Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Ah, ok. Ja, där läste jag lite snabbt.
Enbart under är bra när man inte vill få någon färg på ovansidan, eller när den har fått tillräckligt med färg. = är generellt en bra start för exempelvis en lasagne. Grillen brukar jag använda när jag vill tokblästra lite gratinering. Enbart övervärme har jag faktiskt svårt att se någon användning för. Kanske om man tillagar något högt upp, samtidigt som man vill varmhålla något annat under. Eller kanske om ugnen saknar grillfunktion. Men det är mycket möjligt att det finns användningsområden jag inte känner till.
EDIT:
Övervärmen kan tydligen användas till att torka maränger.
Jag lagar en hel del mat, och fått genom mycket trial och error hyffsat koll på hur jag skall göra för att laga vissa saker i min ugn... Tro det eller ej... S, Grill är något jag nästan aldrig använder...
Kanske skall börja dock :-)
Jag lirar en del med tid, tempen, lock, placering och max temp i vissa fall för att få det resultat jag vill... men självklart nu när jag vet att grill elementet är ett helt annat element än det vanliga över elementet så finns det ju andra möjligheter antar jag.
Baka bröd osv så kör jag alltid på =, iofs som sagt är det min standard "setting" på ugnen när jag lagar all mat i princip...
Men skall fundera på vad jag tycker inte blir "perfekt" och se om kanske grill elementet är lösningen.
Dock som sagt har man ju redan en "game plan" för det mesta jag lagar så kanske den nya "grill" grejen sätter saker ur spel... svårt att lära en gammal hund sitta hehe...