2025-05-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Bra, Björn hade ju inte där att göra. För gammal och seg. Kändes extremt felplacerad hela tiden.

Ja håller med om det, men inte om sättet han åkte ut på. Man vill ju ändå upprätthålla illusionen av att produktionen inte lägger sig i,skriver manus, kring allt som sker utan att vad som helst kan hända typ.
Citera
2025-05-18, 09:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Anders så "de" och inte "vi" om de trogna tänkte jag på men ingen verkade reagera. Min förvåning är hur folk faller för grupptrycket. Det bevisar ju att de är väldigt svaga människor. Martin är ju skarp såklart.
Citera
2025-05-18, 09:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Skulle inte hon hålla låg profil efter att hon var säker på att Michaela var förrädare och hon startade sitt drev mot henne?

Man förstår att Maria och Samir håller ihop, deras IQ adderade tillsammans når ju nästintill upp till en normalbegåvads!

Halvhjärnor klickar ofta och passar bra ihop.
Maria borde gjort sig själv en tjänst och inte ställt upp i programmet.
Citera
2025-05-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
En smart kille som honom ses nog som ett hot av förrädarna och hans bästa chans är att alliera sig med dem för att inte bli mördad.

M.a.o. alliera sig med Anders, vilket är hans enda alternativ just nu. Han har inte uppmärksammat Skyttedal (ingen annan har gjort det heller) och han kan inte alliera sig med Isa eftersom han aktivt försöker rösta ut henne.
Citera
2025-05-18, 11:39
Medlem
MosterAugustas avatar
Rätt intressant ändå. Man kan ju tro att mänskligheten skulle utvecklats sedan häxprocessernas dagar men mångas hjärnor funkar ännu på samma sätt.

Säger barnet att kortet med en naken kvinna är Björn Hellberg är Björn en häxa. Bevisbördan ligger inte på barnet utan på häxan. "Varför kan du inte försvara dig, Häxa!? Brinn!" Och pöbeln tycker att det är en bra ide och hänger på.

Det finns ju några smarta spelare med men de flesta verkar fortfarande tro att man kan avslöja häxorna genom att fråga dem om de är häxor. Skulle de tillåtas använda tortyr skulle snart rätt makabra scener utspela sig i källaren.
Citera
2025-05-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Rätt intressant ändå. Man kan ju tro att mänskligheten skulle utvecklats sedan häxprocessernas dagar men mångas hjärnor funkar ännu på samma sätt.

Säger barnet att kortet med en naken kvinna är Björn Hellberg är Björn en häxa. Bevisbördan ligger inte på barnet utan på häxan. "Varför kan du inte försvara dig, Häxa!? Brinn!" Och pöbeln tycker att det är en bra ide och hänger på.

Det finns ju några smarta spelare med men de flesta verkar fortfarande tro att man kan avslöja häxorna genom att fråga dem om de är häxor. Skulle de tillåtas använda tortyr skulle snart rätt makabra scener utspela sig i källaren.

Ja man förlorar tron på mänskligheten. Det finns alltid en Maria eller Samir att följa.
Citera
2025-05-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Att Samir är efterbliven skriver nog alla under på. Inklusive han själv, det har ju varit en del av hans charm och framgång i TV-rutan. Men att säga att personen som är avbilad ser asiatisk ut är inte rasistiskt. Det hade varit det om personen valt ett värdeladdat ord som används för att kränka människor såsom "blatte", "neger", "guling". Ord som du verka kunna vräka ur dig utan att skämmas.

"Europé" "Latino" "Afrikan" "Asisat" är inte rasistiskt.

Det är inte rasistiskt att använda ordet blatte, neger etc. Det är innebörden i själva sammanhanget och vad man har för avsikt när man använder ordet som har betydelse, men du verkar ju vara på Samirs nivå så du förstår inte detta.

Du förstod inte heller vad jag förklarat för dig flera gånger utan väljer att misstolka, eller så har du inte tillräckligt hög intelligens för att förstå.

Det rasistiska var att man ville ha ut asiaten enbart för att hon var asiat. Man använde bara kortet som falsk anledning för att mörka detta, men det är totalt omöjligt att på riktigt tolka kortet att peka på Yanjaa.

Givetvis är Samir och Maria efterblivna, men de är ju inte blinda.
Citera
2025-05-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Det är inte rasistiskt att använda ordet blatte, neger etc. Det är innebörden i själva sammanhanget och vad man har för avsikt när man använder ordet som har betydelse, men du verkar ju vara på Samirs nivå så du förstår inte detta.

Du förstod inte heller vad jag förklarat för dig flera gånger utan väljer att misstolka, eller så har du inte tillräckligt hög intelligens för att förstå.

Det rasistiska var att man ville ha ut asiaten enbart för att hon var asiat. Man använde bara kortet som falsk anledning för att mörka detta, men det är totalt omöjligt att på riktigt tolka kortet att peka på Yanjaa.

Givetvis är Samir och Maria efterblivna, men de är ju inte blinda.

Att man använde kortet som falsk anledning att få bort Yanjaa kan jag tro på, men varför skulle den anledningen vara just att hon är en asiat? Det kan vara så enkelt att Samir med sin konstiga logik fått för sig att hon är en förrädare och Maria kan ha "sett" att hon är en. De har som oftast helt fel men de tror ju själva på det.
Citera
2025-05-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Anders så "de" och inte "vi" om de trogna tänkte jag på men ingen verkade reagera. Min förvåning är hur folk faller för grupptrycket. Det bevisar ju att de är väldigt svaga människor. Martin är ju skarp såklart.

Jättekonstigt klippt, jag märkte också det, först säger Anders "de" och efter det klipps Sara in där hon säger att han klarade sig bra på frukosten. Man undrar?
Citera
2025-05-18, 22:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jättekonstigt klippt, jag märkte också det, först säger Anders "de" och efter det klipps Sara in där hon säger att han klarade sig bra på frukosten. Man undrar?
De skulle valt in Martin isf Snattar-Anders med sin ADHD.till förrädare.
Citera
2025-05-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det är klart hon blir kränkt när de ville ha ut henne enbart för att hon är asiat. Alla i hela världen kunde se att det inte var en asiat på kortet, så då skyller dom på kortet för att få en anledning att ta ut asiaten. Eller hade ni också varit så efterblivna att ni hade trott att kortet syftade på asiaten? Varför skulle det ha producerats tarotkort med blonda asiater förövrigt?

Hade det varit en albino på kortet och jag vore en kolsvart neger och de sa "ut med afrikanen" trots att det är en albino på kortet så hade jag givetvis trott att de ville ha ut mig för att jag är afrikan.

Btw, alla vet att det hade blivit ramaskri om man syftat på någon av programmets negrer och sagt "afrikanen ska ut" eller "araben ska ut". Så försök inte låtsas som något annat.
Vad är rasistiskt med att säga arab??
Citera
2025-05-18, 23:37
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Vad är rasistiskt med att säga arab??

När enda anledningen till att en arab ska ut är för att personen är arab så blir det rasistiskt, är du trög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in