2025-05-24, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Allt beror på om man har rosa eller blå glasögon på.
Nja, snarare om man förstår ironi eller inte.
Citera
2025-05-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det tog inte långt tid för dig att brista i logisk konsekvens.

Med tanke på hur ilsken hon blir så är det uppenbart att hon inte tycker att män är bättre på allt.

Det är helt otroligt hur inkonsekventa ni är. Jenny har skrivit förlöjligande och negativa saker som män är ''bättre'' på än kvinnor.

Du menar alltså att detta inte är fråga om manshat eftersom titeln på tråden är: ''Är kvinnor bättre än män på något'' och inte ''är män bättre än kvinnor på något''?

Så manshat kan inte förekomma i en tråd om rubriken är av en viss natur ? Kan vara bland det dummaste jag har hört. Det relevanta är väl för fan vad folk skriver i trådar, det är det som ska dömas, inte rubriken i sig. Ditt resonemang är helt befängt.

Så om jag hade startat en tråd som heter: ''Är män bättre än kvinnor på något'' och sedan fyller jag tråden med en massa negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på än män. Då är det inte fråga om kvinnohat?

Men det är det här som gör att manosfären växer och folk tröttnar på er.

Jag förstod att du inte skulle förstå.

Tråden syftar ju till att skriva saker som kvinnor är bättre på än män. Trådens syfte är inte att spy galla över kvinnor, men det ändå vad som görs i denna tråd. Och då är det rent och skärt kvinnohat. Jenny9 gav mer svar på tal och speglade vad vissa gör i tråden, genom att vända på perspektivet.

Själv anser jag att kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Och att män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.
Citera
2025-05-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kontexten Pelle, kontexten.

Om en tråd skapades som hette "Är män bättre än kvinnor på någonting?" Och det kom en massa nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad män är "bäst" på. Så hade det varit rent och skärt manshat.

Nu är vi i en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på någonting?". Och här skrivs det nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad kvinnor är "bäst" på. Vilket är rent och skärt kvinnohat.

Blev det tydligare för dig så?

Jenny9 skriver i övrigt massa inlägg där hon förklarar att män är bäst på allt utom bilkörning. Det har du visst missat.

Du med dina ständiga, långsökta ursäkter för kvinnors beteende. För övrigt underhållande att du tror att det är du som bestämmer reglerna för i vilken kontext något kan klassas som hat eller inte. Nu är det tydligen trådtiteln som är helt avgörande. Och förra veckan försvarade du precis allt feminister någonsin sagt och gjort genom att hänvisa till ordboksdefinitionen av feminism.

Du är en pajas helt enkelt, och fullständigt omöjlig att ta på allvar.
Citera
2025-05-24, 21:15
Medlem
Citat:

Tråden syftar ju till att skriva saker som kvinnor är bättre på än män. Trådens syfte är inte att spy galla över kvinnor, men det ändå vad som görs i denna tråd. Och då är det rent och skärt kvinnohat. Jenny9 gav mer svar på tal och speglade vad vissa gör i tråden, genom att vända på perspektivet.

Själv anser jag att kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Och att män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.

Ska du svara på mina frågor eller inte?

Jag upprepar mig:
Så manshat kan inte förekomma i en tråd om rubriken är av en viss natur ? Kan vara bland det dummaste jag har hört. Det relevanta är väl för fan vad folk skriver i trådar, det är det som ska dömas, inte rubriken i sig. Ditt resonemang är helt befängt.

Så om jag hade startat en tråd som heter: ''Är män bättre än kvinnor på något'' och sedan fyller jag tråden med en massa negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på än män. Då är det inte fråga om kvinnohat?
Citera
2025-05-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det är en logisk omöjlighet. Förstår du att Jenny är ironisk när hon skriver att män är bäst på allt eller tror du att hon menar allvar med att män är bäst på allt?

Jag tror att hon menar allvar när hon säger att män är bättre på negativa saker, och att hon är ironisk när hon säger att män är bättre på positiva saker.

