2025-03-23, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Du tror alltså att frågan i trådstarten har någon betydelse i sammanhanget?

Om någon startar tråden "är män bättre än kvinnor på något?" och män svarar på frågan med långa listor på allt män är bättre på så skulle Jenny9 inte finna det avtändande och patetiskt? Hon skulle inte kalla det för "ännu en manlig ego-runk tråd"?

Du är inte lite långsökt du.
Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle se det som en manlig ego-runktråd att jag säger att män kan lyfta tyngre än kvinnor och springer fortare än kvinnor på sträckor under 4 mil.
Citera
2025-03-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle se det som en manlig ego-runktråd att jag säger att män kan lyfta tyngre än kvinnor och springer fortare än kvinnor på sträckor under 4 mil.

Jag har väldigt lätt att tro att Jenny9 skulle se det som en manlig ego-runktråd om en man säger att män kan lyfta tyngre, springa fortare eller göra någonting överhuvudtaget bättre än kvinnor.
Citera
2025-03-23, 13:38
Avslutad
Citat:
Jag har väldigt lätt att tro att Jenny9 skulle se det som en manlig ego-runktråd om en man säger att män kan lyfta tyngre, springa fortare eller göra någonting överhuvudtaget bättre än kvinnor.
Ok.
Citera
2025-03-23, 14:28
Medlem
Män har en plattare klock-kurva än kvinnor.

Citera
2025-03-23, 14:36
Bannlyst
Bättre än män på pilkastning. Det gäller att ha öga når man stoppar in tråden i sytråden. Och det älskar vi män kvinnorna för. Syr kläderna till våra barn. Väldigt fint.

Samt är dom snälla, psykopater som reinfeldt har försökt använda deras snälla hjärtan till att förrinta Svenska folket, genom invandring av blattar.

När Svenska folket styr kommer dom vara ännu mer lojala till oss. Älskar tjejer och kvinnor.
Citera
2025-03-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Bättre än män på pilkastning
Nej.
Men om det varit 50-50 kvinnor och män i startfältet hade kvinnorna vunnit dart-vm 35-40% av gångerna eller hur lupac 🫡
Citera
2025-03-23, 15:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Det finns fler manliga slackers därför att spridningen av beteende är bredare bland män. Normalkurvan är plattare. Hur många gånger behöver detta påpekas innan du fattar?

Fler kvinnor skaffar högskole-"utbildning" därför att 1) i intervallet iq från 100 -120 är kvinnorna i majoritet och 2) därför att dagens skola premierar att man rättar in sig i ledet och följer regler, vilket kvinnor är bättre på.

De här "utbildade" kvinnorna hittar vi sedan i den ofantliga sektorn där de blint följer regler och direktiv och utför ett "arbete" som inte har med kärnverksamheten att göra och som egentligen inte behövs.
Det måste vara en sjuhelvetes bred spridning, som det också är bland slöa lejonhannar som inte ids så mycket mer än att äta, sova, skita, pissa, kopulera och döda en och annan rival. Hannen bidrar endast till mindre än 10 % av jakterna. Lejoninnan är mycket mer aktiv - hon jagar, utfordrar sina ungar, föder upp och beskyddar dem. Samma princip ses hos människoartens honor. Dock bortsett från jakt ute på savannen.

Människohonan under jägar-samlarperioden bidrog till 70-80 % av födoanskaffningen. Vet du förresten att det var mindre könsdimorfism, dvs mindre könsskillnad i kroppsstorlek, under nämnda period? Kvinnorna var lika fysiskt starka som dagens kvinnliga elitidrottare i fysiska sporter. Det faktumet har du väl svårt att acceptera.

1) IQ 100-120 (spannet för normal IQ): tro det eller ej, men könsfördelningen är faktiskt jämn.
Om man justerar för antalet manliga ”genier” (IQ > 130) som har bristande social kompetens, låg emotionell intelligens, ojämn begåvningsprofil, antisociala eller våldsamma tendenser, svåra psykoser, har NPF-diagnoser, är obotliga slackers, är svåra missbrukare, klarar inte enkla vardagssysslor, har svårt att samarbeta eller har ett oönskat avvikande beteende/personlighet, då försvinner större delen av eller rentav hela ”överskottet” av manliga ”genier”.

Sammanfattning: en jämn och balanserad kognitiv profil är ofta viktigare än extrem intelligens inom enstaka områden. Många av dessa manliga ”genier” fungerar inte i grupp, har uppenbara svårigheter att lösa problem praktiskt och hantera motgångar.

2) De som blint lyder order, följer regler och direktiv, rättar in sig i ledet och utför ”arbeten” är både män och kvinnor inom den offentliga (ej ofantliga) sektorn. I denna sektor ingår myndigheter, domstolar, polis, försvar, skatteverket, Försäkringskassan, sjukvård, tandvård, hörselvård, kollektivtrafik, skola, förskola, högskola, äldreomsorg, socialtjänst, vatten- och avloppshantering, räddningstjänst.

