2025-05-24, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Det är Ciara som skrivet inlägget och hon avslutar med " Som jag älskar dig Måns Zelmerlöv, verkligen, galet, djupt" Så skulle hon inte skriva om det varit på blodigt allvar.

Det är ändå en trevligare sak att skriva än att hon vill ligga med andra män, eller hur? Snubbar som håller på och säger sånt där skulle ligga på golvet i tårar om de fick smaka så mycket som en droppe av sin egen medicin.
Citera
2025-05-24, 16:03
Medlem
Festandet har varit en del av hans karriär så om jag ska vara ärlig har ingen varit riktigt orolig för just det. Ciara spottar inte heller i glaset om det spelar roll.

Jag kan som sagt bara svara utifrån mig själv men jag har nog tänkt att många av otrohetsryktena är överdrivna och osanna. Han har själv sagt att det där om sexmissbruket är ett missförstånd från någon podcast. Har tänkt att det gjort att han blivit någon som är tacksam att sprida rykten om eftersom att han erkänt själv att han varit otrogen men aldrig riktigt tagit det på allvar. Man måste nog förstå att om man befinner sig nära en person så blir man till syvende och sist ganska okritisk till personen och olika rykten som gått. Ni får tänka på att det här är en person som genererat rubriker i olika damtidningar varannan vecka i femton års tid, man blir immun till sist.

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan tänka mig att alla ni är i någon slags chocktillstånd – han verkar inte alls må bra och har ljugit för er allihop. Ni måste ju ändå vetat om att han festar rätt hårt och hur normalt kan man tycka att det är när man har fru och små barn? Valde ni att blunda, stackars kändisen alltså, jävligt viktigt att underhålla sina behov.

Kan tycka det är rätt uppiggande att Ciara såg honom som en folkparksartist, det måste ha tagit hårt på hans ego. I någon intervju berättade hon att hon inte alls var intresserad av honom när de träffades på det där bröllopet, ”this swedish wedding singer” var ju väldigt kort och hon trodde han var gay. Jobbigt läge för en superstjärna 😂

Undrar fortfarande vad ni i Måns innersta krets tycker och tänker om dessa otrohetsrykten? Kan tänka mig att stjärnan själv inte brydde så mycket förrän frugan kom på honom.
Citera
2025-05-24, 16:04
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Ciara trodde han var bög också vilket stämmer. Annars betalar man inte för att ha sex med en transvestit.

Han säger själv att han aldrig betalat för sex, som om det vore en väldigt rimlig gräns att dra (i just ett sådant sammanhang).
Citera
2025-05-24, 16:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Vi visste inte att han missbrukade men att han använde kokain lite då och då, som många konstaterat är det inte helt ovanligt. Ciara ville inte att Måns skulle använda kokain över huvud taget. Hans föräldrar visste dock inte att han tog kokain över huvud taget.

Måns har väldigt mycket att säga till om när det kommer till hans personliga varumärke och hans TikTok-satsning är inget skivbolaget tvingat honom till.

Personer nära honom har avstått från att vittna för att de inte vill göra sig osams med honom för att de helt enkelt inte ville ta hans ”direktiv” om vad man får och inte får säga i rätten.

Jag förstår nu i efterhand att intrigmakandet skett under lång tid. Jag vet dock inte om det verkligen bör kallas intrigmakande för det har varit subtilt.

Chocken för familjen handlar om att dessa inspelningar publicerats online och finns för allmänheten att lyssna på.

Om det finns några missförstånd: Jag tycker inte att någon ska tala illa om någon men för mig framstår det som mer agiterat att illaskvallra om en kändis fru än att illaskvallra om kändisen.

Jag har inte outat mig själv. (Ännu.) Och i den här tråden är det knappast jag som framstår som en psyksjuk stalker utan flera andra.

Föräldrarna är ju välutbildade akademiker. Vet de inte att domar och rättegångar blir offentliga i Sverige? Typ allt är offentligt.
Citera
2025-05-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Föräldrarna är ju välutbildade akademiker. Vet de inte att domar och rättegångar blir offentliga i Sverige? Typ allt är offentligt.

Offentlig handling är en sak, vad de blev chockade av är att allt inspelat också är publicerat i sociala medier. Det är en företeelse som är ganska ny i Sverige.
Citera
2025-05-24, 16:19
Avstängd
Citat:
Du får tycka vad du vill om mitt inlägg och jag förstår att det inte passar i det här väldigt binära sammanhanget.

