2025-05-24, 15:56
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Okej Isa åkte , klarade sig länge ändå, vem åker nästa gång?

Yänjaa eller Farao.
Citera
2025-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Yänjaa eller Farao.

Tror mer på Yääänja, Men det kan vända fort som fan.
Citera
2025-05-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Tror du gravt överskattar Marias intelligens om du tror hon kan tänka taktiskt och i många steg. Allt tyder på att hon är precis så stendum som hon verkar.
Jo, men vilken vändning om hon skulle visa sig vara ett geni i finalen och avslöjar att hon alltid vetat vem som är förrädare och vinner spelet tillsammans med Samir.

Men nej, det lär inte hända.
Citera
2025-05-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilbuono
Ja, jag håller med. Maria verkar vara den dummaste spelaren någonsin. Hennes första 3 misstankar (eller som hon själv uttryckte det, att hon visste att de var förrädare för hon såg det när de tog av sig ögonblindet vid första runda bordet) var ju de 3 som satt mittemot henne. Hon säger ju exakt det hon tänker och har inget filter för vad som kommer ut genom munnen.
Ja jag är lite tudelad med Maria, hon är ju fantastiskt dum men samtidigt så är det ju underhållande med såna som inte har något filter utan uttalar sig som hon gör.

Det som är mest skrämmande är ju att människor i spelet och i verkligheten väljer sådana människor till sina ledare och låter dem ta viktiga beslut. Att hon är med som en dum blondin som uttrycker massa nonsens hade ju kunnat vara roligt om hon inte hade haft en sån prominent roll hittills.
Citera
2025-05-24, 16:10
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Jo, men vilken vändning om hon skulle visa sig vara ett geni i finalen och avslöjar att hon alltid vetat vem som är förrädare och vinner spelet tillsammans med Samir.

Hon kan ju lika gärna få "feeling" igen och denna gången pekar den på en förrädare. Då är det svettigt.
Citera
2025-05-24, 16:37
Medlem
Solstralen94s avatar
Det är väl mer eller mindre omöjligt att faktiskt veta om någon ljuger, tycker det är konstigt att ingen kör en ny strategi. Exempelvis att dra ett namn ur en burk och rösta på den personen, det om något ger väl betydligt bättre odds att faktiskt få ut en förrädare eftersom ingen kan "snacka sig ur det" tråkig tv, men hade varit bästa sättet att faktiskt vinna spelet som trogen.
Senast redigerad av Solstralen94 2025-05-24 kl. 16:47.
Citera
2025-05-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskandeSnigel
Tror mer på Yääänja, Men det kan vända fort som fan.

Man kan ju tycka att dom borde fatta att tarotkortet var Isa nu när hon är ute.
Citera
2025-05-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphere00
Man kan ju tycka att dom borde fatta att tarotkortet var Isa nu när hon är ute.
tarott kortet var sol klart Yanjaa.
Citera
2025-05-24, 22:48
Medlem
Trodde när jag först såg deltagarna för denna säsong att det skulle komma att bli den bästa säsongen hittills, men oj så jag är besviken

Hade mycket högre tankar om Fexeus t.ex, jag hoppas han tar sig längre fram för hittills har han varit väldigt medioker (möjligtvis taktiskt?). Ska bli spännande att se om han joinar förrädarligan, jag är inte helt övertygad faktiskt. Hoppas, för det kan bli kul!

Att Isa åkte var ju föga förvånande. Mer korkad individ får man ju leta länge efter. H*n hade gärna fått åka redan första avsnittet...Tom Montazami framstår som Einstein i jämförelse och hon har verkligen inte många hjärnceller hon heller. Och hur FAN tänkte Kaylee när hon trodde Maria var lurad i en fälla!? Resten som ingått och hängt på Marias drev är ju så blåsta också, men där ser man hur mänsklig och social psykologi fungerar.

Martin är väl den ende i huset som faktiskt är intelligent. Vet dock inte hur smart det är att försöka få ut Anders redan nästa avsnitt, hoppas det var en hörvilla bara.

Nu när Isa åkt kanske det går att se programmet igen, men för guds skull.... Ta ut Montazami!!!! Hon är för pinsam och fruktansvärt jobbig!
Citera
2025-05-24, 23:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda

Hon svingar friskt och hade helt enkelt tur med att kunna peka ut Amie i början.
Citera
2025-05-25, 00:29
Medlem
Hoppas på en eventuell kedjereaktion kommande avsnitt.

Såhär tänker jag:
Samir började förra avsnittet snacka om att Farao sitter löst, att han har röstat ”fel” osv osv.
Nästa avsnitt kan Maria få med sig flera deltagare att rösta ut Yanjaa, däribland Farao som inte sticker ut något från gruppen när det gäller runda bordet. Och som vi alla vet kommer Yanjaa lämna bordet och bekänna att hon är trogen. Förhoppningsvis blir detta ytterligare något som de andra trogna fastnar lite vid & spinner vidare på, och då ifrågasätts både Farao & Maria.
Förstår att detta enbart är önsketänk från mitt håll, men är så trött att jag spyr på både Farao & Maria.

Förövrigt tycker jag att Maria borde ha ställts mer mot väggen kring hennes sätt att ”hävda” sin trogenhet. Att hon röstat på en förrädare första avsnittet & därefter röstat ut 5/6 trogna lär ju inte betyda så mycket om man tänker efter lite & jämför med Isa som gjorde exakt samma sak. Hux flux försvinner Marias försvar som hon själv målar upp som så självklart att hon nästan låter förnärmad att någon tar upp det. Både det och faktumet att hon snackar om 5-6 förrädare och ingen rekrytering osv, vet inte om någon minns första säsongen men där var det ju en förrädare som blev ifrågasatt för att dom EN GÅNG råkade nämna ”men dom tre (förrädarna) som är kvar nu”. Om det snappades upp direkt av den säsongens deltagare & ifrågasattes är det väl en stämpel på den låga intelligensnivån på denna säsongens deltagare när Marias uttalanden av samma kaliber enbart ifrågasätts med ett svagt ”hur vet du det?” Innan man släpper det & röstar på det som hela gruppen röstar på.
Citera
2025-05-25, 02:21
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Haha missade det, värt att kika på?

brukar slö kolla på tävlingarna, tkr generellt att dom inte tillför så mycket. Alla i slottet är ju känd på ett eller annat sätt, pengarna är inte sån stor morot för majoriteten av de.

Alla spelar ju bara för sköldarna

Haha jo det är värt att kolla på, såg riktigt roligt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in