berätta för mig var du hittar sanningen. Jag spricker av pur nyfikenhet.
Citera
2025-05-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Tycker du verkligen att du har försvarat din punkt 1 med exceptionell bravur? Tillåt mig att skratta. Vilken grandios självbild du har.

Du är som ett litet barn som till varje pris vill vinna, kosta vad det vill. Som en liten parvel som blir schack matt, men knuffar undan en eller flera pjäser i efterhand för att göra den segrande motståndaren schack matt och till slut skriker: ”WOOHOO, JAG VANN!!”. Det är precis vad du gör i den här diskussionen.

Så omoget!

Läs igenom uppfinningslistorna mer nogsamt, klicka på länkarna och du ska finna åtskilliga samtida kvinnor (1960-70 talet till och med åren efter sekelskiftet) bakom bland annat följande uppfinningar: flexibelt hundkoppel, hjärt- och lungräddningsdockan inom räddningsutbildningen, laseranordning för gråstarroperationer, processen att isolera den mänskliga stamcellen och så vidare.

Ungefär som ni kvinnliga skribenter med Merapi i täten på som till varje pris skall tysta alla män som inte är damrövslickare som t ex TomatKungen. En tråd skulle lätt kunna bli 5000 inlägg utan att någon sida skulle ge sig. Varför skall vi män låta er kvinnor köra ner er förbannade feministpropaganda i halsen på oss utan motstånd?
Citera
2025-05-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Så omoget!

En kvinnlig efterkonstruktion. Han äger er totalt. Ungefär som när en handfull kvinnliga poliser försöker arrestera en ensam man på ett Youtubeklipp jag såg för en tid sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in