Jag skulle självklart inte stötta Måns om det visar sig att han misshandlat Ciara, men jag tänker inte ta ställning varken för eller emot honom förrän jag faktiskt vet vad som hänt. Som sagt var det en chockerande upplevelse att få ta del av det som kom fram i samband med rättegången med tanke på att det skilde sig från det jag fått höra direkt från honom tidigare. Jag litar inte på några obekräftade uppgifter just nu men är beredd att ta ställning den dagen det kommer sådana.

Konstigt att du som känner honom vet mindre än alla utomstående, som numera vet att: Han har knarkat och varit otrogen, fått sin pappa att köpa ett hus i Sverige där barnen skulle bo utan att diskutera det med sin fru, och innan det var bestämt att de skulle komma hit överhuvudtaget. Ställt krav att hans fru ska flytta ifrån sitt äldsta barn om deras äktenskap ska kunna räddas efter hans otrohet och knarkande. Förvägrat henne att flytta hem till England med barnen igen, efter att ha lovat att han inte skulle göra exakt detta. Fått en tingsrättsdom mot sig där det konstaterats att han olovligen kvarhållit barnen i Sverige, rätten dömde att de ska återföras till sitt hem i England i enlighet med Haagkonventionen.

Räcker inget av detta? Du har ingen aning om vad som har hänt trots att allt detta numera är allmänt känt, så du kan inte ta ställning.
Citera
2025-05-24, 16:21
Medlem
[quote=insekterna|91985699]
Citat:
Hej!
Jag är en dem av Måns närmsta krets. Vill inte outa mig själv men jag har väldigt mycket insyn i detta som hänt och händer Måns så jag tänkte jag skulle försöka svara på lite saker.

Vill börja med att säga att Måns är en av de mest fantastiska människor jag vet. Varm, rolig, alltid med glimten i ögat. Humorn finns alltid med honom och han är verkligen en person jag uppskattar.
Citat:
Har Måns ett missbruk ?
Min bild är att det tyvärr rör sig om ett missbruk. Under de senaste veckorna så har frekvensen klarnat för dem flesta. Tror detta är den största chocken för hans föräldrar. Jag hade väl själv en tro om att det kanske hände någon gång om året som mest men som jag förstår det har kokain blivit en del av vardagen och den kreativa processen också, vilket är synd eftersom att han är så galet talangfull. Detta om turnébussen kan jag dock personligen avfärda. 😜
Tack för ett sakligt inlägg från verkligheten, på tal om vad sanning är.
Du vill inte outa dig själv men du outar faktiskt hela familjen här.
Tänk dig för med info om känsliga uppgifter tex behandlingshem osv.
För du förser samtidigt hela skvallerpressen med matnyttig info som de kan snoka vidare i och
som kan förvanskas i sensationsskriverier och smaskiga rubriker.
Så ha det i bakhuvudet om du skriver vidare här.
Citera
2025-05-24, 16:30
Avstängd
Citat:
Kan tänka mig att alla ni är i någon slags chocktillstånd – han verkar inte alls må bra och har ljugit för er allihop. Ni måste ju ändå vetat om att han festar rätt hårt och hur normalt kan man tycka att det är när man har fru och små barn? Valde ni att blunda, stackars kändisen alltså, jävligt viktigt att underhålla sina behov.

Kan tycka det är rätt uppiggande att Ciara såg honom som en folkparksartist, det måste ha tagit hårt på hans ego. I någon intervju berättade hon att hon inte alls var intresserad av honom när de träffades på det där bröllopet, ”this swedish wedding singer” var ju väldigt kort och hon trodde han var gay. Jobbigt läge för en superstjärna 😂

Undrar fortfarande vad ni i Måns innersta krets tycker och tänker om dessa otrohetsrykten? Kan tänka mig att stjärnan själv inte brydde så mycket förrän frugan kom på honom.

Det är ungefär som om du skulle träffa en kändis från Slovakien som du aldrig har hört talas om i Sverige. Hur imponerad skulle du bli? Om man liksom inte har någon relation eller uppfattning om landet liksom. Inte vet vem personen är, aldrig har sett honom på tv.

