Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Jag är nästan 100% säker på att du har två element på ovansidan. Ett grillelement som är en synlig värmeslinga, och en osynlig som ligger ovanför plåten, på samma sätt som det är en under plåten på undersidan.
Kod:
S Alla element (grill + över + under)
Grill Enbart grillelementet
= Över + under
‾ Enbart Över
_ Enbart under
Grillen har den här symbolen
https://kueche.de/fileadmin/_process...3531448894.jpg
Höll på att lägga till lite saker på mitt inlägg när jag såg att du svarat så lägger det här istället...
----edit
Googlade lite till och hittade faktiskt en manual till en ugn som var väldigt lik min.
Visar sig att det finns två olika övre element...
S drar bara det ena av dem och det gör att det glöder på snabbt. Medans = ger effekt till det andra övre... Så jag har alltså två olika slingor i toppen som det verkar...
Grill är samma som S fast utan botten elementet...
Jaja det förklarar en del...
För S som sagt för mig ger mycket infravärme (saker "grillas" snabbt av infravärmen), medans = går sakta uppåt.
Bägge elementen är synliga på min grill (men jag har liksom aldrig lyst inne för att se om det är 1 i samma slinga eller faktiskt två (men nu när jag lyste in... lampan i ugnen dog nog för typ 20 år sedan) så kan jag se två olika slingor...
Och du har rätt botten elementet drar också vid S (detta trodde jag inte, pga av att jag då inte kunde se någon skillnad på S och =...) men förstår nu!
Två övre och ett under... S, Grill drar samma övre element (infravärme) men bara S drar botten också och = drar ett annat element samt botten vilket skiljer dom åt då.
---edit2
Så bara för att summera "S" drar inte alla element utan "bara" "grill" och botten på min ugn.