Detta är ganska uppenbart för alla som förstår ironi. Vilket du bevisligen inte gör.
Citera
2025-05-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Du med dina ständiga, långsökta ursäkter för kvinnors beteende. För övrigt underhållande att du tror att det är du som bestämmer reglerna för i vilken kontext något kan klassas som hat eller inte. Nu är det tydligen trådtiteln som är helt avgörande. Och förra veckan försvarade du precis allt feminister någonsin sagt och gjort genom att hänvisa till ordboksdefinitionen av feminism.

Läs nedan, inlägget passar bra till dig också..

Citat:

Citera
2025-05-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ja, det är en logisk omöjlighet. Förstår du att Jenny är ironisk när hon skriver att män är bäst på allt eller tror du att hon menar allvar med att män är bäst på allt?

Du verkar lite vilsen. Se det svartmarkerade i hennes citat i bold nedanför. Det svartmarkerade tar jag inte på allvar. Men tonen i allt det andra är något helt annat för hon förlöjligar män och skriver negativa saker som män är ''bättre'' på såsom att våldta, mörda, misshandla, tortera etc. Det anser jag är ett uttryck för manshat.

Tycker du att jag har rätt i denna tolkning, ja eller nej? Dvs. har jag rätt i att det är ett uttryck för manshat?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar, män är bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.
Citera
2025-05-24, 21:22
Avslutad
Citat:
Jag tror att hon menar allvar när hon säger att män är bättre på negativa saker, och att hon är ironisk när hon säger att män är bättre på positiva saker.

Detta är ganska uppenbart för alla som förstår ironi. Vilket du bevisligen inte gör.
Ok, så när Jenny säger att män är bäst på allt utom att köra bil så menar hon…?
Citera
2025-05-24, 21:23
Avslutad
Citat:
Du verkar lite vilsen. Se det svartmarkerade i hennes citat i bold nedanför. Det svartmarkerade tar jag inte på allvar. Men tonen i allt det andra är något helt annat för hon förlöjligar män och skriver negativa saker som män är ''bättre'' på såsom att våldta, mörda, misshandla, tortera etc. Det anser jag är ett uttryck för manshat.

Tycker du att jag har rätt i denna tolkning, ja eller nej? Dvs. har jag rätt i att det är ett uttryck för manshat?
Jag är en tålmodig själ när jag svarar för 375:e gången att du har fel i din tolkning.
Citera
2025-05-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ok, så när Jenny säger att män är bäst på allt utom att köra bil så menar hon…?

Det jag nyss skrev.
Citera
2025-05-24, 21:24
Medlem
Citat:

Hennes världsbild är helt oförenlig med logik. Så fort hon begär logisk konsekvens av sig själv så förlorar hon.

Men det kan väl vara bra för alla kvinnohatare på forumet att veta hur de ska göra för att undvika att hata på kvinnor enligt feministerna. Skapa en tråd som heter: ''Är män bättre än kvinnor på något''? Ha den rubriken som en undanmanöver, sedan spy galla för fullt i tråden på kvinnors bekostnad.

Tomatokungen hade ju inte haft något problem med detta. Det är ju inte kvinnohat med tanke på rubrikens natur.
Citera
2025-05-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ska du svara på mina frågor eller inte?

Jag upprepar mig:

Manshat kan förekomma överallt. Men det Jenny9 skrev i den här tråden full av kvinnohat, var mer en spegling för att visa på det kvinnohat som florerar i denna tråd, genom att vända på perspektivet.

Och det kvinnohat som finns i den här tråden är så tydligt och uppenbart kvinnohat, just på grund av trådens kontext, som syftar till att beskriva vad kvinnor är bättre på än män.

Precis som manshat hade blivit tydligt och uppenbart manshat i en tråd, som syftar till att beskriva vad män är bättre på än kvinnor. Om det främst bara skulle skrivas skit om män.

Kontexten är ju att lyfta det ena könet. I den här trådens fall: kvinnor. Inte komma med negationer om kvinnor. Kommer man med negationer i en tråd som ska lyfta kvinnor, så är kvinnohatet extra tydligt och uppenbart.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-24 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in