Ni har väl varit utomlands? Sverige finns inte på folks radar. Det brukar vara att de känner till ABBA, Ikea och har nån bild av att det är väldigt kallt, kanske isbjörnar. Att alla är blonda. Ibland om folk är lite mer insatta kan de känna till saker som att Sverige har ett utvecklat välfärdssystem, att Sverige är jämställt, att pappor är föräldralediga osv.

Men i England deras främsta referens till andra jämförbara länder är ju typ Tyskland, Frankrike, Spanien. Sen USA, Kanada, Australien dvs länder som är ett resultat av det brittiska imperiet och där man pratar engelska.
Citera
2025-05-24, 16:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Festandet har varit en del av hans karriär så om jag ska vara ärlig har ingen varit riktigt orolig för just det. Ciara spottar inte heller i glaset om det spelar roll.

Jag kan som sagt bara svara utifrån mig själv men jag har nog tänkt att många av otrohetsryktena är överdrivna och osanna. Han har själv sagt att det där om sexmissbruket är ett missförstånd från någon podcast. Har tänkt att det gjort att han blivit någon som är tacksam att sprida rykten om eftersom att han erkänt själv att han varit otrogen men aldrig riktigt tagit det på allvar. Man måste nog förstå att om man befinner sig nära en person så blir man till syvende och sist ganska okritisk till personen och olika rykten som gått. Ni får tänka på att det här är en person som genererat rubriker i olika damtidningar varannan vecka i femton års tid, man blir immun till sist.
Det pratas en del om att han bjuder småtjejer på koks och sen sätter på dom, inte här i tråden dock
Citera
2025-05-24, 16:33
Medlem
Citat:
Hej!
Jag är en dem av Måns närmsta krets. Vill inte outa mig själv men jag har väldigt mycket insyn i detta som hänt och händer Måns så jag tänkte jag skulle försöka svara på lite saker.

Vill börja med att säga att Måns är en av de mest fantastiska människor jag vet. Varm, rolig, alltid med glimten i ögat. Humorn finns alltid med honom och han är verkligen en person jag uppskattar.

Har Måns ett missbruk ?
Min bild är att det tyvärr rör sig om ett missbruk. Under de senaste veckorna så har frekvensen klarnat för dem flesta. Tror detta är den största chocken för hans föräldrar. Jag hade väl själv en tro om att det kanske hände någon gång om året som mest men som jag förstår det har kokain blivit en del av vardagen och den kreativa processen också, vilket är synd eftersom att han är så galet talangfull. Detta om turnébussen kan jag dock personligen avfärda. 😜

Har Måns sökt hjälp?
Sponsorn finns på riktigt men jag vet att flera ligger på honom om att ändå köra sluten rehab privat. Framför allt för hans egen skull men också för att det inte ska finnas några tveksamheter kring att han är lämplig nog att umgås med sina barn.

Hur är Ciara?
Ciara är snäll, varm och lekfull men jag skulle också beskriva henne som en förvuxen fjortis som person. Ganska flamsig och tramsig! Tror däremot inte att hon på något vis är olämplig som mamma eller att hon skulle brista i sitt föräldraskap.

Det jag har hört om hennes föräldraskap är väl att hon som sagt kan vara lite rörig men inte att detta på något vis skulle vara ett problem.

Måns har alltid innan varit väldigt schysst och förstående för Ciaras situation med sonen i England och han har varit en väldigt bra plastfarsa tycker jag. Finns inget att anmärka på egentligen mer än att man märkt att han tycker att Ciara och exet curlar killen. Måns har stört sig på det och sagt att det handlat om ”slapp uppfostran”. (Jag vill inte outa mig själv som sagt och egentligen inte honom heller men min tro är att det mer handlar om personligheten hos barnet än att uppfostran skulle vara svag.)

Måns har inte alltid känt sig stöttad av Ciara.
Som han sagt så har hon inte alltid varit entusiastisk över hans karriär i Sverige och tycker att det är lite gulligt att han är en typ ”folkparkssångare”. Vet att Måns sagt vid något tillfälle att hon är oimponerad av det mesta här i världen, inte bara sånt som rör honom. Om han haft spelning på någon liten ort i Sverige och schemat inte gått ihop är hennes första förslag alltid att han ska ställa in. SJÄLVKLART gör inte det att det är okej att missbruka och vara otrogen!