Det krävs faktiskt administrativ personal, HR, kommunikatörer och samordnare för att kärnverksamheten ska fungera effektivt, till exempel inom vård, skola och omsorg. Utan deras arbeten, som du anser onödiga, skulle exempelvis läkare och lärare tvingas ägna mer tid åt administration istället för sitt huvudsakliga arbete. Även den privata sektorn har omfattande administration.

Vad skulle hända om alla dessa samhällstjänster som du kallar ”arbeten” inom den ”ofantliga” sektorn slutade utföras? Enligt dig behövs de ju inte, för kvinnor med dessa ”arbeten” är bara dödkött i dina ögon.

Utbildningar till följande yrken med minst 40 % kvinnor: läkare, apotekare, farmaceut, biolog, kemist, veterinär, arkitekt, advokat, sjuksköterska, barnmorska, arbetsterapeut, fysioterapeut, logoped, undersköterska, grundskolelärare, förskolelärare, psykolog, sekreterare och så vidare. En stor andel av dem är anställda inom den offentliga sektorn. Säkert bara ”utbildat” dödkött, tycker du.

Du mår inte bra av att vara djupt hjärntvättad av manosfärens TRP-ideologi. Sök hjälp och bli avprogrammerad av proffs. Sedan är du äntligen fri, kan tänka kritiskt och låter dig inte längre bli bortkollrad av manfluencers suggestiva skitsnack.
Citera
2025-03-23, 16:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja det finns många saker kvinnor är bättre på. Till mångas förtret.
Ja, absolut! Visst har vi gjort ett kanonjobb med att fylla tråden med en massa saker där gruppen kvinnor överträffar gruppen män. Toppen!

Jag törs knappt nämna att kvinnor tenderar att ha bättre sociala och organisatoriska färdigheter, vilket är avgörande i ledarskap och forskning. Men jag gör det ändå.

Var beredda på att nu brakar helvetet loss bland de rödpillrade gossarna. Jag kan nästan höra hur de små lättkränkta stackarna gnisslar tänder, hulkar, snyftar och snörvlar. Tycker nästan synd om dem. De kan ju inte rå för att de har svag självkänsla, lider av manlig hybris och svår allergi mot kvinnor som är bättre än män i något.
Citera
2025-03-23, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ja, absolut! Visst har vi gjort ett kanonjobb med att fylla tråden med en massa saker där gruppen kvinnor överträffar gruppen män. Toppen!

Jag törs knappt nämna att kvinnor tenderar att ha bättre sociala och organisatoriska färdigheter, vilket är avgörande i ledarskap och forskning. Men jag gör det ändå.

Var beredda på att nu brakar helvetet loss bland de rödpillrade gossarna. Jag kan nästan höra hur de små lättkränkta stackarna gnisslar tänder, hulkar, snyftar och snörvlar. Tycker nästan synd om dem. De kant ju inte rå för att de har svag självkänsla, lider av manlig hybris och svår allergi mot kvinnor som är bättre än män i något.
Ja och
nu väntar vi bara på nästa som kommer in i tråden och säger att ”Jaha, så det finns inget som kvinnor är bättre på alltså”.
Citera
2025-03-24, 02:06
Medlem
Poledance?
Citera
2025-03-24, 07:43
Medlem
Kvinnor är bättre vara i arbete.

Statistik på arbetslösa:

Totalt
Män
15-24 år 96,1
16-24 år 84,7
25-54 år 142,8
55-64 år 45,8
55-74 år 51,6
Kvinnor
15-24 år 84,9
16-24 år 83,8
25-54 år 129,6
55-64 år 22,7
55-74 år 27,9

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AM__AM0401__AM0401L/NAKUArblosaTM/table/tableViewLayout1/

Kvaliten på männen i Sverige är inte bra. Fast myndigheter och media och även här tror att män är överlägsna , vilket de inte är ,invandring av män har inte varit bra eftersom de gjort situationen värre.
Citera
2025-03-24, 08:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Poledance?
Ja, det är en vighetssport. Kvinnor är generellt vigare än män. I högre ålder blir vigheten naturligtvis sämre, även om det finns en och annan gammal dam som håller sig lika akrobatisk som unga tjejer. Som den här kinesiska gumman:

https://www.expressen.se/tv/omtalat/kvinnan-ar-87-ar--och-kan-gora-sa-har/

På individnivå finns det enskilda män som överträffar många kvinnor i poledance. Som den här 61-årige farbrorn:

https://m.youtube.com/watch?v=wgsbpMrFjAE&pp=0gcJCWIABgo59PVc

De unga tjejerna i publiken är i fullständig extas. Visst gör gubben det bra!

Även män kan sära på benen högt upp i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in