Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-29, 22:28
Medlem
meganegerdases avatar
Varken någon i programmet eller någon här på flashback som reagerade på att Anders inte hade en tanke på skölden utan endast dolken?

Förvånad mig att inte Martin lyfte det mycket tydliga argumentet att Anders, i rollen som förrädare, lätt glömmer skölden då den nu är helt onödig för en förrädare.
Citera
2025-05-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Varken någon i programmet eller någon här på flashback som reagerade på att Anders inte hade en tanke på skölden utan endast dolken?

Förvånad mig att inte Martin lyfte det mycket tydliga argumentet att Anders, i rollen som förrädare, lätt glömmer skölden då den nu är helt onödig för en förrädare.

Jag reagerade på det alla andra vill ju ha skölden o snackar om den men dumme Anders brydde sig inte. Öhhh
Citera
2025-05-29, 22:33
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Vilken king att han tackade nej 👑
Ja lr hur, äntligen en trogen som tackar nej
Citera
2025-05-29, 22:34
Medlem
MosterAugustas avatar
Var hittar de alla de alla deltagare? 🤔

Smart av Sara att be Anders att misstänkliggöra henne. När de mördat Martin och Anders pekar ut Sara sitter hon säkert när Anders åker i nästa omgång. Sen är det ju bara dårar kvar. 🧐
Citera
2025-05-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Nja, så ser inte jag på det. Hon var ju astaggad först att få höra hans idéer. Sen föll allt pladask och då tänkte hon precis som alla andra att "herregud, nu får du väl skärpa till dig?"

Det är ju inte att se ner på någon, det är mera "Kom igen nu, det här är ju as enkelt, nu kör vi."

Och det backar hon upp sedan med att till och med ge honom en plan som de kan köra sen.

Jag uppfattar det nog mer som att hon har gett upp Anders vid det laget och använder honom som ett verktyg att för att rädda sig själv. Hon vill nog främst ha bort Martin för sin egen vinning eftersom hon misstänker att han är henne på spåren och så vill hon att Anders ska börja misstänka henne eftersom han redan är så pass utdömd som en förrädare av gruppen, så det ser bara bra ut för hennes del om han misstänker henne.

Sara som styr det fullständigt och Anders är bara en bricka i spelet för henne. Hon vet att han är rökt.
Citera
2025-05-29, 22:41
Medlem
Fan vad trist att Martin blir mördad nu.

Men han försöker in i det sista, när Anders sa till honom framför gruppen "nu blev jag säker på att du är en förrädare" kontrade han med "vi får se om jag lever imorgon" - för att försöka få Anders att hålla honom vid liv.

Men tror tyvärr att Sara sköt ned Anders tankar om Henrik och Samir. Martin är nog Sara på spåren efter deras snack inför runda bordet, tyckte man såg det på honom. Han borde nog ha gett henne nåt villospår om vem den andra förrädaren är
Senast redigerad av FlyingLegLock 2025-05-29 kl. 22:43.
Citera
2025-05-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase

Men fick han inte både dolken och skölden?
Citera
2025-05-29, 22:46
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Jag uppfattar det nog mer som att hon har gett upp Anders vid det laget och använder honom som ett verktyg att för att rädda sig själv. Hon vill nog främst ha bort Martin för sin egen vinning eftersom hon misstänker att han är henne på spåren och så vill hon att Anders ska börja misstänka henne eftersom han redan är så pass utdömd som en förrädare av gruppen, så det ser bara bra ut för hennes del om han misstänker henne.

Sara som styr det fullständigt och Anders är bara en bricka i spelet för henne. Hon vet att han är rökt.

Men det är ju redan så jäkla uppenbart att han åker näst så det vet även Anders.

Och oavsett om hon är orolig för att Martin ska börja nämna henne eller inte, så är det fortfarande det bästa valet att ta ut honom så fort det bara går för att med honom i det andra laget så klarar sig fasen ingen..

Den enda taktiken dom kan köra med är att han inte får sitta där en rond till. Så hon måste styra det den vägen. Det handlar inte om att hamna överst.
Citera
2025-05-29, 22:48
Medlem
Citat:
Men det är ju redan så jäkla uppenbart att han åker näst så det vet även Anders.

Och oavsett om hon är orolig för att Martin ska börja nämna henne eller inte, så är det fortfarande det bästa valet att ta ut honom så fort det bara går för att med honom i det andra laget så klarar sig fasen ingen..

Den enda taktiken dom kan köra med är att han inte får sitta där en rond till. Så hon måste styra det den vägen. Det handlar inte om att hamna överst.

Det blev automatiskt att hon hamnade överst eftersom Anders är i en utsatt position samtidigt som han kändes förvirrad med massa märkliga idéer som inte stämde överens med verkligheten. Var Sara som fick tala honom tillrätta i hans förvirrade tillstånd.

Kanske inte mästra men hon kändes mer som en förnuftig mamma medans han var ett litet barn.
Senast redigerad av Guldvask 2025-05-29 kl. 22:55.
Citera
2025-05-29, 22:55
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Det blev automatiskt att hon hamnade överst eftersom Anders är i en utsatt position samtidigt som han kändes förvirrad med massa märkliga idéer som inte stämde överens med verkligheten. Var Sara som fick tala honom tillrätta i hans förvirrade tillstånd.

Kanske inte mästra men hon kändes mer som en förnuftig mamma medans han var ett litet barn.

Absolut, men att påpeka "Nej, det var inte det som hände." det låter inte särskilt mästrande i mitt tycke. Det är mer att påpeka det som var i verkligheten.
Citera
2025-05-29, 23:04
Medlem
Citat:
Absolut, men att påpeka "Nej, det var inte det som hände." det låter inte särskilt mästrande i mitt tycke. Det är mer att påpeka det som var i verkligheten.

Däremot otroligt manipulativt av Sara att säga åt en Dead men Walking Anders att börja misstänka Sara till övriga...

För hon räknar med att Anders kommer åka ut och folk kommer sen troligen inte tro att Sara är en förrädare och att Anders som då åker ut skulle misstänka en annan förrädare. .

Tror du Anders insåg att Sara ville använda honom till detta innan han åker ?
Citera
2025-05-29, 23:12
Medlem
lunarluddes avatar
Har endast slötittat avsnittet idag och ett halvt avsnitt tidigare så inte insatt överhuvudtaget, kan förrädarna få någon form av immunitet? annars är väl Anders körd i nästa program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in