2025-05-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Jag än önskar? Hota kvinnor till tystnad? Vem hotar?...va??

Det där du skriver är ett hot eftersom det du säger är att det skulle innebära värre för honom om han gjorde vad han har absolut rätt att göra. Ciara har gjort sig skyldig till allvarligt förtal sann information eller inte och kan innebära en dom hon inte vill ha. Om du eller Camilla sedan ägnar er åt förtäckta hot för att han inte skall anmäla henne är ju också allvarligt. Vad skulle komma fram menar du som skall göra honom så rädd att han håller tyst. Vad vet du, vad vet hon? Vad är skillnaden som inte redan är sagt! 20 år offentlig och i skvallerpress, läs denna tråd, vad ont skulle inte redan vara sagt?

Ja det vet ju inte jag, men mer än en person har hintat om att det finns mycket mer att berätta.

Hela förtalslagen som den är skriven är till för att skydda förövare. Det är bara så den används. Och det handlar inte alls om förtal, vilket betyder lögn, utan om ärekränkning. Så borde lagen också heta. Den är omodern. Så ska det inte fungera i demokratiska länder, typ att du blir dömd för förtal om du kritiserar kungen som i vissa länder. Eller om du pekar ut en våldtäktsman, som i Sverige. Det strider mot yttrandefriheten, som är en grundlag.

Ständigt tjat om förtal används av dig och andra som ett sätt att skrämma kvinnor till tystnad, ja. Ni vill inte att de ska berätta vad de blivit utsatta för, då ska de själva dömas för brott. Så anmäl då? Läckberg har redan sagt att hon ”typ skulle välkomna en förtalsanmälan”.
Citera
2025-05-24, 17:17
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Antagande igen. Du vet inte ett skit om vad rätten insåg.
Jo, därav utfallet. Detta är fakta som MånsPetter inte ens fick överklaga hur mycket du än kvider.
Citera
2025-05-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det pratas en del om att han bjuder småtjejer på koks och sen sätter på dom, inte här i tråden dock
Jo i den här tråden!
En användare som påstår att han känner en, som känner en som känner hundratals av 17 åriga tjejer som MZ skulle ha bjudit på koks och haft sex med. Om du går bakåt i tråden så finns det massor av alla möjliga ruskiga påståenden, utan belägg såklart.
Citera
2025-05-24, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Nu handlade det inte om att kasta in henne i väggen... det var en knuff det pratas om

Knuff och kasta är samma sak. Hon väger typ 45 kg och han var enligt obekräftade uppgifter (får se vad det står i FUP:en) aggressiv och skulle ta kokain ifrån henne som hon försökt beslagta från honom.
Alla som inte är födda igår vet hur det går till, vad en ”knuff” är i det sammanhanget.
Det är inte ”hoppsan, jag råkade stöta till dig i kön på ICA”.
En normal man knuffar aldrig sin fru. Det är sånt misshandlare gör.
Dessutom vet vi inte vilket våld hon anmält, jag litar inte på att Expressen fått med allt eller använt rätt ordval, det brukar de inte göra.
Citera
2025-05-24, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo i den här tråden!
En användare som påstår att han känner en, som känner en som känner hundratals av 17 åriga tjejer som MZ skulle ha bjudit på koks och haft sex med. Om du går bakåt i tråden så finns det massor av alla möjliga ruskiga påståenden, utan belägg såklart.

Jag har läst det på Reddit.
Citera
2025-05-24, 17:34
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Knuff och kasta är samma sak. Hon väger typ 45 kg och han var enligt obekräftade uppgifter (får se vad det står i FUP:en) aggressiv och skulle ta kokain ifrån henne som hon försökt beslagta från honom.
Alla som inte är födda igår vet hur det går till, vad en ”knuff” är i det sammanhanget.
Det är inte ”hoppsan, jag råkade stöta till dig i kön på ICA”.
En normal man knuffar aldrig sin fru. Det är sånt misshandlare gör.
Dessutom vet vi inte vilket våld hon anmält, jag litar inte på att Expressen fått med allt eller använt rätt ordval, det brukar de inte göra.

Varifrån kommer uppgifterna om ”en knuff”? Har sett att det pratas om det, hände detta i Helsingborg och var har det framkommit? Hörde inget om det i rättegången.
Citera
2025-05-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag har läst det på Reddit.
Kan du länka till det på Reddit?
Är det något seriöst, dvs fakta? Jag har hört talas om Reddit men vet faktiskt inte vad det är.
Citera
2025-05-24, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag har hört Heroes och sett honom på Masked Singer. Heroes dök upp på u2b efter att jag hade lyssnat på diverse äldre euroschlagersånger, som Galls låt från 65 och annat, och ABBA förstås. Så det var inget jag sökte själv.

