2025-03-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det finns skillnader fysiskt ,fast vad gäller tänkande finns det inga bevisade skillnader ,det är mer bara tyckande vem som tänker bäst.

Tveksamt om män har någon bättre spatial förmåga ,troligtvis är bara att de inbillar sig att de har det.

Man skulle kunna träna kvinnor i det och de har samma förmåga som män.

Kvinnor är heller inte bättre på studera ,samma förmåga men de förväntas vara flitigare.

Troligtvis mognar inte flickor tidigare heller som experter bruka säga ,det är mer att de blir tilltalade på ett annat sätt och det är högre förväntningar på flickor.

Flickor slipper att två killar håller pluggästen i varsitt ben och doppar huvudet i en fullskiten toalett.
Citera
2025-03-31, 00:07
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Försök in te förstå konsekvenserna det går över ditt huvud.

Det förklarar kanske varför vi inte skall kvotera ut nobelpris, eller vad tror du? Eller v arför så många framgångsrika entreprenörer och innovatörer är män.

Den kurvan förklarar mycket.

I detta fallet konstaterar jag att nacissister/psykopater och liknande är män till 90%. Det är inte jämnt fördelat. Vad som är psykopatens motsats vet jag inte riktigt, men låt mig gissa att även av den gruppen är fler män än kvinnor. Konstnärstypen kanske? Jag vet inte.

(Ja, den heter bell-courve på engelska men för den som läst en liten smula matematik så heter det normalfördelning. Man kan göra ett enkelt experiment som förklarar den. Ja, jag vet, ni i sociologvänstern avskyr den. Jag tror det är för att ni inte förstår den.)
Du menar den uppochnedvända klockkurvan. Isåfall förklarar den varför bittra incels i manosfären dyrkar den så mycket. Deras IQ ligger ju i den vänstra halvan av normalfördelningen, med IQ < 90, men de inbillar sig ändå att de har IQ på Mensa-nivå. Och när de ser att 96 % av alla kvinnor endast är mediokra medelmåttor blir de alldeles till sig i trasorna av ren lycka.

Varför frågar du mig om varför det är så många entreprenörer och innovatörer som är män? Googla själv eller fråga ChatGPT. Jag har också svaren i några av mina gamla inlägg. Du får själv leta reda på dem. Kvinnor är grundare av bl a Bumble, Starling Bank, Spanx, Proactiv, Glossier, Minted, Nuritas och Adafruit. År 1910 grundades världskända Chanel, som du säkert känner till.

Ca 70-80 % av de diagnostiserade psykopaterna är män. 50–75 % av de diagnostiserade narcissisterna är män. Inte 90 % som du påstår.

Motsatsen till psykopati och narcissism kan beskrivas som altruism, hög empati, medkänsla, självuppoffring, låg självhävdelse och starkt samvete. Faktiskt vanligare hos kvinnor. Exempel: moder Teresa, Florence Nightingale och Marie Curie.

Lägg till den stora massan av okända kvinnor som gör enorma självuppoffringar genom att ge upp hela sin yrkeskarriär för att deras narcissistiska män ska kunna fokusera på att innovera, uppfinna, forska, upptäcka, härska, annektera länder eller rasera civilisationer. Utan att bli distraherade av vare sig utmattad fru eller skrikande småbarn.

Det finns faktiskt flera kvinnliga forskare som borde ha fått Nobelpriset men som blev förbigångna. Här är några av de mest kända fallen: Lise Meitner (fysik, 1944), Rosalind Franklin (fysiologi eller medicin, 1962, om hon hade levat), Chien-Shiung Wu (fysik, 1957), Jocelyn Bell Burnell (fysik, 1974), Esther Lederberg (medicin, 1958) och Emmy Noether (fysik/matematik, aldrig nominerad).

Nuförtiden är det ganska jämn könsfördelning bland nobelpristagarna i litteratur.

Angående könsskillnader i IQ-spridningen råder jag dig att läsa följande inlägg: #12247 (längst ner) och #12309. Så kanske du lär dig ett och annat faktum.
Citera
2025-03-31, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du menar den uppochnedvända klockkurvan. Isåfall förklarar den varför bittra incels i manosfären dyrkar den så mycket. Deras IQ ligger ju i den vänstra halvan av normalfördelningen, med IQ < 90, men de inbillar sig ändå att de har IQ på Mensa-nivå. Och när de ser att 96 % av alla kvinnor endast är mediokra medelmåttor blir de alldeles till sig i trasorna av ren lycka.

Varför frågar du mig om varför det är så många entreprenörer och innovatörer som är män? Googla själv eller fråga ChatGPT. Jag har också svaren i några av mina gamla inlägg. Du får själv leta reda på dem. Kvinnor är grundare av bl a Bumble, Starling Bank, Spanx, Proactiv, Glossier, Minted, Nuritas och Adafruit. År 1910 grundades världskända Chanel, som du säkert känner till.