Om man undrar hur han känt i deras relation så har han skrivit texten till en ny låt som några av hans släktingar släppt med sitt band. Bandet heter The Roads och låten heter Karmakontot. Släpptes på Spotify nyss.

”I flera år har jag släppt allt när du kallar på mig.
Kan jag hjälpa så stannar jag tills allt är okej.
Hela livet har jag trott alla tänker som jag.
Men du skulle bara ha, allting var en fasad.
Dom säger att det goda vinner men när vinner jag?
Snälla lova mig allt allting jämnas ut,
Jag är trött på att vara snäll och aldrig få tillbaks,
Jag ger timmar, jag ger år och får minuter.
Finns det ens, var är karman som är räddningen?
Jag har levt i förhoppningen att få tillbaka tusenfalt,
När jag tömmer karmakontot så vinner jag allt”

Vad tycker jag om Ciaras inlägg?
Omoget. Onödigt. Allt på O. Allt har blivit så dumt. Om jag ska försvara henne lite så måste man minnas att vid det tillfället så satt Måns med hela sitt PR-team, sociala medier-hjälp och rådgivare som kunde berätta för honom hur han bäst skulle kommunicera och hon hade inget stöd alls. Jag tror man får tänka att hon gjorde det i en svår sits där han börjat kommunicera stöttad av proffs och att det måste varit jobbigt för henne. Även om jag såklart önskar att det aldrig hade hänt.

Knullar Måns och nannyn med varandra?
Måns och nannyn knullar inte. Ciara handplockade Lauren. Jag vill inte hänga ut henne men för att stoppa spekulationer om hennes och Måns relation så är den information jag har att hon är gay.

Hur är barnens och familjens relation till Lauren?
Jag tycker själv inte att den varit helt normal och det har inte handlat om hur många timmar hon jobbar utan om att hon själv inte har några fritidsintressen eller något eget sammanhang. Tänk er någon som känns väldigt enkel att forma? Hon känns som någon som skulle kunna luras in i en sekt.

Sen har hon varit en helt fantastisk nanny! Barnen älskar henne och hon har varit ett gott stöd till både Måns och Ciara. De positiva dragen är att hon är pålitlig och känner ett stort ansvar.

Skulle flytten vara permanent?
Ja och nej. Dom skulle flytta hit för att testa livet här men det var tydligt villkorat med att Måns skulle vara drogfri och att det skulle funka med pendlingen för Ciara. Dom bestämde sig för ett år för att det var tiden det skulle ta för att renovera upp gården. Gården är inte köpt för att vara bostad utan planerna jag hört hela tiden var att det skulle bli en kommersiell destination av det hela med anställd personal, tänk er ”Mandelmanns trädgårdar”.

I december pratade i alla fall Måns öppet om att det inte funkade med Ciaras pendlande och att det blev så jobbigt för äldsta sonen, så julledigheten i England blev extra lång och man fattade att dom började fundera på att flytta hem igen redan då.

Var flytten bra för Måns?
Jag tror inte att flytten till Sverige var så bra för honom. Sedan före jul har jag/vi inte känt igen Måns. Den här nya attityden han skulle ha i sociala medier inför mello var en del av detta, om ni minns? Jag tänkte att han mest hade en ”mid life crisis” men inte värre än så. Lätt att vara efterklok men man förstår ju att missbruket eskalerat tillsammans med pressen från Melodifestivalen.

Vad tycker jag om allt?
Tja, vad ska jag säga? En väldigt trist sits för alla såklart.

Jag tycker att det varit onödigt av Måns att ta det här så långt. Detta att han vill vinna till varje pris oavsett vad det gäller stämmer. Måns är väldigt svartvit i sitt tänk. För honom så är du 100% med honom eller så är du 100% emot honom. Han ger dig 100% lojalitet om han får den av dig. Det avspeglas också i vilka som vittnat för honom. Fler som fick frågan tackade nej.

Jag tror att det bästa han kan göra är att fokusera på det nya livet som det är istället för att försöka ändra på utfallet. Se till så både han och Ciara har bra boenden och kan ta in extern hjälp för neutral schemaplanering så att han får sitt umgänge när det funkar för hans karriär.

