2025-05-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jenny håller ju med dem om att män är bäst på allt.

Skillnaden är att hon är ironisk men inte de.

Nej, hon tycker inte att män är bäst på allt. Det är ganska uppenbart att hon inte tycker det.

Jag pratar om hennes vedervärdiga lista. Hur gör du bedömningen att hon är ironisk med den listan men inte män som nämner negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på.

Du har inget svar på det alltså?
Citera
2025-05-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, jag fokuserade inte endast på chocolate chip cookies, ytterligare en feministisk lögn. Har du sett ChatGPT bilderna jag postade här på FB? Jag listade hela Lupac:s första lista med uppfinningar och jämförde dem med de 16 jag tog upp. Är ChatGPT (Lupacs favoritverktyg) också en kvinnohatare?

Test för att se om du kör med dubbelmoraliska principer:
Så när personer i tråden nämner negativa saker de anser att kvinnor är ''bättre'' på än män så är det ett uttryck för kvinnohat enligt dig.

Då förmodar jag att du med samma logik anser att Jenny har gett uttryck för manshat i tråden eftersom hon har tagit upp en massa negativa saker som män är ''bättre'' på än kvinnor. Se citatet nedanför.

Medger du att Jenny har gett uttryck för kvinnohat (se citat nedanför)? Du sänker din trovärdighet om du inte applicerar en konsekvent standard här. Så svara gärna på frågan.

Jag har aldrig hävdat att män är bäst på allt vad jag vet. Det finns heller ingenting här på FB skrivet av mig där du kan hitta en så pass vedervärdig lista såsom den Jenny har skrivit ovanför där hon bara spyr ut sin galla över män.

Om jag säger något som är sant och du eller någon annan feminist blir upprörda och känner er kränkta så är det inte jag som har kränkt er. Då är det bara så att ni blir kränkta av ett sanningsenligt påstående. Det är inget jag kan ta ansvar för. Detta är något helt annat än att sitta och ljuga i tråden, fara med osanning och spy galla över män.

Kontexten Pelle, kontexten.

Om en tråd skapades som hette "Är män bättre än kvinnor på någonting?" Och det kom en massa nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad män är "bäst" på. Så hade det varit rent och skärt manshat.

Nu är vi i en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på någonting?". Och här skrivs det nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad kvinnor är "bäst" på. Vilket är rent och skärt kvinnohat.

Blev det tydligare för dig så?

Jenny9 skriver i övrigt massa inlägg där hon förklarar att män är bäst på allt utom bilkörning. Det har du visst missat.
Citera
2025-05-24, 20:32
Avslutad
Citat:
Nej, hon tycker inte att män är bäst på allt. Det är ganska uppenbart att hon inte tycker det.

Jag pratar om hennes vedervärdiga lista. Hur gör du bedömningen att hon är ironisk med den listan men inte män som nämner negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på.

Du har inget svar på det alltså?
Precis, det är ganska uppenbart att hon inte tycker män är bäst på allt. Se där, du KAN ju förstå ironi om du bara vill!
Citera
2025-05-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kontexten Pelle, kontexten.

Om en tråd skapades som hette "Är män bättre än kvinnor på någonting?" Och det kom en massa nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad män är "bäst" på. Så hade det varit rent och skärt manshat.

Nu är vi i en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på någonting?". Och här skrivs det nedlåtande, förlöjligade och negativa kommentarer om vad kvinnor är "bäst" på. Vilket är rent och skärt kvinnohat.

Blev det tydligare för dig så?

Jenny9 skriver i övrigt massa inlägg där hon förklarar att män är bäst på allt utom bilkörning. Det har du visst missat.

Det tog inte långt tid för dig att brista i logisk konsekvens.

Med tanke på hur ilsken hon blir så är det uppenbart att hon inte tycker att män är bättre på allt.

Det är helt otroligt hur inkonsekventa ni är. Jenny har skrivit förlöjligande och negativa saker som män är ''bättre'' på än kvinnor.

Du menar alltså att detta inte är fråga om manshat eftersom titeln på tråden är: ''Är kvinnor bättre än män på något'' och inte ''är män bättre än kvinnor på något''?

Så manshat kan inte förekomma i en tråd om rubriken är av en viss natur ? Kan vara bland det dummaste jag har hört. Det relevanta är väl för fan vad folk skriver i trådar, det är det som ska dömas, inte rubriken i sig. Ditt resonemang är helt befängt.

Så om jag hade startat en tråd som heter: ''Är män bättre än kvinnor på något'' och sedan fyller jag tråden med en massa negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på än män. Då är det inte fråga om kvinnohat?