Ca 70-80 % av de diagnostiserade psykopaterna är män. 50–75 % av de diagnostiserade narcissisterna är män. Inte 90 % som du påstår.

Motsatsen till psykopati och narcissism kan beskrivas som altruism, hög empati, medkänsla, självuppoffring, låg självhävdelse och starkt samvete. Faktiskt vanligare hos kvinnor. Exempel: moder Teresa, Florence Nightingale och Marie Curie.

Lägg till den stora massan av okända kvinnor som gör enorma självuppoffringar genom att ge upp hela sin yrkeskarriär för att deras narcissistiska män ska kunna fokusera på att innovera, uppfinna, forska, upptäcka, härska, annektera länder eller rasera civilisationer. Utan att bli distraherade av vare sig utmattad fru eller skrikande småbarn.

Det finns faktiskt flera kvinnliga forskare som borde ha fått Nobelpriset men som blev förbigångna. Här är några av de mest kända fallen: Lise Meitner (fysik, 1944), Rosalind Franklin (fysiologi eller medicin, 1962, om hon hade levat), Chien-Shiung Wu (fysik, 1957), Jocelyn Bell Burnell (fysik, 1974), Esther Lederberg (medicin, 1958) och Emmy Noether (fysik/matematik, aldrig nominerad).

Nuförtiden är det ganska jämn könsfördelning bland nobelpristagarna i litteratur.

Angående könsskillnader i IQ-spridningen råder jag dig att läsa följande inlägg: #12247 (längst ner) och #12309. Så kanske du lär dig ett och annat faktum.

Du är ju inte så smart. En idiot man inte kan föra ett resonemang med.
Citera
2025-03-31, 01:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Du är ju inte så smart. En idiot man inte kan föra ett resonemang med.

Enda idioten här är du som inte förstår vad du själv skriver om.
Citera
2025-03-31, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Enda idioten här är du som inte förstår vad du själv skriver om.

Hoppla.... dags att släppa vinflaskan kanske?
Citera
2025-03-31, 08:51
Medlem
Citat:
De män som blint lyder order utan att ifrågasätta dem, rättar in sig i ledet, inte vågar hävda avvikande åsikter, är obrottsligt lojala mot överheten samt hyllar traditionella könsroller och social konservatism är helvetes mycket mer konforma än feminister och progressiva (av bägge könen). Exempel: de tre M:en dvs Maga-sekten, Manosfären och det Militära. Manlig konformism!

Vem påstod att det inte finns konformism även bland män? Det är inte det frågan gäller. Det är gruppegenskaperna jag pratar om, och där är kvinnor långt mer konforma än män som grupp, vilket antagligen har med evolutionen att göra. Jag har dock lärt mig att kvinnor och/eller vänstermänniskor, som annars berömmer sig av att se strukturer och mönster, är strategiskt blinda när det handlar om sådant som går emot deras egna uppfattningar.

Det går jättebra att prata om "män" som grupp och tillskriva dem all möjlig skit, medan man aldrig får prata om "kvinnor" som grupp utan att ta hänsyn till varje enskilt undantag, som på något sätt bryter och ogiltigförklarar mönstret och gruppegenskaperna. Om 1 % av yrkesgruppen rörmokare utgörs av kvinnor, då är "FAKTISKT INTE ALLA rörmokare män, så det så!" Om blattar begår våldsbrott i dramatiskt högre utsträckning än vita, då ska personer som du sticka upp sina korkade skallar och prata om "alla vita våldsbrottslingar". Det är tröttsamt, men lätt att genomskåda.

Citat:
Dessa stackars, hjärntvättade män är inte förmögna till vare sig självständigt eller kritiskt tänkande. Som du och alla andra misogyna fjantar som desperat längtar tillbaka till den tid då män var överordnade kvinnor, kontrollerade dem, begränsade deras liv och bestämde över deras sexualitet.

Det heter "varken förmögna till", inte "inte förmögna till vare sig". Det finns inget "desperat" över att vilja tillbaka till den ordning som naturen bestämt åt könen och till traditionella könsroller. Det är sunt och förnuftigt och positivt för både kvinnor och män. Kvinnor är urusla på att lajva män. Vad gäller den påstådda misogynin så är du uppenbarligen långt mycket mer manshatare än jag är kvinnohatare.

Citat:
Det fanns faktiskt ingen könshierarki under jägar-samlarperioden, utan den uppstod först när människan blev mer bofast och ackumulerade mer resurser. För cirka 10000 år sedan, så det är bara 5 % av människans historia som kvinnor tvingades underordna sig och kontrolleras av män. Vi måste tillbaka till jägar-samlarperioden under vilken det inte var tillåtet att vara kaxig och försöka bossa över sina medmänniskor.