Vad gäller hans karriärmöjligheter i London så är dom långt större än i Sverige men framför allt som låtskrivare och inte på scen. Han har mycket goda relationer med både skivbolag och studios. Sen genererar hans tidigare investeringar avkastning på ett sätt som gör att ingen kommer behöva vara orolig för hans finansiella situation på lång tid.

Om jag ska kritisera honom för något så är det att det känns som att han inte riktigt varit ärlig mot någon dom senaste åren vilket har skapat en situation där han är den som ställt folk emot varandra så att vi som är nära ska ha lite tvivel om Ciara, som Olle och hans dubier. Varför det? Ingen aning.

Kan säga att det jag fick höra inför och sen också om rättegången och det som jag hör på inspelningarna är väldigt olika och det har fått mig att inse att jag varit en person som stöttat honom utan att tänka efter ordentligt.

Exempel: Det vi fick höra i samband med flytten hem i slutet av förra sommaren var att Måns propsade på för att han inte kunde stå för att barnen skulle bli uppfostrade av en nanny. Han sa också att han inte längre ville betala för nannyn längre för att hon ändå bara jobbade med Ciaras äldsta son. I rätten blir det dock tydligt att nannyn framför allt jobbat med småkillarna och att Måns, Birgitta och Olle alla är positiva till nannyns närvaro, så positiva att hon räknas som en lösning i frågan om framtida boende.

Familjen har dock fått en chock när de förstått hur väldigt publikt detta blivit. Ingen av dem har räknat med att deras förhör spelades in och finns att lyssna på utan man har haft en tro på att det som sägs under rättegången stannar där. Detta är också en sådan sak som gjort att de själva men också vi omkring fått ta ett djupt andetag och fundera på vad det egentligen är vi stöttar egentligen. Vill egentligen inte kommentera det men sakerna som sades om barnens brorsa tror jag inte att Måns kan stå för utanför rättssalen. Måns är en person med stort känslomässigt djup som månar om de svaga, framför allt barn.

Det vuxna att göra i den här situationen är inte att ställa sig på Måns eller Ciaras sida utan istället att stötta:

Att Måns får hjälp för sitt missbruk, en så kort rättsprocess som möjligt, gott samarbete mellan Måns och Ciara, att barnen får lugn och ro i sin nya vardag.

Har han slagit henne?
Jag vill inte tro det men det är för att jag känner honom. Som sagt känner jag inte igen hans beteende alls sedan sex månader tillbaka och om detta har lett till att han blivit våldsam så kan jag bara beklaga det. Jag tänker inte försvara någon som misshandlat en kvinna och jag tänker inte förminska saken förrän det blivit offentligt vad

Tack för ett välskrivet inlägg! Hatten av!! 🎩😇😄
Citera
2025-05-24, 16:36
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Han säger själv att han aldrig betalat för sex, som om det vore en väldigt rimlig gräns att dra (i just ett sådant sammanhang).
Nej, han får nog oftast gratis då gamla kärringar verkar stå i kö. Dock tror jag transan var exklusive och inte delade ut tjänsten gratis. Det var väl detta som startade konflikten som har pågått sen dess. Ett litet försök av en kuvad kvinna att lappa och laga. Gick sådär. Förmodligen var Ciara inte vid sina fulla sinnes bruk då hon gav honom en ny chans. Som tur var tillfrisknade hon och gjorde vad som krävs.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-24 kl. 16:39.
Citera
2025-05-24, 16:38
Medlem
Citat:
Det kom en fråga som jag inte kan hitta om vad det är som gör att illaskvaller om Ciara kan drabba Måns negativt. Ciara har hävdat att Måns kändisskap i Sverige försätter henne och barnen i en risksituation. Hon är medveten om de stalkers han haft. Några av dem har varit riktigt läskiga och kommit på besök. Allt hat anser hon är trakasserier som aldrig hade drabbat henne om inte Måns vore känd.

Camilla verkar inte vilja att Måns skall gå vidare med förtalsanmälan. Hon" hotade honom till tystnad " genom att skriva på hans sida för då hade hon minsann att tillägga. Är det tillåtet? Om det blir en dom ifrågasätts väl Ciara för även om det skulle varit sant får man inte anklaga någon som klandervärd så pass allvarligt offentligt och i flertalet länder. Hur ligger en sådan dom till last vid en vårdnadstvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in