Men det är det här som gör att manosfären växer och folk tröttnar på er.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 20:55.
Citera
2025-05-24, 20:52
Medlem
Citat:
Precis, det är ganska uppenbart att hon inte tycker män är bäst på allt. Se där, du KAN ju förstå ironi om du bara vill!

Och ifall jag anser att Jennys första vedervärdiga lista, den som jag citerade först, är ett uttryck för manshat. Hur ser du på den saken?
Citera
2025-05-24, 20:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ipsi håller inte med dig om att Jenny verkligen tycker så.

Det tog inte långt tid för dig att brista i logisk konsekvens.

Med tanke på hur ilsken hon blir så är det uppenbart att hon inte tycker att män är bättre på allt.

Det är helt otroligt hur inkonsekventa ni är. Jenny har skrivit förlöjligande och negativa saker som män är ''bättre'' på än kvinnor.

Du menar alltså att detta inte är fråga om manshat eftersom titeln på tråden är: ''Är kvinnor bättre än män på något'' och inte ''är män bättre än kvinnor på något''?

Så manshat kan inte förekomma i en tråd om rubriken är av en viss natur ? Kan vara bland det dummaste jag har hört. Det relevanta är väl för fan vad folk skriver i trådar, det är det som ska dömas, inte rubriken i sig. Ditt resonemang är helt befängt.

Så om jag hade startat en tråd som heter: ''Är män bättre än kvinnor på något'' och sedan fyller jag tråden med en massa negativa saker som kvinnor är bättre på än män. Då är det inte fråga om kvinnohat?

Men det är det här som gör att manosfären växer och folk tröttnar på er.

Hela den här tråden är ironi och/eller trams från början till slut Pelle. Ingen vuxen människa kan ta en sån här tråd på allvar.

Bara barn håller på så här och menar allvar med det.

Läs några av de första sidorna i tråden eller några sidor mitt i eller några sidor mot slutet så ser du vad jag menar.

Alla vuxna förstår ju att man inte kan koka ner endera könet till "bäst/sämst"
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-24 kl. 20:58.
Citera
2025-05-24, 20:56
Avslutad
Citat:
Och ifall jag anser att Jennys första vedervärdiga lista, den som jag citerade först, är ett uttryck för manshat. Hur ser du på den saken?
Att det är uppenbart att Jenny är ironisk, alltså inte alls tycker att män är bäst på allt.

Hur många gånger kan du tugga samma sak?
Citera
2025-05-24, 20:58
Medlem
Citat:
Att det är uppenbart att Jenny är ironisk, alltså inte alls tycker att män är bäst på allt.

Hur många gånger kan du tugga samma sak?

Sluta ducka.

Jag frågar dig hur du ser då på det perspektiv som jag har - att jag anser att Jenny ger uttryck för manshat med tanke på hennes lista som jag först syftade på? Har jag rätt i det här perspektivet eller inte?
Citera
2025-05-24, 21:02
Avslutad
Citat:
Sluta ducka.

Jag frågar dig hur du ser då på det perspektiv som jag har - att jag anser att Jenny ger uttryck för manshat med tanke på hennes lista som jag först syftade på? Har jag rätt i det här perspektivet eller inte?
Då anser jag att du har fel och inte förstår att Jenny är ironisk när hon skriver att män är bäst på allt.
Citera
2025-05-24, 21:08
Medlem
Citat:
Då anser jag att du har fel och inte förstår att Jenny är ironisk när hon skriver att män är bäst på allt.

Fast jag skrev ju nyss att jag förstår det. Hur kan du då hävda att jag inte förstår det? Det är en logisk omöjlighet. Båda två kan inte stämma.

Jag syftar på hennes lista där hon har skrivit en massa vedervärdigheter om män. Om jag anser att denna ihopskrivna lista är ett uttryck för manshat, anser du att jag har fel i den tolkningen eller inte?

Citat:
Citera
2025-05-24, 21:09
Medlem
Citat:
Allt beror på om man har rosa eller blå glasögon på.
Citera
2025-05-24, 21:11
Avslutad
Citat:
Fast jag skrev ju nyss att jag förstår det. Hur kan jag både förstå och inte förstå det? Det är en logisk omöjlighet.

Jag syftar på hennes lista där hon har skrivit en massa vedervärdigheter om män. Om jag anser att denna ihopskrivna lista är ett uttryck för manshat, anser du att jag har fel i den tolkningen eller inte?
Ja, det är en logisk omöjlighet. Förstår du att Jenny är ironisk när hon skriver att män är bäst på allt eller tror du att hon menar allvar med att män är bäst på allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in