Det har funnits en könshierarki lika länge som mannen har varit fysiskt starkare än kvinnan, dvs. alltid, så jag ger inte mycket för dina hemvävda teorier. Mannens fysiska övertag och de traditionella könsrollerna är det som traditionellt skyddat kvinnor och barn från fysiska hot, medan de uppluckrade könsrollerna i vår tid har gjort kvinnors och barns liv långt mycket svårare än vad som hade behövt vara fallet. Feminismen är kvinnors enskilt största hot.
Citera
2025-03-31, 09:08
Medlem
Citat:
Jo det finns skillnader fysiskt ,fast vad gäller tänkande finns det inga bevisade skillnader ,det är mer bara tyckande vem som tänker bäst.

Tveksamt om män har någon bättre spatial förmåga ,troligtvis är bara att de inbillar sig att de har det.

Man skulle kunna träna kvinnor i det och de har samma förmåga som män.

Kvinnor är heller inte bättre på studera ,samma förmåga men de förväntas vara flitigare.

Troligtvis mognar inte flickor tidigare heller som experter bruka säga ,det är mer att de blir tilltalade på ett annat sätt och det är högre förväntningar på flickor.
Det finns stora skillnader vad gäller tänkandet. Väl belagt i forskningen.
Citera
2025-03-31, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Det viktiga att förstå är att män mycket bara bestämt sig för eller haft åsikten deras tänkande är bättre.

Det är inte så svårt att se eftersom olika kulturer har kommit fram med olika ideer om kvinnor och vad de kan.

Vad som är viktigt:

Förmåga att känna kärlek: Egentligen ingen större skillnad ,både män och kvinnor kan gilla något mycket eller lite. Beror på vad man lär sig och tycker är viktigt.

Komma på lösningar på problem: Heller ingen skillnad ,beror istället mer på vilka data man har och vilka känslor man har. Kvinnor har inte behövt lösa problem med maskiner ,eftersom det inte varit deras uppgift.

Tänka logiskt: Heller ingen skillnad ,män kanske tänker de tänker mer logiskt , och kvinnor att de är mer logiska. Frågan vad är vi logiska mot ,vad är målet för logiken ,kvinnor har varit mer logiska vad gäller det som har blivit ålagda dem. Fast skulle de bli en doktor eller pilot kan de lära sig vara logiska där också.
Citera
2025-03-31, 17:18
Medlem
Citat:
Det viktiga att förstå är att män mycket bara bestämt sig för eller haft åsikten deras tänkande är bättre.

Det är inte så svårt att se eftersom olika kulturer har kommit fram med olika ideer om kvinnor och vad de kan.

Vad som är viktigt:

Förmåga att känna kärlek: Egentligen ingen större skillnad ,både män och kvinnor kan gilla något mycket eller lite. Beror på vad man lär sig och tycker är viktigt.

Komma på lösningar på problem: Heller ingen skillnad ,beror istället mer på vilka data man har och vilka känslor man har. Kvinnor har inte behövt lösa problem med maskiner ,eftersom det inte varit deras uppgift.

Tänka logiskt: Heller ingen skillnad ,män kanske tänker de tänker mer logiskt , och kvinnor att de är mer logiska. Frågan vad är vi logiska mot ,vad är målet för logiken ,kvinnor har varit mer logiska vad gäller det som har blivit ålagda dem. Fast skulle de bli en doktor eller pilot kan de lära sig vara logiska där också.
Snömos - det är sedan länge belagt att det finns skillnader i kognition mellan könen.
Har folk helt slutat gå i skolan eller är hjärntvätten så jävla kopiös numera?
Citera
2025-03-31, 17:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Citat:
Snömos - det är sedan länge belagt att det finns skillnader i kognition mellan könen.
Har folk helt slutat gå i skolan eller är hjärntvätten så jävla kopiös numera?

Ja shit ja, bara att se sig runt i världen. Överallt sackar pojkar och män efter.

I vissa länder har man löst det med att fortsatt förtrycka och hålla tillbaka flickor och kvinnor.

Här i väst löser vi det bland annat med att kvinnor kan skaffa barn på egen hand eftersom de inte hittar manliga jämlikar.
Citera
2025-03-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja shit ja, bara att se sig runt i världen. Överallt sackar pojkar och män efter.

I vissa länder har man löst det med att fortsatt förtrycka och hålla tillbaka flickor och kvinnor.

Här i väst löser vi det bland annat med att kvinnor kan skaffa barn på egen hand eftersom de inte hittar manliga jämlikar.

Den feministiska utbildningsrevolutionen är ett mycket bra exempel på kvinnlig list. Vi offrar ett par generationer pojkar på jämställdhetens altare.

Utan män hade du inte kunnat skriva ditt misandriska inlägg. Förmodligen vilar dit feta arsel på en stol en man har byggt etc etc.
Citera
2025-03-31, 19:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Den feministiska utbildningsrevolutionen är ett mycket bra exempel på kvinnlig list. Vi offrar ett par generationer pojkar på jämställdhetens altare.

Utan män hade du inte kunnat skriva ditt misandriska inlägg. Förmodligen vilar dit feta arsel på en stol en man har byggt etc etc.

Buuhuu

Och utan fittan hade du inte ens suttit nånstans eller skrivit nåt överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in