Spektaklet är ju lite på det viset. Loreens senaste sång tror jag inte alls spelas längre. Bastun är jag dock övertygad om att den kommer finnas kvar, om inte annat som hockeylåt ibland.

Cara Mia. 1 låt vet jag hur den går. Och Cara Mia är enligt mig mycket sämre än Imse Vimse Spindel.
Citera
2025-05-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Hej!
Jag är en dem av Måns närmsta krets. Vill inte outa mig själv men jag har väldigt mycket insyn i detta som hänt och händer Måns så jag tänkte jag skulle försöka svara på lite saker.

Vill börja med att säga att Måns är en av de mest fantastiska människor jag vet. Varm, rolig, alltid med glimten i ögat. Humorn finns alltid med honom och han är verkligen en person jag uppskattar.

Vad tycker jag om den här tråden?
Måns är en av Sveriges mest folkkära artister så jag förstår verkligen skvallervärdet. Självklart gör det ont att läsa att han målas upp som en kvinnomisshandlare.

Till er som tror att ni gör Måns en tjänst genom att sitta här och vara elaka mot Ciara? Tänk en gång till!

Ni som påstår att ni följt familjen länge och på nära håll länge vet säkert vilka enorma problem Måns och familjen haft med psyksjuka stalkers… Så det är inte en helt positiv sak för Måns att folk sitter här anonymt och har koll på detaljer sedan tio år tillbaka.
Tråden har för längesen helt ballat ur så det här var intressant skrivet, så tack för att du ger din syn på det hela. Hoppas att allt ordnar upp sig till det bästa för alla de inblandade.
Nu köper jag såklart inte vad en främling skriver på flashback bara sådär rakt av såklart, men du låter trovärdig och om du är det och det hela stämmer så lär väl Måns veta vem du är om han läser den här tråden. Vet du om han läser här? (hoppas inte, för hans egen skull).

Apropå stalkers, så vet jag att han hade en skogstokig kvinna efter sig för ett tag sen typ 7-10 år sedan, hon postade helt knäppa saker på Instagram från massa olika konton, tror inte hon var från Sverige, men hon besökte Sverige flera gånger minns jag och var helt besatt av Måns. Undrar om hon slutat med sitt stalkande nu, hon var fasiken läskig.

(Obs. Fick korta ner din text väsentligt, då det blev för långt)
Citera
2025-05-24, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Varifrån kommer uppgifterna om ”en knuff”? Har sett att det pratas om det, hände detta i Helsingborg och var har det framkommit? Hörde inget om det i rättegången.

Har för mig att Aftonbladet eller Expressen skrivit att det ”ska ha handlat om en knuff” vilket då Ciaras stalkers högg på och skulle förlöjliga som om det var en liten puff.
Men man kan inte lita på att det verkligen är det det handlar om, att det inte är fler än ett tillfälle, eller att det ”bara” gällde en knuff, jag har blivit knuffad typ 20 ggr in i en vägg på rad liksom plus en massa andra saker vid ett och samma tillfälle som höll på kanske en timme med skrikande, fasthållning mm.

Nån annan skrev att hon försökte ta en påse med kokain ifrån honom och att han då ska ha knuffat in henne i väggen.
Att hennes kompis bevittnat det.

Men man vet ju inte innan rättegången.
Citera
2025-05-24, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Tråden har för längesen helt ballat ur så det här var intressant skrivet, så tack för att du ger din syn på det hela. Hoppas att allt ordnar upp sig till det bästa för alla de inblandade.
Nu köper jag såklart inte vad en främling skriver på flashback bara sådär rakt av såklart, men du låter trovärdig och om du är det och det hela stämmer så lär väl Måns veta vem du är om han läser den här tråden. Vet du om han läser här? (hoppas inte, för hans egen skull).

Apropå stalkers, så vet jag att han hade en skogstokig kvinna efter sig för ett tag sen typ 7-10 år sedan, hon postade helt knäppa saker på Instagram från massa olika konton, tror inte hon var från Sverige, men hon besökte Sverige flera gånger minns jag och var helt besatt av Måns. Undrar om hon slutat med sitt stalkande nu, hon var fasiken läskig.

(Obs. Fick korta ner din text väsentligt, då det blev för långt)

Fy helvete vad otäckt i och med personen i tråden som stalkat Ciara och hennes mamma på Instagram så länge och råkat skriva inlägg på engelska…
Citera
2025-05-24, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Vet inte hur jag ska göra för att svara på ett inlägg direkt men till katperlom: Ja, jag tror att barnen kommer ha det bra i England och jag tror inte att de blir lidande av flytten. Klart de blir påverkade av skilsmässan i sig men det blir alla barn vars föräldrar skiljer sig. Flytten till England är en flytt hem till huset där Albert vuxit upp och Ossian spenderade sina första månader i livet, så jag är inte orolig, nej.
Så du outar Måns som en lögnare här? Han ska alltså INTE alls sälja huset I England?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in